Makro racer testit ja muut videot

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Etsijä82 kirjoitti:Nyt olen heittänyt 6 reissua Makro racerilla ja yhtäkään kaljapullonkorkkia en ole tahtomattani koneella löytänyt, vaikka niitä on varmasti ollut pilvin pimein kelan alla. Yhden korkin olen toki kaivanut kokeeksi ylös ja ihan selvät korkin merkit antoi, joten kova peli tämä on siinä suhteessa. 8)
Ilmeisesti siis korkki antaa rauta ääntä selvän kolikkosignaalin sekaan? Miten tämä eroaa siitä että kolikko on naulojen seassa?
Eli jos olet päättänyt että et kruunukorkkeja kaiva niin jääkö rautaroskan seassa olevat paremmat kohteetkin maahan?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Haarukka kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Nyt olen heittänyt 6 reissua Makro racerilla ja yhtäkään kaljapullonkorkkia en ole tahtomattani koneella löytänyt, vaikka niitä on varmasti ollut pilvin pimein kelan alla. Yhden korkin olen toki kaivanut kokeeksi ylös ja ihan selvät korkin merkit antoi, joten kova peli tämä on siinä suhteessa. 8)
Ilmeisesti siis korkki antaa rauta ääntä selvän kolikkosignaalin sekaan? Miten tämä eroaa siitä että kolikko on naulojen seassa?
Eli jos olet päättänyt että et kruunukorkkeja kaiva niin jääkö rautaroskan seassa olevat paremmat kohteetkin maahan?
Kyllä antaa selvän rautaäänen/yleensä simona hyppivän id luvun korkille ja kyllä se kolikko sen korkin vierestä myös löytyy helposti, sillä olen kaivanut monta kolikkoa aivan kaljapullonkorkkien vierestä. Ei jää kolikot rautaroskan sekaan piiloon, koska korkit antavat tietyn äänen/id luvun josta ne erottaa, toisin kuin rautaroskan seassa oleva parempi kohde.

Pellolla tietty ei tarvitse noista korkeista välittää, joten kaikki vähänkin paremmat äänen tulee kaivettua rautojen seasta kuten muillakin koneilla.

Toki tässä yhteydessä puhun nimenomaan tuosta pikkukelasta ja muulla en taida suostua edes etsimään moderneissa paikoissa, niin vakuuttunut olen ollut kelan suoritus/tunnistuskyvystä. :D
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1218
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Peltotestejä odotellessa vakiokelalla :roll:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

ihis81 kirjoitti:Peltotestejä odotellessa vakiokelalla :roll:
Joo-o, heti n. 1 kk päästä...ehkä. :evil:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tuntuvat olevan viinapullonkorkit tämän etsimen himonkohde, sillä ne asettuvat aika mukavasti id luvun perusteella 50 cent lähelle. Toisaalta niitä pahuksen korkkia tulee kerättyä muutenkin olkoot kone mikä tahansa, koska kohteena kuulostavat niin mahottoman makeilta, mutta mieluummin niitä kuin kruunupullonkorkkeja.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Etsijä82 kirjoitti:Tuntuvat olevan viinapullonkorkit tämän etsimen himonkohde, sillä ne asettuvat aika mukavasti id luvun perusteella 50 cent lähelle. Toisaalta niitä pahuksen korkkia tulee kerättyä muutenkin olkoot kone mikä tahansa, koska kohteena kuulostavat niin mahottoman makeilta, mutta mieluummin niitä kuin kruunupullonkorkkeja.
Miten eliminoit kruunukorkin? Äänen vai ID:n perusteella, vai kokemuksen tuomalla itsevarmuudella :D
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Tuntuvat olevan viinapullonkorkit tämän etsimen himonkohde, sillä ne asettuvat aika mukavasti id luvun perusteella 50 cent lähelle. Toisaalta niitä pahuksen korkkia tulee kerättyä muutenkin olkoot kone mikä tahansa, koska kohteena kuulostavat niin mahottoman makeilta, mutta mieluummin niitä kuin kruunupullonkorkkeja.
Miten eliminoit kruunukorkin? Äänen vai ID:n perusteella, vai kokemuksen tuomalla itsevarmuudella :D
Ensin tietysti kokemuksen tuoma itsevarmuus.. :D Tällä laitteella noiden kruunukorkkien tunnistus tuntuu olevan vaan yksinkertaisen helppoa hommaa hyppivän id luvun/ääni kuulostaa vähemmän hyvältä ja vaikka jotkin korkit siitä huolimattakin sattuvat olemaan sopivassa asennossa/sopivasti ruosteessa ja sattuvat antamaan id luvuksi vaikkapa 82, niin silti kuulokkeista kuuluu läpi selkeä huonon kohteen tunnusmerkit, yleensä ääni on huomattavan tunkkaisen kuuloinen.

