Kesän kolikoita
Kesän kolikoita
Hei, hankin viime talvena Garret Ace 250 metallinilmaisimen ja on tullut jonkunverran huiskittua sillä kesän aikana. Tässäpä kolikoita mitä olen kaivellut syntymäkotini pihapiiristä Hailuodosta, vanhin on 1591-92 lyöty 2 öre kolikko. Ohut se on ja reunat on syöpyneet olemattomiin. Muutamaa kolikkoa olen joutunut liottaan sitruunahapossa kun ovat olleet mustan pikimäisen lian peitossa, parista sellaisesta on löytynyt sen verran kuvioita että on saanut tunnistettua. Kuva on tänään kiireessä kotiinlähtiessä räpsästy niin rahat eivät ole sotilaallisessa järjestyksessä:)

Re: Kesän kolikoita
Hyvän näköistä kolikkoa on noussu, ootko tarkistanut onko top60 kolikkoja mukana? Itse vielä vain haaveilen sellaisesta 
Re: Kesän kolikoita
Bruin: en ole tarkemmin tutkinut 1mk ja 1p kolikot ovat ainakin "väärältä" vuodelta:) Matti 61: hirmu kasan oot löytänyt kolikoita, pari hopeistakin näkyy olevan. Kuuliakin on noussut näköjään, minä en ole löytänyt kun yhden kuulan en tiedä onko se pyssyn kuula vai mikä, muotopuoli se on ja valupurseet näkyvissä.