kollikon kohellukset
-
- Kunniajäsen
Re: kollikon kohellukset
Tääon n.45mm halk. joka neljänneksessä on reikä jonka kohdalta haljennut.Pari palaa puuttuu. Ei kyllä ole kilikellon mallinen. Mitä luulette+ Pronssia on eikä tinasellaista. Reunakuvio on muttei muuta selvää. Saattaa olla kupariseostakin. päällä ei ole ollut reikää.
Viimeksi muokannut kollikko, 07 Marras 2014, 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Raavas Tonkija
Saatko kuvan kehiin, kun ei ole kuin suomenkielinen versio ja siinä kys. numeroilla ei näy koristelua...iipe kirjoitti:aaa. Juu, ei se puukon lyöminen esim. taskussa olevan rahan läpi varmaan onnistukkaan. Kuvittelin, että tarkoitat sen olevan muutenkin mahdotonta..
Ei tuo skrambleeraus ainakaan kovin yleistä ollut, mutta löysin Ellan raamatusta kohteen 478 (tästä saksankielisestä), missä ainakin kyseisellä tekniikalla tehtyä kuviointia.
(No. 398 ja käsittääkseni merovinkiaikaa?)
Ollos hyvä! Nuo numeroinnit menee juu erilailla ja tuossa saksankielisessähän on huomattavasti enemmän esineitä (1267kpl).
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Työt painaa päälle, kurssipäiviä ja pimeän vuodenajan tullen energiatasot hiipuu. Tekis mieli piipata mutta kun ei ehdi (muka) eikä jaksa.Haarukka kirjoitti:Vedet kylmenee, maa jäätyy ja vihmoo räntää. Vetää hiljaiseksi tai eri harrastuksiin...kollikko kirjoitti:Jotenkin on ollut hiljaista täällä kuulemma. Mikäpon?
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x
-
- Raavas Tonkija
Oho, kuva on kieltämättä täysin yksiselitteinen ja koristelu tehty tasokaivertimella "skrambuleeraamalla".
Toki itse koru voi hyvinkin olla tuontitavaraa, mutta jos koru olisi valmistettu näillä kulmilla, on
tarkka havaintosi merkittävä.
Taas kerran hyvä huomautus siitä, kuinka sitä uskollisen sinisilmäisesti kannattaa nk. oppineiden ja
asiantuntijoiden fakkiutuneita näkemyksiä esineiden ja tekniikoiden ajoituksista, joissa voi todellisuudessa
olla heittoa sadoista vuosista jopa puoleentoista tuhanteen vuoteen...
-
- Kunniajäsen
Joopa. Eipä tässä levätty ole. Jos kohtuulailla laittais tulemaan kuvia kerrallaan.Jotain järjestystä koitan pitää joulukuusta -14 lähtien. Saattais olla kiinnostavia tunnistettaviakin. Näppis on aina vaan huonona jonka toivon siedettävän.Panaaniarkistosta ekoja:
Latasin koneelle tosi hitaan yhteyden jota joutuu sietämään vielä pari viikkoa. Esim. kuvan lataaminen kestää yli 5 min. Toivoisin kaikkien asiantuntijoiden tunnistelevan myös minun löytöni joissa usein muiden aarteita.Ei kai sillä väliä kuka löytää kun toimii lain puitteissa muutoin. Voi olla vainoharhaistakin.Siitä vaan sitten kommenttia kiinnostuksen mukaan.Tää eka kuva ilmineeraa kuinka monta penniä mahtuu kunnon piparin päälle.
Latasin koneelle tosi hitaan yhteyden jota joutuu sietämään vielä pari viikkoa. Esim. kuvan lataaminen kestää yli 5 min. Toivoisin kaikkien asiantuntijoiden tunnistelevan myös minun löytöni joissa usein muiden aarteita.Ei kai sillä väliä kuka löytää kun toimii lain puitteissa muutoin. Voi olla vainoharhaistakin.Siitä vaan sitten kommenttia kiinnostuksen mukaan.Tää eka kuva ilmineeraa kuinka monta penniä mahtuu kunnon piparin päälle.
Tervetuloa takaisin, luulin jotta olit mennyt sinne minne meidän pellon örkitkin menee. Jotta siellä on pipari alimmaisena?
