Kemiönsaarella epäselvyyksiä

Kerro meille Suomen mediaan yltäneet aarrelöydöt ja kätköt.
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Kemiönsaarella epäselvyyksiä

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Joku metallinetsijä on ilmeisesti väittänyt maanomistajille tekevänsä yhteistyötä Sagalundin museon kanssa Kemiönsaarella. Museo on saanut kyselyjä maanomistajilta tälläisestä yhteistyöstä. Sagalund on kuitenkin kiistänyt yhteistyön paikallisessa ruotsinkielisessä lehdessä sekä Radio Vega kanavalla.
Linkki: http://www.abounderrattelser.fi/news/20 ... etare.html

Eli joku on koittanut saada lupia väittämällä yhteistyöstä museon kanssa, vaikka niin ei ole. Tosin voihan tuossa olla ihan väärinkäsityksestäkin kyse, mutta oli miten oli, luvan saanti saarella lienee vaikeutunut.
Kuva
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Re: Kemiönsaarella epäselvyyksiä

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

Jotenkin kyllä pelkään ettei kyse ole väärinkäsityksestä jos useampikin maanomistaja on kysellyt museolta tästä väitetystä yhteistyöstä. Taatusti lupien saanti tuolla seudulla vaikeutuu, mutta uutinen voi vaikuttaa harrastajien maineeseen yleisemminkin. Ei hyvä, inte bra.
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Jotenkin tulee eräs Kemiönsaarella vaikuttava piipparoija mieleen heti tästä tapauksesta. :roll:

Toivottavasti tämä henkilö joka on toiminut vilpillisesti saa siitä jonkinlaisen ojennuksen.
Piipparoijien maine tosiaan saa kolauksen aina tälläisista uutisoinneista.
moderaattori
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

P.Aholainen kirjoitti:Jotenkin tulee eräs Kemiönsaarella vaikuttava piipparoija mieleen heti tästä tapauksesta. :roll:

Toivottavasti tämä henkilö joka on toiminut vilpillisesti saa siitä jonkinlaisen ojennuksen.
Piipparoijien maine tosiaan saa kolauksen aina tälläisista uutisoinneista.
Niin tulee. Mutta hän on mestari pyytämään lupia.
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Ei varmaan kauheasti kannataisi lähteä kenenkään nimiä huutelemaan, kun ei edes varmasti tiedetä kuka on kyseessä, mutta siitä voidaan olla samaa mieltä että aikamoinen mestarisuoritus kaverilta :mrgreen:
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
P.Aholainen
Kunniajäsen

Minä en ainakaan ole nimiä maininnut viestissä. :wink:

Ihmettelen miten mykäksi Facebookin aman palstalla Kemiönsaaren piippailijan kaveritkin ovat menneet.
Ei minkäänlaista kommenttia ole asiasta näkynyt.
moderaattori
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

P.Aholainen kirjoitti:Minä en ainakaan ole nimiä maininnut viestissä. :wink:

Ihmettelen miten mykäksi Facebookin aman palstalla Kemiönsaaren piippailijan kaveritkin ovat menneet.
Et niin, mutta viittasinkin tuohon edelliseen.

Oli kuka tahansa, mutta jos siellä tosiaan pyörii joku porukka ketä esittää museon väkeä, niin voidaan olla varmoja että yhteistyö museoiden kanssa loppuu hyvin nopeasti.
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
ZyrTech
Kunniajäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Juu, ei arvailla henkilöä. Koko juttukin voi olla härkäkärpänen.

Muokkasin paria viestiä, joissa oli jotain vihjailuja/arvauksia siitä kenestä on kysymys.
Kuva
DigDeep
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja DigDeep »

Taurus kirjoitti:
Et niin, mutta viittasinkin tuohon edelliseen.

