Tämmöistä olen askarrellut vanhoja peltoja etsiessä. Vähitellen alkaa hahmottua missä nuo pellot tuossa 1720-luvun kartassa ovat olleet.
(http://www.vanhakartta.fi/historiallise ... 6789_15901)
Hakusessa oli siis nuo punaisella merkatut.
Tuolta alueelta alkoi nousta vanhaa tavaraa ja noita keskenään vertaillessa näyttäisi osuvan kohdilleen.
Nämä siis olivat tuolta:
Aika hyvin näyttävät pitävän paikkansa noinkin vanhat kartat. Muualta löytyi pelkkää roskaa.
Luvattomille kaivelijoille tiedoksi: täällä saa hauleja vähemmästäkin.
Karttatutkimusta
- ThePiippailija
- Kunniajäsen
Karttatutkimusta
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
- Serafiina
- Raavas Tonkija
Re: Karttatutkimusta
Ei kannata uhota, tässä taanoin eräs piippailija tällä foorumilla uhkaili käräjillä jokamiehen oikeuden varjolla mikäli koitetaan kieltää toisten pelloille meno
Mutta vakavasti ottaen, vanhojen karttojen vertaaminen nykypäivän tilanteeseen on tosi mielenkiintoista, riippuu tietenkin vähän paikkakunnasta ja onko karttoja miten säilynyt. Minä löysin lupapeltojen lisäksi muutaman vanhan peltopläntin kartoista ja jossain vaiheessa pitääkin mennä ruinaamaan kesämökkiläisiltä lupaa pöyhiä heidän takapihaansa/metsää.
Mutta vakavasti ottaen, vanhojen karttojen vertaaminen nykypäivän tilanteeseen on tosi mielenkiintoista, riippuu tietenkin vähän paikkakunnasta ja onko karttoja miten säilynyt. Minä löysin lupapeltojen lisäksi muutaman vanhan peltopläntin kartoista ja jossain vaiheessa pitääkin mennä ruinaamaan kesämökkiläisiltä lupaa pöyhiä heidän takapihaansa/metsää.
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
2 öre 157x