Pari tuollaista vakaampaa korkkilukua olen kokeeksi kaivanut. Vaikka ennakkoon tiesin että mitä sieltä todennäköisesti nousee, ihan vaan kokemuksen kartuttamisen nimissä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Pari tuollaista vakaampaa korkkilukua olen kokeeksi kaivanut. Vaikka ennakkoon tiesin että mitä sieltä todennäköisesti nousee, ihan vaan kokemuksen kartuttamisen nimissä. 8)[/quote]


Tietysti niitä täytyy kokeeksi kaivaa, vaikea on muuten oppia laitteesta mitään. Ite kun kaivelen usein huonojakin signaaleja niin yksi esimerkki: kolikko isohkon kiven alla tuuttasi ruosteista rautaa, olin varma ruosteisesta vanhasta naulasta, olikin hieno 1600 luvun kolikko. Tein vielä monta kertaa maan päällä saman testin: kolikko kiven alla:rautaa, kolikko ilman kiveä: hopeaa. Tämä siis Ace 250:llä, tuli aika epätoivoinen olo tajutessani että täytyykö minun kaivaa jokainen rautapiippi ylös jos se onkin hopakolikko :roll: Meinaan niitä rautapiippejä on varmaan tuhansia minun piippailualueilla.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Bruin kirjoitti:Tietysti niitä täytyy kokeeksi kaivaa, vaikea on muuten oppia laitteesta mitään. Ite kun kaivelen usein huonojakin signaaleja niin yksi esimerkki: kolikko isohkon kiven alla tuuttasi ruosteista rautaa, olin varma ruosteisesta vanhasta naulasta, olikin hieno 1600 luvun kolikko. Tein vielä monta kertaa maan päällä saman testin: kolikko kiven alla:rautaa, kolikko ilman kiveä: hopeaa. Tämä siis Ace 250:llä, tuli aika epätoivoinen olo tajutessani että täytyykö minun kaivaa jokainen rautapiippi ylös jos se onkin hopakolikko :roll: Meinaan niitä rautapiippejä on varmaan tuhansia minun piippailualueilla.
Tommonen se ace on :( Siks mulla on rautaroskaisia paikkoja varten GM1:n kaverina ;)
Tuuttaa kolikon malmikiven alta, paikasta josta digitaalietsimet piippaa vain rautaa: https://www.youtube.com/watch?v=l4_7NOvfsmo
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Meinasin kirjoittaa ihan samaan tyyliin kuin Haarukka tuossa jo saneli. Ace ei ole valitettavasti erottelun osalta lähellekkään samaa tasoa parempien laitteiden kanssa, joten em. tilanteessa olisit suurella todennäköisuudella kuullut samalla kertaa 2 erillistä kohdetta ja kaivanut kohteen ylös sen enempää sitä miettimättä.:roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tuossa on taas yksi kiva video Englannista:
https://www.youtube.com/watch?v=Q212mPRJiQM
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Hyvä video, onko tossa racerissa muita ääni vaihtoehtoja toi kuulostaa ihan kuolevalta rusakolta aika karsee ulina.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Linkitetään nyt ku muutki linkittää: https://www.youtube.com/watch?v=yTdQerv1Nrg
Käytännön testailua F19:een verrattuna. Ei tuossa isoa eroa ole, mutta 9:45 kohdassa jossa maassa on useampi vierekkäinen kohde näyttää Macro suoriutuvan paremmin.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

jannukka kirjoitti:Hyvä video, onko tossa racerissa muita ääni vaihtoehtoja toi kuulostaa ihan kuolevalta rusakolta aika karsee ulina.
Two tones säädöllä on 5 eri variaatiota kuolevasta rusakosta. :lol: Three tones säädöllä äänet muistuttaa Xp deussin äänimaailmaa, eli normaalit perus piipit.
Viimeksi muokannut Etsijä82, 27 Maalis 2015, 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja naga »

jannukka kirjoitti:Hyvä video, onko tossa racerissa muita ääni vaihtoehtoja toi kuulostaa ihan kuolevalta rusakolta aika karsee ulina.
Löytyy siitä viisi erilaista kiekaisu vaihtoehtoa...mutta ei muistaakseni missään youtube videossa ole käyty niitä läpi.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

naga kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Hyvä video, onko tossa racerissa muita ääni vaihtoehtoja toi kuulostaa ihan kuolevalta rusakolta aika karsee ulina.
Löytyy siitä viisi erilaista kiekaisu vaihtoehtoa...mutta ei muistaakseni missään youtube videossa ole käyty niitä läpi.
Ai ei vai:
https://www.youtube.com/watch?v=Fg0vTYw7jOo

Tuossahan minä niitä eri ääniä kävin läpi.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja naga »

Etsijä82 kirjoitti:
naga kirjoitti:
jannukka kirjoitti:Hyvä video, onko tossa racerissa muita ääni vaihtoehtoja toi kuulostaa ihan kuolevalta rusakolta aika karsee ulina.
Löytyy siitä viisi erilaista kiekaisu vaihtoehtoa...mutta ei muistaakseni missään youtube videossa ole käyty niitä läpi.
Ai ei vai:
https://www.youtube.com/watch?v=Fg0vTYw7jOo

Tuossahan minä niitä eri ääniä kävin läpi.
Ai...nii se on lyhyt muisti vaikka kaikki racer videot tubesta on katottu :D
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jo vain löysin tekniikan taas talven jälkeen, miten erottaa viinapullonkorkki 50 cent kolikosta, vaikka kumpikin sattuisi antamaan saman id luvun. Kokeilkaa 50 cent kolikkoa ja viinapullonkorkkia kelan kärkeä kohti pyyhkimällä. 50 cent signaali ja id luvut putovat pois yhtä äkkiä kelan kärjen ohi mentäessä.

