Kiväärejä
- superkärppä
Kiväärejä
Olen kuullut varmasta lähteestä että tuossa meidän läheisessä joessa on upotettuna noin 10 kivääriä(pystykorvia).Kiväärit ovat olleet siellä 1950-luvulttalähtien. joenpohja on mutaistaista löllöä ja sillä kohdalla jossa kiväärien pitäisi olla on noin 6-9 metriä syvää. voisiko nuo kiväärit olla vielä jotenkin säilyneitä ja voisiko ne saada ylös sieltä 50 kg magneetilla? Olen kuullut, että juuri tuollaisissa mutalöllö pohjassa hapettomissa oloissa säilyy aseeta pitkään.
Re: Kiväärejä
jos varma tieto niin siellähän ne sitten ovat tallessa, toistaiseksi
Minelab Excalibur II, Underwater robot ROW, underwater cameras, fishing magnets etc..
Jos ase, tai mikä tahansa rautaesine on ollut vuosikymmeniä upotettuna paksuun, tiiviiseen ja sekoittamattomaan mutaan niin säilyy hämmästyttävän hyvänä. Mutta heti kun muta on kerran sekoitettu niin parissa vuodessa ruostuminen räjähtää.
Eli jos esineitä aikoo nostaa niin ne on nostettava mielellään kaikki saman tien.
Toinen ongelma on saada magneetti uppoamaan mudan läpi, se on varsin kiinteää. Itse olen eräässä lammessa noin kolmimetrisen mudan läpi nostanut esineitä. Ensimmäisellä upotuksella magneetti upposi vain mudan pinnalle. Sitten samalla kohdalla "pilkkimällä" magneetti pikku hiljaa upposi tuon kolimetrisen mudan läpi ja esineitä alkoi nousta.
Eli jos esineitä aikoo nostaa niin ne on nostettava mielellään kaikki saman tien.
Toinen ongelma on saada magneetti uppoamaan mudan läpi, se on varsin kiinteää. Itse olen eräässä lammessa noin kolmimetrisen mudan läpi nostanut esineitä. Ensimmäisellä upotuksella magneetti upposi vain mudan pinnalle. Sitten samalla kohdalla "pilkkimällä" magneetti pikku hiljaa upposi tuon kolimetrisen mudan läpi ja esineitä alkoi nousta.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
pientä kulkijaa
- superkärppä
ärkoo kirjoitti:Jos ase, tai mikä tahansa rautaesine on ollut vuosikymmeniä upotettuna paksuun, tiiviiseen ja sekoittamattomaan mutaan niin säilyy hämmästyttävän hyvänä. Mutta heti kun muta on kerran sekoitettu niin parissa vuodessa ruostuminen räjähtää.
Kiitos tiedosta
Ei muuta kuin kokeilemaan, mutta jos löytyy räjähteitä niin lopeta välittömästi ja tee ilmoitus poliisille..
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
- superkärppä
Ei siellä räjähteitä pitäisi olla, mutta kiitos hyvästä huomiostaJasser kirjoitti:Ei muuta kuin kokeilemaan, mutta jos löytyy räjähteitä niin lopeta välittömästi ja tee ilmoitus poliisille..
Mahdollisista löytyvistä aseistakin pitää ilmoittaa viranomaisille.
pientä kulkijaa
pientä kulkijaa
- superkärppä
Tietenkinärkoo kirjoitti:Mahdollisista löytyvistä aseistakin pitää ilmoittaa viranomaisille.
-
- Metallinetsijä
Kannattaa suhtautua varovasti huhuun, saattaa olla että joku on ne nostanut pois Mutta ainahan se kannattaa yrittää, magneettiin vaan lyijyä vaikkapa painoksi. Sulata vaikka vanhoja auton rengaspainoja sopiva määrä ja ne painoksi niin tuleepi tunkeumaa. Jos satut löytämään torrakot niin kannattaa käyttää asesepällä dekottavana, tosin voihan ne itekkin dekota poraat vaan patruuna pesään reijän ja soppeli terästappi läpi ja hitsiä perään ja lukon pään viistää ja hitsiä perään. Mutta suosittelen ihan aseseppää.
