Mikäs viivakuvioitu pronssimötikkä tämä on?
Entäs tämä?

Voisi se varmaan olla

Kyllähän se näyttäisi, että pronssikirveestä voisi olla kyse

Tattista. Laitan huomenna lisää kuvia kun pääsen töistä.iipe kirjoitti:tuo hevosenpääpuikko ja se "kuunsirppirinkula" on erikoisia myös!
Saisko siitä sirpistä kuvaa myös "naamapuolelta", eli tuosta vahvemmasta päästä?
Isot onnittelut Taurukselle!
Joo, en ainakaan keksi mikä muukaan voisi olla. Eiköhän se sitten viimeistään selviä kun näytän jollekin asiantuntijalle. Tämä ei siis löytynyt Espoosta vaan vähän lännempää, mutta ei tuoltakaan ole aikaisemmin löytynyt pronssikautista metallin muodossa.jore ja pojat kirjoitti:Kyllä nyt näyttäisi että tosivanhasta olkakirveestä voisi olla kysymys![]()
Putki- ja reunakirves voidaan unohtaa, mutta olkakirves?
Kun löytö on liian hyvä ollakseen totta se harvoin myös on!
Jos on , se muuttaa paikan historiaa llian radikaalisti ja
aiheuttaa päänvaivaa monelle "harmaaparralle" kammioissaan
Tämä rinkula?iipe kirjoitti:tuo hevosenpääpuikko ja se "kuunsirppirinkula" on erikoisia myös!
Saisko siitä sirpistä kuvaa myös "naamapuolelta", eli tuosta vahvemmasta päästä?
Isot onnittelut Taurukselle!

Mä toivoisin että loput pronssikautiset löytyis vasta myöhemmin ettei pelto menisi heti kaivuukieltooniipe kirjoitti:kiitos ja hmph.. Ei auttanu mua nyt ainakaan vielä.
Näytä nyt ihmeessä noita muitakin museolle. Ei nekään nyt välttämättä tunnista, mutta olishan se upeeta, josko olisit kaks tai jopa useampia pronssikautisia löytänyt yhdellä reissulla.
Olen tässä kovin koittanut selaillut kuvia, kun ihan kuin muistaisin tuon hevosenpään jostain. Saattaa olla jotain rautakauttakin, mutta kun tuollaisia kirveenkappaleita löytyy "vierestä", ei koskaan tiedä...
Soljen osa kävi itelläkin mielessä mutta mikä tuo reiän virka on? Tikku menee myös aika teräväksi toisesta päästä.ilkkap kirjoitti:Voisiko tuo hevosenpää olla suorakaiteen muotoisesta soljesta?

Vau... Uskomaton yhdennäköisyys, jos niin voi sanoa.. On niin moosen piirteet osattu vangita, on turpavärkki parta silmä , ilme