Olin jo laittanut laitteet naftaliiniin, mutta niin vaan kävi, että pellon laitaan vei kulkuni mun...Mitään muuta järkevää ei parin peruskuparin lisäksi löytynyt, mutta tämä sormus säväyttää kyllä. Massiivinen jötikkä ja pronssia lienee. En ole ennen törmännyt moiseen.
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Miksiköhän tuo ei mun silmään näytä sormukselta? Mieluummin joku laatikon vedin tai verhotangon kannatin josta on kiinnike katkennut.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Jos on sormus niin oisko tossa voinut olla joku (iso!) kivi kiinni? Selittäis oudon muodon. Itsellekin kyllä ensivilkasulla tuli joku vedin tai avaimen pää mieleen.
Tuossa muutama sormukseksi kaavailemani esine. Ovathan ne kovin erilaisia...Tämänpäiväisessä siis nuo nysty ja massiivisuus ovat erikoisempia piirteitä. Vedintä en ajatuksena kyllä osta enkä heti saa kiinni avaimestakaan...
Voisiko tuo olla sellainen taistelussa käytetty sormus Jos tuollainen olisi joka sormessa, saisi nyrkilläkin jotain aikaan...
Ehkäpä ajastaan selviää jotain.
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Wilhart kirjoitti:Tuossa muutama sormukseksi kaavailemani esine. Ovathan ne kovin erilaisia...Tämänpäiväisessä siis nuo nysty ja massiivisuus ovat erikoisempia piirteitä. Vedintä en ajatuksena kyllä osta enkä heti saa kiinni avaimestakaan...
Voisiko tuo olla sellainen taistelussa käytetty sormus Jos tuollainen olisi joka sormessa, saisi nyrkilläkin jotain aikaan...
Ehkäpä ajastaan selviää jotain.
Tuo viimeinen kuva on hyvä. Siitä näkyy että tuskin on murtumapintaa ja muutenkin on enemmän sormusmainen kuin katkennut avain.