Bongaa piippailija

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Kaizzu
Innostunut Etsijä
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Syys 2013, 19:13
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaizzu »

Kuka tunnustaa käyneensä 12 tai 13.9 piipailemassa Nallikarissa?
Kävin siellä 13 päivä piipaamassa. Ranta oli monttuja täynä ja foliot yms kuopasta tulleet roskat oli jätetty kuopan viereen T_T
Garrett AT Pro

Garrett Pro- pointer
Sotamursu
Innostunut Etsijä
Viestit: 73
Liittynyt: 05 Syys 2013, 06:55

Viesti Kirjoittaja Sotamursu »

Pois...
Avatar
esso
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Loviisa / SverigePyttis

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja esso »

Tänään YLEn kanavalla Suomalaiseen huutokauppamaailmaan sijoittuvassa, aarteenetsijät-ohjelmassa joku harrastaja kertoi etsivänsä hopeaa metallinilmaisimilla.
Kenties joku täältä foorumilta?
MineLab E-Trac __________ Minelab Pro-Find 25
MineLab X-Terra 705 ______ Garrett ProPointer
XP Deus v.3.2 ____________ Whites Bullseye TRX
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Hyvä kun ettii hopeaa niin jää kulta meille!
Avatar
Lepanovski
Metallinetsijä
Viestit: 261
Liittynyt: 21 Marras 2010, 14:52
Paikkakunta: Pirkkala City

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Lepanovski »

No, oliko Pälkäneen rauniokirkon kupeessa olevalla pellolla mittään tänään,
suhauttelin autolla ohi, kun yks hyväkäs oli harrastamassa :D
GM 3 ja Garret Pro-Pointer
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Musketin kuulia ja jotain härpäkkeitä sieltä kuulemma on löytynyt :wink:
Avatar
rauski
Metallinetsijä
Viestit: 477
Liittynyt: 06 Syys 2011, 22:51
Paikkakunta: Kaarina

Re:

Viesti Kirjoittaja rauski »

Nati kirjoitti:Ajelin tänään treeneistä kotiin fillarin kanssa. Ohittaessani Kupittaanpuistoa (Suomen Turussa) silmiini osui piippailija, joka oli kaiveli mahdollista aarretta puun juurelta. Olitko se sinä ja jos olit niin olisi kiva tietää mitä Kupittaanpuistosta löytyi? :o
Voisin väittää että olin minä, vietin kesä/syksy iltoja aika paljon kupittaaan puistossa... About 800-1000€ rahaa mutta ei yhtään hopeista tai kultaista korua... taidan tehdä jotain väärin :oops:
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Kuka piippaili 3-tien itäpuolella Hämeenlinnan pohjoispuolella ennen Parolan liittymää??

Maastokuvioinen takki oli päällä ja reppu selässä.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
Pejumi
Metallinetsijä
Viestit: 184
Liittynyt: 04 Syys 2013, 01:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Pejumi »

:D Reppu täynnä hopeaa, kupuroita ja kolikoita.
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

Taurus kirjoitti:Tollasen bongasin Vartista. Joku napsinut kuvia piipparista :lol:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... sti/74587/
moi olen uusipiippailija n3viikko.alku viikossa olin munkiniemenrantaa harjottelema piippailu,kun huomasin vaalea keskiikäinen mies otta kuvia minusta,puhelimella.ter.tiigerin silmä
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
pullonkorkki
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 10:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja pullonkorkki »

Vesipiippailija nähty sääksissä lauantai iltana 25.5. En kerennyt tulla moikkaamaan kun menin itse toiseenpäähän rantaan. :roll: Ketäs siellä kauhoi menemään? :)
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Parolassa nähty piippailija pari kertaa Visalan Vexin pellolla kolmisen viikkoa sitten akselilla Teollisuustie-Tuulitie-Tuiskutie?
Onkohan joku täältä foorumilta?
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
masamainio
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2014, 11:49

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja masamainio »

