Eilinen päivä koitti kauniina ja aurinkoisena ja mitäpä muuta kun piippailemaan!
Menin jo kertaalleen etsimälleni alueelle ja jo ensimmäisella kaivuulla, löysin 5 pennisen vuodelta 1870!! Piti ihan istahtaa ja miettiä sitä että eihän minulle käy näin, tunnetulle rautamangeetille!!
Yksikseni juttelin itselleni että mie olen kai yhä unessa, jossa löydän sävärit antavia kolikoita!
Seuraava piippi todisti että olen hereillä!
Jälleen nousi kirves ja metrin päästä linkkari...ja mitäpä muuta kun rautaa seurasi jatkossa! Maasepän takomia rautanauloja, valjaanhärpäke!
Vaihdoin aluetta ja jopa löytyi lyijykuula ja 60 luvun kolikkoa!
Suuntasin lopuksi rannalle, eksyttääkseni kaikki esiinhaluavat raudat ja löytyihän sieltä terhi merkkisen peräprutskun, bensatankin pensanpuristelulerssi ja pari uistintakin mm Professor Karhun!
Soodakylpyjen ja pronssi- kuparikiillotteen jälkeen:
Eli Aatu kakkonen on kolikon toinen puoli! Linkkari on aikoinaan tehty kestämään, koskapa terämekanismi toimii yhä vaikka on maannut maassa40-50 vuotta! Linkkarin kuoret oli puuta ja niist' oli jäljellä hitusia löydettäessä joten mikä lie oikea ajoitus??
Meillä oli jo 60 luvulla peltikuorisia ja helmiäiskuorisia linkkareita joten ??
Toinen, minkä käyttätarkoitusta en tiedä on toi lyijykuula, halkaisia 19 milliä joten lienee joku punnus tai paino !
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!