Kolikon kiillotuksesta ???

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
centurion
Innostunut Etsijä

Kolikon kiillotuksesta ???

Viesti Kirjoittaja centurion »

Tässä vähän sivusta seuranneena, on kyllä pakko kysyä, että mikä ihmeen hinku eräillä on saada vanha kolikko kiiltämään kuin hullun m....u. Kyllä sen ymmärrän, että irtolika poistetaan, mutta minkä ihmeen takia vanhaa kolikkoa pitää kaikenmailman konsteilla saada kiiltämään. Ei se menetetty lyöntikiilto enää palaa. Minun mielestä kaikki ylimääräinen hinkkaaminen pilaa kolikon. Vanhassa rahassa pitää ja saa olla ajan patinaa. Hirvittää koko ajatus, että joku löytää oikeasti arvokkaan ja vanhan kolikon ja ensi töikseen ottaa kilikali pullon käteen, putsatakseen sitä. :shock:
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Tästä on väännetty jo aika paljon ja tämäkin avautuminen olisi varmasti sopinut johonkin aiempaan aiheeseen...

Ja kyllä olen samaa mieltä, että rajansa kaikella näissä kiillotushommissa.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
centurion
Innostunut Etsijä

En viitsinyt kohdistaa mielipidettäni kehenkään yksityisesti. Yleisellä tasolla vain ihmettelin :)
T.A
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja T.A »

Kertokaas jotain kotikonsteja kiillotukseen? Universal stonella olen varovasti putsannut pahimmat liat yleensä. Muita hyviä konsteja? Mites yuo ketsuppijuttu? Jätetäänkö kolikko 'hautumaan', vai hangataanko sitä kolikkoon? :?: Vanhoja kolikkoja ei ole, mutta 70-luvun penneillä vois turvallisesti kokeilla eri metodeja.
Minelab E-Trac
Garrett Pro-Pointer
Fiskars kenttälapio
centurion
Innostunut Etsijä

Minun kotikonstini on, että älä kiilloita. Niillä 70-luvun kolikoilla tai kilotavaralla nyt mitään väliä ole, mutta jos hiukankin arvokkaampi raha kyseessä, niin älä nyt ainakaan hankaa millään. Vesipesu, pumpulipuikolla ja vaikka asetonilla rasvat pois. Varmasti täällä on minua viisampia neuvojia kertomaan lisää...
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

T.A kirjoitti:Kertokaas jotain kotikonsteja kiillotukseen? Universal stonella olen varovasti putsannut pahimmat liat yleensä. Muita hyviä konsteja? Mites yuo ketsuppijuttu? Jätetäänkö kolikko 'hautumaan', vai hangataanko sitä kolikkoon? :?: Vanhoja kolikkoja ei ole, mutta 70-luvun penneillä vois turvallisesti kokeilla eri metodeja.
Ns. kilotavaran hinkkaan itse teräsharjalla sen näköiseksi, että kehtaa arkistoida. Hinkkauksen ohella tietty jotain pesuainetta.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Vastaa Viestiin