Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Joo. Tulee varmasti suosituksia lukea vanhoja topicceja (ja niin teenkin) mutta niitä lukiessani te voisitte auttaa laitteen valinnassa :wink: . Eli kohteena melko luonnollisesti rahat, korut, hylsyt etc kiinnostava "arvokkaampi" metalli (ja kulta tietenkin :D ). Maastona laidasta laitaan rantoja, peltoja ja metsää.

Itselläni nyt käytössä Fisher F2 joka ihan mukavasti on toiminut (lukuunottamatta märkää heinikkoa... siellä pelkkää virhehälyä :evil: )... kaverilla Garret AT Pro joka vaikuttaa myös toimivan aikas mukavasti. Tahtoisin kuitenkin ehkä vielä hieman pidemmälle (jos siihen raha enää vaikuttaa). Eli laite alle/noin 1000 € olisi hakusessa.

Any suggestions?? :shock:

Ja pointtereihin... miten suuri ero käytännössä on Garretin Pro Pointerilla ja Whitesin XTR:llä (txr:llä vai mikä senyt oli)? Onko käytännön kokemusta?
Viimeksi muokannut Miihcali, 02 Elo 2014, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Ostat vaikka Xp deussin 9" kelalla varustettuna, tuolta Finndetectorilta hintaan 999e...suoraan vaan parhaasta päästä etsintä, niin ei tarvitse jatkuvaan päivittää. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja iron maden »

(Ostat vaikka Xp deussin 9" kelalla varustettuna, tuolta Finndetectorilta hintaan 999e...suoraan vaan parhaasta päästä etsintä, niin ei tarvitse jatkuvaan päivittää.)

Samat on täältäkin suositukset! Jos itselläkin olis tonni ylimääräistä harrasterahaa, niin ostokseni olisi XP deus!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Siellähän olis tuollainenkin: XP Deus V3.2 Lite 11" RC (ilman langattomia kuulokkeita)... samaan hintaan :) .

Edut omaani näkyvät jo hertzimäärässä mutta mitä etua tuossa on esim kaverin Garret AT Pro:hon nähden. (Ja ei, nyt ei ole kyse kaverin laitetta paremman hankkimisesta :twisted: :roll: vaan siitä että olisi jotain vertailupohjaa valintaa tehtäessä). :)

Ja edelliselle: Ei mulla tosiaankaan ole tonnia ylimääräistä harrasterahaa... otan tuon pois jostain joutavasta... kuten vaikka ravinnosta :wink: :D .
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1412
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Toi etsiminen vaatii kuntoa ja hyvää ruokaa, joten väärästä päästä aiot säästää!
Jos asiat sulla noin on, niin osta At Pro!

Sitähän käyttää moni suomes ja myös ne telkkarin "ns Aarteen tonkijatkin jenkeissä"
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

:D :D :D Oukkei... en mä nyt ihan tosissani ravinnosta säästä... eli osaan kyllä laittaa nuo asiat jonkinmoiseen tärkeysjärjestykseen... kiitos. :D :D :D . Mutta laittakaas nyt vielä ne joilla on kokemusta tai muuten vaan tietoa esim noista eroavaisuuksista XP Deus vs Garret AT Pro tai XP Deus vs Fisher F2.

Ja kiitos jo tulleista kommenteista. :) :)
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Etsijä82 kirjoitti:Ostat vaikka Xp deussin 9" kelalla varustettuna, tuolta Finndetectorilta hintaan 999e...suoraan vaan parhaasta päästä etsintä, niin ei tarvitse jatkuvaan päivittää. :roll:
En tiedä onnistuuko enää?

"Tarjous voimassa 31.7.2014 saakka. "
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Joo... huomasin kyllä tuon voimassaoloajan mutta tilasin kuitenkin. Itse yrittäjänä ja myyntiä tekevänä ihmisenä tiedän että homma on aikastenlailla tahtotilasta kiinni. Eli uskon että onnistuu vielä jos laitteita on :) . Jos ei ole niin se on sitten eri homma. Ja jos laitteen hinta tosiaan on sidottu tarkalleen johonkin päivään niin siitä vain seuraa se että laite helposti jää ostamatta...

Lisäys : Itseasiassa tuossa "XP Deus V3.2 Lite 11" RC (ilman langattomia kuulokkeita)" -tarjouksessa ei mielestäni ollut viimeistä voimassaolopäivää. Mutta katsotaan nyt... :roll:
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Päivitystä tilanteeseen. Olin törkimys ja soitin pyhäpäivänä FinnDetectorille mutta niin vain vastattiin ja nyt mulle on tulossa XP Deus (täysi paketti) tosin "vain" tuolla 9" kelalla mutta kuitenkin :D :D :D :D . FD:lla (Jyrkikö se oli) huippupalvelu... ystävällistä, nopeaa ja "luannikast". Pisteitä heille 10+ :mrgreen: :mrgreen:

Kiitosta... nyt äkkiä se paketti matkikseen... ei yhtään malta odottaa. :P :P
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Vähän myöhässä laittelen mutta minelabin xterra 705:nen oisikohta ollut järkevämpi vaihtoehto :roll:
Varusteet: Pari kaverin tekemää pulssiharavaa
Golden mask 3
Minelab xterra 305
minelab xterra 705
Pari super magneettia
kenttälapioita 3kpl
Vanhin löytö: skilling 1803.
Avatar
Miihcali
Metallinetsijä
Viestit: 121
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Samaa vanhaa..."Mikä laite minulle?"

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

No eipä hätää... kai minä tolla XP :lläkin pärjäilen. Kerran kävin kokeilemassa jo mutta täysin tuntemattomassa umpimetsässä joten ei voi oikein kommentoida vielä enempää. :D
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Vastaa Viestiin