Yhden piippailija naisen näin tos kemissä ajoksen rannoilla. On ainut piippailija minun lisäksi mitä olen tässä kaupungissa nähny ;)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Huomenna runsain mitoin piippailijoita bongattavissa perämeren rannoilla:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/me ... la/667218/
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
masamainio
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2014, 11:49

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja masamainio »

Kemissä "kiikelinlahdessa" piipparoi 2 henkilöä merenpohjaa ku vesi oli tosi alhaalla. Ite olin menos tänään mut vesi taas korkeella :/
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3372
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Itse en sitten nähnyt ketään muuta kun kävin lauantai aamuna 6h rantoja piipparoimassa. Kävin vielä vähän pidemmän pyörälenkin illalla rantoja kierrellen, mutta ei silloinkaan ketään missään. Onneksi ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
piippori
Metallinetsijä
Viestit: 181
Liittynyt: 09 Loka 2011, 21:48
Paikkakunta: PORI

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja piippori »

Kukas oli tänään luutimassa ehtoosti Porissa Kirjurinluodon nurmikoilla?
Ne on mun maita!!!...vitsi vitsi :lol:
Garret 250,Garret propointter, Fiskarssin kaivuuvälineet
ja kauheesti intoa
agee
Metallinetsijä
Viestit: 150
Liittynyt: 29 Touko 2014, 16:31
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja agee »

Eilen bongattu piippailija Turun Barkerinpuistossa noin 18->
A-mersulla liikkellä, nainen...
Fisher F70 ja GarretPointer. Garret knife.

Vanhin löytö: 1/6 äyri 1666 (6/2015)
2: 1 öre 1720 (6/2015)
3: 1 denga 1747 (4/2015)
Avatar
Hanuma49
Kunniajäsen
Viestit: 1175
Liittynyt: 13 Loka 2013, 21:38
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Hanuma49 »

esso kirjoitti:Tänään YLEn kanavalla Suomalaiseen huutokauppamaailmaan sijoittuvassa, aarteenetsijät-ohjelmassa joku harrastaja kertoi etsivänsä hopeaa metallinilmaisimilla.
Kenties joku täältä foorumilta?
Taitaa olla Porvoolainen jos tarkoitat vähän vanhempaa miestä mikä huuti myös kultaa siinä ohjelmassa, ei ole foorumilla :)
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä :)
PvP
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Heinä 2014, 20:32
Paikkakunta: Pori

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja PvP »

piippori kirjoitti:Kukas oli tänään luutimassa ehtoosti Porissa Kirjurinluodon nurmikoilla?
Ne on mun maita!!!...vitsi vitsi :lol:
Anteeksi vain, minähän se olin harjoittelemassa alalle :oops: :wink:
Zeerios
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Huhti 2014, 18:45
Paikkakunta: Tuusula

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja Zeerios »

Kukas oli huispaamassa tuossa Jokelan/Nukarin pellolla tänää päivällä?
Garret ACE 350 "Euro"
Garrett Pro-Pointer
Garrett Edge Digger
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Bongaa piippailija

Viesti Kirjoittaja iipe »

Pakko ilmeisesti lähettää viesti, jotta saan tuon yhden täpän poiston tallentumaan tähän ketjuun.... Eli siis, olen vahingossa painanut joskus tuota, "ilmoita vastauksesta s.postiini!" ja en tälläistä halua...

Edit: täppä poistui :)
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
spwaw
Metallinetsijä
Viestit: 482
Liittynyt: 17 Syys 2010, 20:01

Re:

Viesti Kirjoittaja spwaw »

Keseppa kirjoitti:Kun harrastus lisääntyy niin väistämättä tulee tilanteita vastaan missä harrastajat tutkivat samoja peltoja. Tässä tapauksessa vaan häiritsee tuo että siellä on käyty luvatta. Jos käy etsimässä luvatta niin on mahdollista ettei myöskään ilmoteta löytöjä eteenpäin kuten pitää.