-
- Kunniajäsen
Just tänään mietin missä luuraat. Ihan villi arvaus pennistä. 1866. Osuiko ja upposiko?
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
-
- Kunniajäsen
Kyllä se nyt näyttä siltä ettei minua täällä tarvita.Pysynsivulla ja komppaan.Muuta voitta seurata facebook sivuilla. Tuskin ehdin kirjata ekat viestit kun jo juopoksi haukuttiin. Taho:modet.Oikeestaan oon aika kova doku kun juoksen Suomen historian vuoksi joka päiväkun jalka kantaa.Kiiti kaikille. Voi olla että tästä tulee bannia taas. En tiedä, xyrtilt' vai pahalaiselta.Jos ois muita kanavia esinetunnistukseen niin käyttäisin. Harmi kun ette nää aika jännääkin välillä vaan arkistoista aikanaan luette.Ei tartte uusien omia ajatuksiaan piilotta, ei ideoitakaan.Ette vaan astu muiden varpaille niin ei hätää.
Ole tullut tulokseen että tämä on jonkinnäköine melko sisäänpäilämpiävä sivusto. Esim useita merkittäviä löytöjäni ei henkilökohtaisista syistä ole juuri kommentoitu. Voin laittaa kuvasarjat museoon kuuluvista esineistä jos joku epäilee. Ehkä aman pitäis laittaa uusi sivu päälle mikä koskee palautetta sivustolla.Jatketaan, kurapolvet.
Ole tullut tulokseen että tämä on jonkinnäköine melko sisäänpäilämpiävä sivusto. Esim useita merkittäviä löytöjäni ei henkilökohtaisista syistä ole juuri kommentoitu. Voin laittaa kuvasarjat museoon kuuluvista esineistä jos joku epäilee. Ehkä aman pitäis laittaa uusi sivu päälle mikä koskee palautetta sivustolla.Jatketaan, kurapolvet.
- Tirehtoori
- Kunniajäsen
Mitä sä jaksat aikuunen miäs kitistä koko ajan huamiota. Ei mun lapset eres yritä saara niin palio huamiota ku sinä.
Jos ny joku ei oo koko ajan kommentoimas sun löytöjä niin sua syrjitään tai jos joku kommentoi niin taaskin sua syrjitään.
Pitääskö vetäästä välis se pää pois per###stä ja alakaa oikiasti olemahan aikuunen
Jos ny joku ei oo koko ajan kommentoimas sun löytöjä niin sua syrjitään tai jos joku kommentoi niin taaskin sua syrjitään.
Pitääskö vetäästä välis se pää pois per###stä ja alakaa oikiasti olemahan aikuunen
Spes Sibi Guisgue
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro
vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro
vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Laitoin kollikolle joku päivä sitten yv:n kun huomasin hänen tulleen takaisin foorumille.
Toivotin tervetulleeksi ja samalla huomautin että känniörvellykset sitten facebookin aman ryhmään ja asiallinen keskustelu tänne.
Pallo on nyt kollikolla ja itsestäsi kiinni haluatko olla täällä.
Toivotin tervetulleeksi ja samalla huomautin että känniörvellykset sitten facebookin aman ryhmään ja asiallinen keskustelu tänne.
Pallo on nyt kollikolla ja itsestäsi kiinni haluatko olla täällä.
moderaattori
-
- Kunniajäsen
Hyökkäys tuli odotettua nopeammin:Katotaan vielä.Milloinkohan joku lukee rivien välistä mikä on tarkoitus. Vaikka tekis mitä niin pari sanaa tai runo paiskaa äijän ulos.Antakaa nyt mun kele kirjoittaa että joku edes ymmärtäis mitä meidän pitäis tehdä. Pyydän hyökkääjiä pysymään pois kimpustani kunnes olen esitellyt löytöni.Muutenkin hitsaa pikkupojat jotka luulee olevansa parempia.
Hyvää metsäpainotteista hakua porukoille. Uskokaa että kannattaa.Nuoret mukaan. Patut alkaa hyytyä.
Hyvää metsäpainotteista hakua porukoille. Uskokaa että kannattaa.Nuoret mukaan. Patut alkaa hyytyä.
