Eläinten tapaamisia piippaillessa.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Viesti Kirjoittaja MK »

Eilen ensimmäistä kertaa kädessäni pidin metallinpaljastinta ja ajattelin että menenpä omasta tontistani hieman kauemmaksi alueelle missä punaiset ja valkoiset aikoinaan taistelivat.

Rutinaa vähän matkan päästä kuultuani ajattelin että jaahas joku lenkkeilijä on tulossa tännepäin. Ajattelen että nousen ylös ja tervehdin etten säikäytä...

Noo, nousin ylös ja nyppylän takaa parin metrin päässä minua tuijotti iso hirvi!

Hyvä etten laskenut alleni kun hirvi lähti juoksemaan, onneksi kääntyi toiseen suuntaan, pinkoi siis karkuun.

Hieman säikäytti :)
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Hauskoja juttuja teillä!! :D
Jänisten sukukokous...

Itse en ole eläimiin vielä törmännyt, mitä nyt yksi peltomyyrä bongattu.
Jospa jossain vaiheessa jotain isompaa otusta näkyy, tosin en kovin isoja välttämättä halua nähdäkään...
Jäniksestä isompaa ei tarvitse välttämättä ilmaantua samoille kaivuumaille. :D
* Garret Ace 250 *
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Tässä nyt ei ole villieläimistä kysymys mutta onpa jotain joka on vaikea kokea Suomessa. Tapasin nimittäin muutama vuosi sitten 7 elukan lauman sonnimullikoita metsässä. Aika isoja. Ne oli sitä mieltä että ne ovat siinä missä ovat ja mä olin sitä mieltä että mä menen siitä mistä olin ajatellut mennä. Seisottiin siinä tovi toisiamme tuijottaen ja mä mietin että oisko noi vaarallisia ja niistä rohkeimmat kuopi maata. Oon onneksi kotoisin maalta joten päätin että jos mä vaan meen eteenpäin niin niiltä loppuu rohkeus ja niin kävikin. Kieltämättä se oli jännittävää tallustella vaan niitä kohti ja karjua suomeksi että "painukaa siitä v..uun senkin mullikat , " tai jotain vastaavaa. Tiiä sitä minne painuivat mutta hännät vaan ylös ja pois mun reitiltä.
Täällä nimittäin tapaa sivuteillä sellaisen ilmiön kuin 'ferist' eli tiellä on siltarummun tapainen pari metriä leveä osuus pyöreistä metalliputkista. Oikein hyvän kuvan saa http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html
sivun kohdasta 4.13
Täällä nimittäin harrastetaan vapaata laiduntamista. Elukat päästetään keväällä tietyille 'feristeillä' rajatuille ja joskus suurillekkin alueille ja jollain käsittämättömällä systeemillä kerätään taas sisätiloihin syksyllä.
Etenkin vuoristossa voi tavata todella mukavia laumoja vuohia. Jos et ole niille kiltti ne syövät autostasi renkaat. (eräänlainen vitsi)
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

RJR kirjoitti: Etenkin vuoristossa voi tavata todella mukavia laumoja vuohia. Jos et ole niille kiltti ne syövät autostasi renkaat. (eräänlainen vitsi)
Hhahhahahhahha :lol: Nuohan mutustaa tunnetusti kaikkea, niin kannattaa myös varoa ettei vaatteet katoa päältä. Yritä siinä sitten tienvarressa piiloutua piipparin taa, kyytiä liftatessa kun meni auton avaimet housujen taskussa.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

RJR kirjoitti:Tässä nyt ei ole villieläimistä kysymys mutta onpa jotain joka on vaikea kokea Suomessa. Tapasin nimittäin muutama vuosi sitten 7 elukan lauman sonnimullikoita metsässä.
Nautahavainnoista:

Heräsin eräänä talviaamuna, jolloin oli kova pakkanen. Katsoin ikkunasta lämpömittaria. Hieraisin silmiäni, sillä näin että jostakin ihmeestä karannut isokokoinen sonni seisoo keskellä pihaani.