Oli kuka tahansa, mutta jos siellä tosiaan pyörii joku porukka ketä esittää museon väkeä, niin voidaan olla varmoja että yhteistyö museoiden kanssa loppuu hyvin nopeasti.
Miten olet vääntänyt yhdestä henkilöstä porukan? Kerro se.
golden mask 5 (maksettu yhdessä erässä)
garrett pro-pointer
Serafiina
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Serafiina »

Jos tuo yksi henkilö on kovin ponteva ja energinen niin vastaa varmaan pientä porukkaa :wink:
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Oli kuka tahansa niin epäilen että on sellainen tapaus että museo käsitetään eri tavalla.
Se voi olla Sagalund, Turun maakuntamuseo tai museovirasto. Eli luvan pyytäjä ajattelee Turun museota ja isäntä automaattisesti Sagalundia,
ollaanhan Kemiössä.
Tästä tuli nyt vain selväksi ettei se ollut Sagalund.
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

P.Aholainen kirjoitti: Ihmettelen miten mykäksi Facebookin aman palstalla Kemiönsaaren piippailijan kaveritkin ovat menneet.
Minä tiedän vain yhden piippailijan Kemiönsaaresta ja olen kyllä hänen facekaverinsa. Jos nyt oletan sun lailla että Kemiönsaaressa on vain yksi harrastaja, niin sitten puhutaan samasta henkilöstä ja olen kyllä hänelle lähettänyt viestiä kysyen tietääkö asiasta jotain.
Facebookin ama-ryhmässä en ole mitenkään mykäksi mennyt... tästä en ole siellä kommentoinut mutta eipä kyllä ole kukaan muukaan ryhmäläinen ja tuskin kaikki ovat hänen facekavereitaan? Täällä olin ensimmäinen kommentoija ZyrTech:in kerrottua asiasta...
Nuuskis
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

P.Aholainen kirjoitti:Jotenkin tulee eräs Kemiönsaarella vaikuttava piipparoija mieleen heti tästä tapauksesta. :roll:
P.Aholainen kirjoitti:Minä en ainakaan ole nimiä maininnut viestissä. :wink:
Anna mun kaikki kestää, mitähän mahtaa moderaattorin päässä pyöriä tälläisiä kirjoitellessa...
Ala-arvoista toimintaa ylläpitäjältä!
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Nuuskis kirjoitti:Anna mun kaikki kestää, mitähän mahtaa moderaattorin päässä pyöriä tälläisiä kirjoitellessa...
Saahan moderaattorillakin olla mielipiteitä ja osallistumisoikeus keskusteluihin :roll:
_mun mielestä_ olisi kyllä paljon parempi kun moderaattorilla olisi omat moderointi tunnukset ja toiset normi käyttäjän tunnukset. Näin yksityishenkilönä esitetyt mielipiteet/arvelut erottuisivat virallisesta foorumin linjasta...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
P.Aholainen
Kunniajäsen

Nuuskis kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää, mitähän mahtaa moderaattorin päässä pyöriä tälläisiä kirjoitellessa...
Tässä teen kaikille foorumilaisille selväksi kun olen moderaattorina niin kirjoitan silloin moden vihreällä asiat.
Sitten kun olen rivijäsenenä niin teksin väri on tämä valkoinen.

MIkäs ongelma Nuuskis sinulla nyt on?
Mitä alaarvoista tuossa minun kommenteissa on?
Olen saanut ylemmältä portaalta luvan kirjoitella niinkuin toisetkin foorumilaiset ja omat mielipiteeni esittää asioista.
Taisi sattua arkaan paikkaan tämä Kemiönsaaren juttu ja nyt yrirtään juttu kääntää pois aiheesta kohdistaen se minuun. :lol:
moderaattori
Nuuskis
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

Ongelma on se, että on vasta maanantai, jokaikinen pullo on tyhjä ja seuraava aukeaa vasta perjantaina jos sattuu pääsemään alkoon asti. Liian monta päivää, päätä pakottaa ja jokainen asia vi****taa.
En ymmärrä sitä, että moderaattorina täytyy osoitella sormella tälläisessä tapauksessa. Ja on mullaki on lupa ylemmältä taholta kirjoittaa mitä huvittaa ja mitä päähän sattuu tulemaan, Lupa on taivaan isältä!
Miten osuitkaan noin arkaan paikkaan, oliko edes sattumaa?
Perjantaita odotellen, Nuuskis

mode edit:kirosanaa muokattu t.P.Aholainen
Lalli
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Nuuskis kirjoitti:Lupa on taivaan isältä!
Ei satuolentojen luvilla pääse edes pellolle piipparoimaan.

Itse aiheeseen todettakoon, että lienee turha spekuloida nimillä tai ilman kun ei asiasta tuota lehtijuttua enempää tiedetä. Jos noin todella on käynyt niin meidän harrastajien kannalta valitettava homma.
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Vastaa Viestiin