Mukavan, lampiman kevaisen tuulen puhaltaessa rauhallinen etsiminen tuntui raskaan tyopaivan jalkeen juhlalta.

Luova tauko ja ympariston tarkkailua. Tuosta yli.

Muutaman metrin paasta ojan ylityksesta piippasi iloisesti ja mittarin lukemat nayttivat tasan 13. Olin siis aiemmin jo paattanyt etta alle 10 lukemia en kaiva, vaikka niita kuinka piippaisi. Tasaisia 8-9 lukemia etsin antaa alituiseen talta paikalta, mutta kaikki mitka olen kaivanut on olleet korkkeja. No taman 13 lukeman alta paljastui paras kolikkoloytoni! Hopeakolikko, Gustav III riksdaler 1/24 vuodelta 1779. Ehdottomasti paras kolikkoloytoni ja kuntokin on kohtuullisen hyva. Fiilis oli mahtava!

Ja tuosta montusta loytyi. R1sen pisteet sen kun kasvaa. Pieni kolikko ja syvalla.

Hauskasti olen jo moninkeratistanut viimevuoteen verrattuna nuo vanhemmat kolikkoloydot ja vasta pari kunnollista etsintareissua takana. Toivottavsti tahti ei kesalla hyydy. Tassa ayrin kolikot vuosilta 1759 ja 174* plus skillinki joka niinhuonokuntoinen etta selvaa ei saa.

Loytyi myos muutama muu mielenkiintoinen esine. Pitaa postittaa tuonne mika tama on osioon, niin joku venajankielen taitoinen voi auttaa ainakin yhden kohdalla.