Piippailu neitsyys menetetty.
Re: Piippailu neitsyys menetetty.
Tervetuloa ihmeelliseen maailmaan
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
Pinpointteria kyllä kaipaas. Meinas olla niin tuskallista löytää muutama pieni metallinpala mullasta. Myös tuon laitteen käyttö olis hyvä osata, kun se coin asennossakin piippaa noille rautanauloille.
-
- Kunniajäsen
Moro. Se on menoo kun olet laitteen hommannut. Harjoittelua vaatii. Kyllä pointteri helpottaa asiaa kun ei tarvii koko multapaakkia atomiksi hajoittaa. Garretin omakin pointteri on aika tarkka. Minä käytän tuota custom asetusta. Voit itse säätää sen mieleiseksi. Ja se jää muistiin vaikka otat virran pois. Mulla on käytössä aika usein discrim- palkeista kolme-neljä. Eli nuo neliön malliset palkit. Jää raudat pois. Mutta voi kyllä mennä hyvät rauta-esineet ohi. Säätelen palkkeja maan roskaisuuden mukaan. Repäisy ja muut korkit onkin sitten toinen juttu.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Nautitko ensi kerrasta Tervetuloa vaan
No niin, siitä se lähtee. Varmaan kaikkien ekan reissun saalis on näyttänyt tuolta. Alussa onkin hyvä kaivaa kaikki piippaukset ylös ja siten oppia miten piippari ilmoittaa ja ääntelee eri metallien kohdalla.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
White's TRX
Esiohjelmoitu coins mode piippaa myös 5senttisille ja ne on kuparipinnoitettua rautaa. Isommat naulat kilisee samaan kohtaan. Itse tekisin kans näin:Jaza kirjoitti: kun se coin asennossakin piippaa noille rautanauloille.
Samalla maahan jää kultakorutGarrett 350 kirjoitti:Minä käytän tuota custom asetusta. Voit itse säätää sen mieleiseksi. Ja se jää muistiin vaikka otat virran pois. Mulla on käytössä aika usein discrim- palkeista kolme-neljä. Eli nuo neliön malliset palkit. Jää raudat pois. Mutta voi kyllä mennä hyvät rauta-esineet ohi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Joko Seinäjoella on routa sulanut?
Garret Euro Ace (350)
Vanhin kolikko: Kustaa Vaasa klippinki 1521
Vanhin löytö: osmansolmu riipus 800-1050 -luku
Vanhin kolikko: Kustaa Vaasa klippinki 1521
Vanhin löytö: osmansolmu riipus 800-1050 -luku
Kyllä ainaki pelto josta nuo kaivoon oli aiva velliä.
Täytyy käydä joskus piippailemassa, kun tuun Seinäjoelle. Ite asun Alajärvellä ja Seinäjoelta lähtöisin
Garrett at pro/garret pro-pointer
Vanhin kolikko 2ör 1750
Vanhin kolikko 2ör 1750
Onnea hyvästä ja koukukkavasta lajivalinnasta! Toivottavasti tulee huippulöytöjä!
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.
Saas nähä koska ekan kolikon löytää. Varma paikka ainakin on tiedossa ihan omalla maalla, kun tuossa mökissä on ollut kauppa 1907-1970 niin eiköhän joku ole jotakin markille tiputtanut.
-
- Metallinetsijä
Äitini asuu paikassa, jossa on ollut kauppa 1800-luvulta jonnekin 1970 kieppeille. Voin vain sanoa, että varaudu repäisykorkkien esiinmarssiin.Jaza kirjoitti:Saas nähä koska ekan kolikon löytää. Varma paikka ainakin on tiedossa ihan omalla maalla, kun tuossa mökissä on ollut kauppa 1907-1970 niin eiköhän joku ole jotakin markille tiputtanut.