Vieläkin harmittaa, että noin huonoja vaan mulle tulee, mutta pari asiaa voisin tähän tämän päivän puolituntiseen kaiveluun vielä liittää, nimittäin edellisen kerran kun olin piipparoimassa, niin olin luvannut olla kotona tiettyyn aikaan ja kun sitten olin sillä erää lähdössä, niin viime hetkellä "sain hyvän signaalin", mutta aattelin, että ei oo aikaa jäädä enää kaivelemaan, niin potkin siihen sitten vähän "merkkejä" maahan, että ens kerralla siitä sitten... No tänään kun tuli se puoli tuntia aikaa, niin hetken etsin kunnes löysin "merkkini" ja sitten sieltä nousi tuo.
Ja toinen minkä tänään huomasin, niin meinasi hermo mennä kun tuntui, että garretti piipittää tänään ihan omiaan - koko ajan äänessä ja vaikka mitä signaalia... sitten mä huomasin, että aloin olla koko lailla voimalinjan kohdalla. Menin vähän sivummalle, niin sitten se garrettikin rauhoittui..
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Wilhart kirjoitti:Eikä kannata pitää telefoonia sen puolen housun taskussa, jonka kädellä piippaa...At Pro ottaa vibat kännykästä...
Ei kai piippailemaan voi lähteä puoleksi tunniksi
Kyllä voi, kun asuu joen rannan lähellä ja ympärillä on ollut ammoin enimmäkseen peltoja - miksi mennä "merta edemmäs kalaan"? Sitä paitsi mulla oli c-kasetin siirto tallentavalle cd:lle menossa, niin siihen jää just vartti ylimääräistä, että kävelee sinne ja takas... Mieluummin kyllä piippaan vaikka puol tuntiakin, kuin että odotan viikon, että oils "enemmän aikaa".
Toi on nyt (ja kaiken kaikkiaankin) mun toinen "vanha raha" samasta paikasta. Vieläköhän löytyis lisää...?
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Indian kirjoitti:Pistä tuo kolikko pariksi tunniksi ketsupiin ja josko sieltä sen jälkeen löytyisi jotain tunnistettavaa.
Minusta patina, kolikon epäsymmetrinen kehä ja etenkin halkaisija vievät sen 1700-luvulle...Käyttäisin aikani sen seuraavan etsimiseen, koska ei tuosta vitriinikolikkoa saa enää.
"Kyllä voi, kun asuu joen rannan lähellä ja ympärillä on ollut ammoin enimmäkseen peltoja - miksi mennä "merta edemmäs kalaan"?"
Sama se on mulla. Takapihan pellolta on noussut yllättäen kamaa aina viikinkivuosiin asti. Ikinä, siis ikinä, ei voi olla varma, mistä huippulöytöjä voi tulla
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.