Nuo kaksi rahaa oli kivasti liimautunut toisiinsa,joten metalliakin vähän näkyy,mutta toinen puoli olikin jo tunnistamaton niissä.

Pääkaupunkiseudulta ovat ja kolikoita ym,olen putsauksen jälkeen laittanut öljyyn odottelemaan,etteivät ruostu.Kun vielä ei ehdi tutkimaan/käsittelemään oikein,joten odottavat ,kun kaivelen lisää kun maa on sula.Vasta keväällä olen harrastuksen aloittanut,mutta se on vienyt mennessään ja lähdettävä tutkimusmatkalle aina kuin vain mahdollista.Kesällä kaivelen "mökkimaisemissa"Rantasalmella ja Hesassa väliaikoina.kollikko kirjoitti:Klikkaamalla ainakin mulla voi suurentaa kuvia vielä. Täytyy sanoa että on kaverilla kovat löydöt jos on vasta lyhyelti harrastanut. Onko oletukseni oikea? Ovakkos pk.seudulta nuo? Varmasti opit pienistäkin kohoumista vielä tunnistamaan kolikot. Paljonhan niitä joutuu tihruamaan mutta kokemus on poikaa tuossa. Suututtaa muakin jos joku jää tunnistamatta. Pelkkä halkaisijan mittaaminenkin auttaa seulomaan, kuin paksuuskin. Jelppaan mielelläni asiallisia aloittelijoita. Hopeakopeekkahan tuo on, ja historiaa kasvattaa vain osuma. Mullakin on läpiammuttu.