Tällaisella tänään heitti kesken eurojen keräilyn. Tuli hyvä signaali syvältä ja sieltä sitten savirajasta tällainen esine. Vanhalta vaikuttaa, mutta niin moni muukin uudistuotanto. Patinaa ei kylläkään hirveämmin ole...Onneksi tuli rapiat parikymppiä euroina, niin ihan tämän varaan ei jäänyt:
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Juu, ei kyllä mulla hajuakaan. Velmies löyti rautakautisen punnuksen10 metrin päästä. Lie sitten vaikka puntarista, kun pysyy tuon muhkuran kohdalta täysin tasapainossa. Ihan sattumaa kyllä se varmaan...
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Tuo ei kyllä iässä mene lähellekään rautakautta kunnon (korroosio) ja rakenteen perusteella, mutta jospa joku on nähnytvastaavan jossain kokonaisuudessa kiinn...
Niin miekin aattelin, että ei niin vanhaa. Paikalta kun löytyy kaikenikäistä. Miten sitten materiaalit tuolla savessa säilyy...Kaikki mun rautakautinen kama on noussut pelloilta pronssi ollut hyvinkin tummaa. Tuo saattaa olla vaskinenkin.
Minulla tuli tuosta mieleen vanhan kukkaron/käsilaukun metallikaari... mutta ei taida tuo keskikohta olla sellainen että se napsahtaisi vastakappaleen kanssa lukkoon?
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60