Koska viinapullonkorkissa on paljon leveämpi sivuosa kuin 50 cent kolikossa, niin korkki antaa vielä id lukuja ja äänen, vaikka kelan kärjen ohi mennään n. 5 cm.
Viimeksi muokannut Etsijä82, 27 Maalis 2015, 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Hyvä että ääniä löytyy toi rusakon joutsenlaulu on aika karsee :D
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Etsijä82 kirjoitti:Jo vain löysin tekniikan taas talven jälkeen, miten erottaa viinapullonkorkki 50 cent kolikosta, vaikka kumpikin sattuisi antamaan saman id luvun. Kokeilkaa 50 cent kolikkoa ja viinapullonkorkkia kelan kärkeä kohti pyyhkimällä. 50 cent signaali ja id luvut putovat pois yhtä äkkiä kelan kärjen ohi mentäessä.

Koska viinapullonkorkissa on paljon leveämpi sivuosa kuin 50 cent kolikossa, niin korkki antaa vielä id lukuja ja äänen, vaikka kelan kärjen ohi mennään n. 5 cm.
Entä jos kolikko on kallellaan ja korkki polkaistu littuun ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Haarukka kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Jo vain löysin tekniikan taas talven jälkeen, miten erottaa viinapullonkorkki 50 cent kolikosta, vaikka kumpikin sattuisi antamaan saman id luvun. Kokeilkaa 50 cent kolikkoa ja viinapullonkorkkia kelan kärkeä kohti pyyhkimällä. 50 cent signaali ja id luvut putovat pois yhtä äkkiä kelan kärjen ohi mentäessä.

Koska viinapullonkorkissa on paljon leveämpi sivuosa kuin 50 cent kolikossa, niin korkki antaa vielä id lukuja ja äänen, vaikka kelan kärjen ohi mennään n. 5 cm.
Entä jos kolikko on kallellaan ja korkki polkaistu littuun ;)
Harvemmin noin käy kolikon kohdalla nurmikolla ja kallellaan oleva kolikko antaa kuitenkin lähtökohtaisesti tietyn äänen, joka pistää tutkimaan asiaa lähempää. No litteitä korkkeja toki löytyy useammin(niillekin löytynee omat tunnusmerkit, mistä ne erottaa vastaavasta kolikosta). Tietty Haarukka voit kaivella niitä pinnan tuntumassa olevia korkkeja ihan keskenäsi, minä mieluummin otan muutaman riskin ja jätän muutaman kolikon kaivamatta, jos vaihtoehtona olisi kaivaa tuhottomasti korkkeja. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Etsijä82 kirjoitti:Tietty Haarukka voit kaivella niitä pinnan tuntumassa olevia korkkeja ihan keskenäsi
Tarviiko tässä nyt henkilökohtaisuuksiin mennä :roll: Ihan kuin haluaisit pitää keskustelun yksinpuheluna...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Haarukka kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Tietty Haarukka voit kaivella niitä pinnan tuntumassa olevia korkkeja ihan keskenäsi
Tarviiko tässä nyt henkilökohtaisuuksiin mennä :roll: Ihan kuin haluaisit pitää keskustelun yksinpuheluna...
Tiedä vaikka tykkäisinkin yksinpuhelusta, kun liian vaikeita ruvetaan kyselemään heti kun olen oivaltanut yhden tavan vältellä korkkeja tämän kyseisen laitteen kanssa. Em. tapauksissa jokainen itse pitää käydä kartuttamassa omaa kokemusta käytännössä, koska toisen kartuttama kokemus ei ole aivan sama asia kuin, jos olisi itse tapellut korkkien kanssa monta vuotta. :roll: Lähen nyt testaamaan käytännössä näitä viinapullonkorkki tunnistuksia, niin voin taas raportoida lisää havainnoistani niiden suhteen. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Etsijä82 kirjoitti:Tiedä vaikka tykkäisinkin yksinpuhelusta, kun liian vaikeita ruvetaan kyselemään heti kun olen oivaltanut yhden tavan vältellä korkkeja tämän kyseisen laitteen kanssa.
Anteeksi :oops:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Makro racer testit ja muut videot

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Etsijä82 kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=fGIcbiglLwA


Vakiokela huomaa videon perusteella 2 euron kolikon 35cm, hyvinkin helposti. Vastaavasti isoimmalla kelalla 2 euron kolikko löytyy selvällä signaalilla 42 cm syvyydestä. :shock:
Menee yli ace 250 ja dd kelan syvyyden( tais acella olla 35-37cm), Myös tuo tunnistus pullonkorkkien seasta, vaikuttaa hyvältä!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Vastaa Viestiin