Olenpa kotiseudullani nähnyt, että lehmä tuli vastaan metsässä utareet heiluen. Kyseessä ei ollut laidunnus, vaan jostakin omille teilleen lähtenyt yksilö, sillä lähimpiin taloihin oli useampia kilometrejä matkaa.
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Avatar
orion
Metallinetsijä
Viestit: 193
Liittynyt: 11 Touko 2009, 22:27
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja orion »

Tänä viikonloppuna pellolla 2 rusakkoa tai jänistä en oo varma kumpia kun oli niin kaukana, todennäköisesti rusakkoja. Sitten vielä kun olin metsässä ja kova tuuli kaatoi kaukana puun ja kuului hirveä rytinä ja vähän kyllä pelästyin sitä :D
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio
_____________________
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Tarvis varmaan ruveta piippailureissulla metsästämään noita citykaneja :D Teräasekesk... varsijous... No ei vaiskaan :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Heh, eihän noita raaski tappaa :cry: :lol:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

ihis81 kirjoitti:Heh, eihän noita raaski tappaa :cry: :lol:
No sen verran olen eläinrakas että en todellakaan raaski :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
orion
Metallinetsijä
Viestit: 193
Liittynyt: 11 Touko 2009, 22:27
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja orion »

McSeeker kirjoitti:
ihis81 kirjoitti:Heh, eihän noita raaski tappaa :cry: :lol:
No sen verran olen eläinrakas että en todellakaan raaski :)
Samma här, sitäpaitsi ei ollu citykaneja ku ihan maalla oli :D
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio
_____________________
jkarha
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 03:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jkarha »

Oli riistakamerani kesämökin pihalla ottanut tommoisen kuvan

Kuva

Eläinrakas minäkin olen mutta tuo tarttis toimittaa pois että uskaltaa edes kissan laskea pihalle.
Garrett ACE 250
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

on tullut fasaaneja, rusakoita ja yks kettu vastaan. kaikki kotini lähipiirissä. niin ja kerran oli kusta housuihini kun kaivelin peltoa ja sisilisko hyppäsi sandaalini päälle..
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

jkarha kirjoitti:Oli riistakamerani kesämökin pihalla ottanut tommoisen kuvan

Kuva

Eläinrakas minäkin olen mutta tuo tarttis toimittaa pois että uskaltaa edes kissan laskea pihalle.

Eiköhän tuo supi pakene kissaa?
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Kissan ja supin suhde on semmonen että mirri katsoo lähistöltä korkeimman puun ja menee niin ylös kun vaan pääsee.
Tänäpänä tutkailin pari minuuttia kettua joka etsi mitä lie. Tuli aika lähelle niin kauan kun olin liikkumatta mutta kun se näki meikäläisen niin tulihan repolaiselle kiire.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Grave Digger
Raavas Tonkija
Viestit: 527
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 22:02

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

kaverini lipputangossa on tällähetkellä ketunhäntä muistuttamassa siitä kun se söi kisun, myös supin häntä on taannoin ollut salossa..eipä tuo kolli mitään mahda kun oikeat pedot saapuvat reviirille..piekkari se silti vielä vaikutti..
jkarha
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 03:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jkarha »

Kyllä se varmaan normaalisti helpolla kissa supikoiraa puuhun pakenee mutta jos yllätetyksi tulee niin supi puree. Valitettavasti on kokemusta, sen takia kamerankin laitoin. Suorastaan mieltä lohduttava tuo lipputankojuttu.
Garrett ACE 250
J. Doe
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2009, 16:58

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

Pienemmät kissat varmaan ainakin nappaa. Mulle kävi niin yks yö kun olin kissojen kans ulkona (ovat irti valvonnassa) niin kettu tuli 2m päähän autojen takaa. Toinen kissoista täysillä rähinällä hyökkäs ja mä peräään. Siinä sitten juostiin ensin kettu sitten kissa ja minä pienen matkaa mentiin kunnes kissa totteli ja pysähty. Kettu jäi n. 15m päähän katsomaan hetkes ja jatko matkaansa. Tollanen city-kettu oli, mahto olla ymmällään mitä hell.. tapahtu. Tuli sillekkin yllätyksenä varmaan kun olin hiljaa auton takana ja kissat makoili tahoillaan.
Vastaa Viestiin