-
- Kunniajäsen
Ymmärtääkseni tirehtöörin(Pienellä) kommentti ei liity millään tavalla tähän sivustoon vaan sillä on ainoastaan arvo loukata minua. Toivon modejen varoittavan henkilöä liittyen sääntöihin. Sikäli kun en saa anteeksipyyntöä kyseiseltä känniseltä jäseneltä, jatkan haastamista. Tirehtööri on muutoin henkilö jonka ystävä olisin ylintä sielunrakennettani myöden.
-
- Kunniajäsen
Mitä tässä. Malttia vaan severran saadaan mahdollistettua joku toiminta kuunnellen ja katsellen. Huonohermoisten ei kannata mua ottaa vaan voi käsittääkseni olla lukematta. En tiiä mitä pitäis tehä kun oon tämmönen hankala.Ehotuksia vaan.
-
- Kunniajäsen
Älä Kollikko suotta hermostu. Sulla on niin hyvät nuo löydöt kautta linjan ettei meikäläisen vähäinen asiantuntemus riitä niihin. Kyllä niitä sinun löytöjä varmaan katsellaan paljon vaikkei kommentteja aina tule. Jatka vaan kuvien postaamista.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Tässä sulle ehdotus: Älä kirjoita, jos ei ole mitään topicin asiaan liittyvää. Älä ruikuta asioista. Älä spämmää tai nostele omia tai muiden topiceja turhilla viesteillä. Malta odottaa muiden vastauksia kysymyksiisi.kollikko kirjoitti:En tiiä mitä pitäis tehä kun oon tämmönen hankala.Ehotuksia vaan.
Niin ja tervetuloa takaisin. Jos homma jatkuu osaltasi niin kuin aikaisemminkin, niin tiedät kyllä mitä siitä seuraa. Mitään varoituksia ei enää anneta.
-
- Kunniajäsen
Katellaan sitten. Hyökkäykset henkilökuntaani kuupassa ei sallittua.Oli vaikka kuka makee sankari porukassa.
-
- Kunniajäsen
Huomasin itekkin että vieraannuin aiheesta olettaen olevani oikealla sivulla. koitan välttää.Laitoin tähän kun en saanut varoituksiin vastattua.
-
- Kunniajäsen
Huh, huh! Kamera (olympus sp 610) toimii vielä kastumisen jälkeenkin .Tässä kuvaa viimeaikaisista. Enempi ei jaksa kun hidas yhteyteni lataa näitä einiin supertarkkojakin kauanpahasti.
Näitä vanhemmat löydöt ovat minun ja mv:n välisiä asioita. Niihin voi tutustua yv:n avulla tai hakemalla itse niitä.Vielä kuva täällä melko harvinaisesta tipasta:
Sateet sais kyllä höllätä ku ei tahdo jaksaa edes niitetyillä pelloilla kuljeskella.
Näitä vanhemmat löydöt ovat minun ja mv:n välisiä asioita. Niihin voi tutustua yv:n avulla tai hakemalla itse niitä.Vielä kuva täällä melko harvinaisesta tipasta:
Sateet sais kyllä höllätä ku ei tahdo jaksaa edes niitetyillä pelloilla kuljeskella.
-
- Kunniajäsen
Onnittelut tipasta. Mitä nuo kaksi neliön mallista on tuossa alhaalla?
-
- Kunniajäsen
Paradoxaalista kyllä kun haukuin viimmeyänä 350 käyttäjät maarrakoon leikilläni. Hiano mies kun kirjoottaa. noin vastaan:Isompi on pronssisirppi ja kamalan vanha, tosin vain fragmentti.Muista esineistä on kilipailu vasepookin sivuilla, joten en voi paljastaa tota toista.
Hauskaa onne sinulle etsinnöissäsi. Tosin sillä on osuutensa vain minimaalisesti. Kuunnelkoot vasta-alkajat tosissaan konkareita. Ei täällä montaa mustasukkaista ole.Käytännön tehokkaimpia ohjeita saat y,v:nä multa.
Hauskaa onne sinulle etsinnöissäsi. Tosin sillä on osuutensa vain minimaalisesti. Kuunnelkoot vasta-alkajat tosissaan konkareita. Ei täällä montaa mustasukkaista ole.Käytännön tehokkaimpia ohjeita saat y,v:nä multa.