Mullaki on tullu vastaava tilanne vastaan ja maanomistaja soitti minulle kun ne muut just olin pelolla. Menin sit katsomaan niin se oli pari nuorta poikaa jotka oli vasta alottanu harrastuksen. Olivat nähneet mut sillä pellolla ja kuvittelivat että sinne saa sitte mennä. Toisinsanoen pojat ei tienny oikeastaan mitään säännöistä harrastusta koskien. Se olikin sit hyvä tilaisuus valistaa poikia harrastamaan oikein ja samalla opettaa heitä käyttämään etsimiä tehokkaammin. Olen heille senkin jälkeen järkänny luvallisia peltoja etsintään.

Koskaan ei voi olla täysin varma miks joku käy pellolla luvatta. Se voi olla tahallista tai tahatonta mutta hyvä ois jos syyn sais selvitettyä ja toimisi sit sen pohjalta.
Tähän oli nyt pakko kommentoida :lol: eikö jokamiehen oikeus jopa velvoita tutkimaan alueita ja olemaan turmelematta niitä. En minä lupia hae sienestämiseen tai mustikkametsälle , onkos nyt lakia kiristetty tietämättäni ? Vai jokin ennakkotapaus raastuvassa :shock: Tämähän on kauhea shokki ja järkytys , Kyllä noita koiria ja polkupyöriä menee ristiin rastiin sänkipelloilla , onkohan niilläkin erikseen siihen lupa ?

ai niin ja takas aiheeseen. En ole nähnyt kuin halpamyyrän joka oli tulossa piippailemaan samalle niityll, mukava kaveri mutta ei kehdannut jäädä seuraksi piippailemaan vaikka ehdotin. Kaikien kaupunkilaisten maitahan ne oli , en omista :mrgreen: Saa nauttia vapaasti vaikka kakkia mutta muistaa sitten peittää jätökset ja ne pullonkorkit , voisitteko viedä pois :lol:
Avatar
Serafiina
Raavas Tonkija
Viestit: 901
Liittynyt: 31 Touko 2014, 12:11
Paikkakunta: Varsinais-Suomi ja Stadi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Serafiina »

spwaw kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:Kun harrastus lisääntyy niin väistämättä tulee tilanteita vastaan missä harrastajat tutkivat samoja peltoja. Tässä tapauksessa vaan häiritsee tuo että siellä on käyty luvatta. Jos käy etsimässä luvatta niin on mahdollista ettei myöskään ilmoteta löytöjä eteenpäin kuten pitää.

Mullaki on tullu vastaava tilanne vastaan ja maanomistaja soitti minulle kun ne muut just olin pelolla. Menin sit katsomaan niin se oli pari nuorta poikaa jotka oli vasta alottanu harrastuksen. Olivat nähneet mut sillä pellolla ja kuvittelivat että sinne saa sitte mennä. Toisinsanoen pojat ei tienny oikeastaan mitään säännöistä harrastusta koskien. Se olikin sit hyvä tilaisuus valistaa poikia harrastamaan oikein ja samalla opettaa heitä käyttämään etsimiä tehokkaammin. Olen heille senkin jälkeen järkänny luvallisia peltoja etsintään.

Koskaan ei voi olla täysin varma miks joku käy pellolla luvatta. Se voi olla tahallista tai tahatonta mutta hyvä ois jos syyn sais selvitettyä ja toimisi sit sen pohjalta.
Tähän oli nyt pakko kommentoida :lol: eikö jokamiehen oikeus jopa velvoita tutkimaan alueita ja olemaan turmelematta niitä. En minä lupia hae sienestämiseen tai mustikkametsälle , onkos nyt lakia kiristetty tietämättäni ? Vai jokin ennakkotapaus raastuvassa :shock: Tämähän on kauhea shokki ja järkytys , Kyllä noita koiria ja polkupyöriä menee ristiin rastiin sänkipelloilla , onkohan niilläkin erikseen siihen lupa ?