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Taitaa olla, että nykyään vaaditaan ihan virallisen asesepän suorittama dekoaminen ja kirjallinen todistus siitä.
Tietty ainahan voi olla vanhan lain aikaisia dekottuja, joista ei ole todistuksiakaan.
Epäilen kyllä, että kiväärit -jos sattuisivat löytymään- olisivat siinä kunnossa ettei erillistä dekoamista enää tarvita.
Tietty ainahan voi olla vanhan lain aikaisia dekottuja, joista ei ole todistuksiakaan.
Epäilen kyllä, että kiväärit -jos sattuisivat löytymään- olisivat siinä kunnossa ettei erillistä dekoamista enää tarvita.
Vanhin kolikkolöytö: 5 penniä vuodelta 1922 omasta pihasta. Samasta paikasta myös 1 penni vuodelta 1964 ja 1976.
Vahingonilo on puhtainta iloa. Sitä ei kateus saastuta.
Vahingonilo on puhtainta iloa. Sitä ei kateus saastuta.
- superkärppä
lapland relics man kirjoitti:Kannattaa suhtautua varovasti huhuun, saattaa olla että joku on ne nostanut pois Mutta ainahan se kannattaa yrittää, magneettiin vaan lyijyä vaikkapa painoksi. Sulata vaikka vanhoja auton rengaspainoja sopiva määrä ja ne painoksi niin tuleepi tunkeumaa. Jos satut löytämään torrakot niin kannattaa käyttää asesepällä dekottavana, tosin voihan ne itekkin dekota poraat vaan patruuna pesään reijän ja soppeli terästappi läpi ja hitsiä perään ja lukon pään viistää ja hitsiä perään. Mutta suosittelen ihan aseseppää.
kiitos hyvistä neuvoista, voi olla että menee pyssyjen ettiminen ens viikolle, kun en tiiä millon kaveri joutaa tulee magneetin kanssa avuksi.
Noista "varmoista lähteistä" olen vuosien varrella kuullut aika monta tarinaa kätketyistä tai upotetuista aseista, mutta en ole kuullut yhdestäkään löydetystä aseesta. Toivottavasti tämä tarina ei ole samaa sarjaa vaan jotain löytyisikin
pientä kulkijaa
pientä kulkijaa
- iron maden
- Kunniajäsen
Niistä taas on kuultu, miten joku aloittelija ostaa halpisetsimen jostakin motunetistä ja sattumalta löytääkin piilotetun kiväärin mallia Arisaka! Allekirjoittaneelle aikoinaan, myös tuokin löytö sysäsi vimman metallinetsintään!ärkoo kirjoitti:Noista "varmoista lähteistä" olen vuosien varrella kuullut aika monta tarinaa kätketyistä tai upotetuista aseista, mutta en ole kuullut yhdestäkään löydetystä aseesta. Toivottavasti tämä tarina ei ole samaa sarjaa vaan jotain löytyisikin
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
- superkärppä
iron maden kirjoitti:Niistä taas on kuultu, miten joku aloittelija ostaa halpisetsimen jostakin motunetistä ja sattumalta löytääkin piilotetun kiväärin mallia Arisaka! Allekirjoittaneelle aikoinaan, myös tuokin löytö sysäsi vimman metallinetsintään!ärkoo kirjoitti:Noista "varmoista lähteistä" olen vuosien varrella kuullut aika monta tarinaa kätketyistä tai upotetuista aseista, mutta en ole kuullut yhdestäkään löydetystä aseesta. Toivottavasti tämä tarina ei ole samaa sarjaa vaan jotain löytyisikin
Lähde on varma sillä eräs lähisukulainen on upottanut kyseiset kiväärit. en kerinnyt etsimään syksyllä joten jos vaikka saisi aikaiseksi tänä kesänä