ai niin ja takas aiheeseen. En ole nähnyt kuin halpamyyrän joka oli tulossa piippailemaan samalle niityll, mukava kaveri mutta ei kehdannut jäädä seuraksi piippailemaan vaikka ehdotin. Kaikien kaupunkilaisten maitahan ne oli , en omista :mrgreen: Saa nauttia vapaasti vaikka kakkia mutta muistaa sitten peittää jätökset ja ne pullonkorkit , voisitteko viedä pois :lol:
Koen pakottavaa tarvetta kommentoida :wink: Jokamiehen oikeus ei anna lupaa kerätä edes käpyjä. Ja kasvustoja ei saa vahingoittaa. Kärjistettynä on kaksi eri asiaa, hakkaako maanomistaja itse apinanraivolla puun juuria rikki esim vaikkapa piippaillessaan kuin että samaan syyllistyisi joku täysin vieras. Hiihtää saa pelloilla mutta koneelliseen laduntekemiseen tarvitaan kaiketi jo lupa. Marjanpoiminta ja metallinetsintä eivät ole sama asia ja fillarikaan tuskin tekee monttuja peltoon. Ja sitten olisi varmaan hyvä tietää myös, onko maa-alue kunnan/kaupungin omistuksessa vaiko yksityisen omaisuutta. Suvun pelloille jos joku eksyisi niin saisi kyllä lähdöt, ne on mun mestoja :mrgreen:
Fisher 1236-X2, Garret ace 250, Garret pro-pointer
2 öre 157x
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Taurus »

spwaw kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:Kun harrastus lisääntyy niin väistämättä tulee tilanteita vastaan missä harrastajat tutkivat samoja peltoja. Tässä tapauksessa vaan häiritsee tuo että siellä on käyty luvatta. Jos käy etsimässä luvatta niin on mahdollista ettei myöskään ilmoteta löytöjä eteenpäin kuten pitää.

Mullaki on tullu vastaava tilanne vastaan ja maanomistaja soitti minulle kun ne muut just olin pelolla. Menin sit katsomaan niin se oli pari nuorta poikaa jotka oli vasta alottanu harrastuksen. Olivat nähneet mut sillä pellolla ja kuvittelivat että sinne saa sitte mennä. Toisinsanoen pojat ei tienny oikeastaan mitään säännöistä harrastusta koskien. Se olikin sit hyvä tilaisuus valistaa poikia harrastamaan oikein ja samalla opettaa heitä käyttämään etsimiä tehokkaammin. Olen heille senkin jälkeen järkänny luvallisia peltoja etsintään.

Koskaan ei voi olla täysin varma miks joku käy pellolla luvatta. Se voi olla tahallista tai tahatonta mutta hyvä ois jos syyn sais selvitettyä ja toimisi sit sen pohjalta.
Tähän oli nyt pakko kommentoida :lol: eikö jokamiehen oikeus jopa velvoita tutkimaan alueita ja olemaan turmelematta niitä. En minä lupia hae sienestämiseen tai mustikkametsälle , onkos nyt lakia kiristetty tietämättäni ? Vai jokin ennakkotapaus raastuvassa :shock: Tämähän on kauhea shokki ja järkytys , Kyllä noita koiria ja polkupyöriä menee ristiin rastiin sänkipelloilla , onkohan niilläkin erikseen siihen lupa ?

ai niin ja takas aiheeseen. En ole nähnyt kuin halpamyyrän joka oli tulossa piippailemaan samalle niityll, mukava kaveri mutta ei kehdannut jäädä seuraksi piippailemaan vaikka ehdotin. Kaikien kaupunkilaisten maitahan ne oli , en omista :mrgreen: Saa nauttia vapaasti vaikka kakkia mutta muistaa sitten peittää jätökset ja ne pullonkorkit , voisitteko viedä pois :lol:
Kuumailmapallo laskeutui pellolle Espoon Kauklahdessa. Maanomistaja kilahti :D Vuosi takaperin käytiin kyselemässä lupia kyseiselle pellolle. Hyvä kun ei akka turpaan kiskonut saman tien :lol:

http://www.metro.fi/uutiset/a1387805316261
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Vastaa Viestiin