2014 kauden kahluut ja kaivannot
Re: 2014 kauden kahluut ja kaivannot
onko toi ketju varmasti hopeaa näyttäs joltain muulta mutta lukko on ainakin hopeaa tummumista tunnistaen katso mitä on kuvan vasemmassa pienessä renkaassa leimat
Tuota on yksi ilta puhdistettu, oli ihan musta/harmaa löytyessään niinkuin hopeiset aina. Kyllä se samaa tavaraa on koko ketju. Leimoista ei saa paljaalla silmällä selvää mutta niitä on useampi lukkorenkaan vastakappaleessa.
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Tänään oli taas viimeiset piippailut ennen työputken alkua, sää oli mitä mahtavin kuivapuku kahlaamiseen: +5 ja tihkusadetta, ei tullut kuuma ja sai kaivella kaikessa rauhassa
Kaulakoruja kolme kappaletta joista kahdessa pienemmässä leimat ja taas hopeinen ketju sekä leijona sormus. Tuo kolmen hopearinkulan nippu antoi aika veikeän piipin
Kaulakoruja kolme kappaletta joista kahdessa pienemmässä leimat ja taas hopeinen ketju sekä leijona sormus. Tuo kolmen hopearinkulan nippu antoi aika veikeän piipin
kova setti jälleen.. mutta mutta..missä kulta sormukset.
On se komiaa, onnea jälleen. Eurokolikot näyttää osin siltä että ovat omista taskuista mennessä tippuneet
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hienosti noussut erilasta jalometallia ja kolikkoa, onneksi olkoon! Neliapila tuotti tietysti onnea jos satuit sen ekana kuopaseen
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Kiitoksia, vähän katoin kanssa noita euroja että ovat kuin suoraan tehtaalta liekö ranta ollut jotenkin erityisen suopea noille, kun hopeisetkin olivat vielä aika kiiltäviä toisin kuin yleensä.Haarukka kirjoitti:On se komiaa, onnea jälleen. Eurokolikot näyttää osin siltä että ovat omista taskuista mennessä tippuneet
Kultasormukset jäi varmaan sinne, kun ei ollut Raparipa siivoomassa mun jälkiä
Sadepäivän reissu tuli heitettyä ja nyt on kultaa taas sormuksen muodossa, kun viimeksi tuli moitteita 18k/5,1g vuodelta 1929. Hopeinen 50-luvun luokkasormuskin löytyi, sisällä päivämäärä ja tapaaminen joka on tosin pidetty jo 51 vuotta sitten Korvakorukin on hopeaa ja leimoilla mutta on niin ohutta materiaalia ja hapero ettei sitä saanut puhdistettua.
Päivän naurut sai, kun eräs naisihminen meloi rannan ohi kanootilla juuri kun olin heittänyt tuon kultasormuksen löytöpussin pohjalle. Rouva kysyi peruskysymyksen: löytyykö mitään? -"kultaa" totesin sen enempää miettimättä. Rouva jupisi takaisin "no ei ole pakko kertoa...ei kai sitä kaikille halua paljastaa" tms. jupina jatkui vähän matkaa enkä kuullut enää loppuja. Kaikkia ei vaan voi miellyttää
Päivän naurut sai, kun eräs naisihminen meloi rannan ohi kanootilla juuri kun olin heittänyt tuon kultasormuksen löytöpussin pohjalle. Rouva kysyi peruskysymyksen: löytyykö mitään? -"kultaa" totesin sen enempää miettimättä. Rouva jupisi takaisin "no ei ole pakko kertoa...ei kai sitä kaikille halua paljastaa" tms. jupina jatkui vähän matkaa enkä kuullut enää loppuja. Kaikkia ei vaan voi miellyttää
Onneksi olkoon hienoista löydöistä! Sopivan vanhaa rinkulaa pukkaa
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Onnea vaan. "hassut" löydöt kun on iältään mooseksen vanhaa ja liki uusia eurokolikoita, välimallin löydöt puuttuu
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Ei tainnut vaan osua kelan alle tällä kertaa niitä välimallin kolikoita...ne on kaikki niin isoja, että ne on varmaan poimittu ensimmäisenä noi vanhat pennit oli jo niin syvällä, että hyvä jos garretti enää haistaa niitä.
Viime kaudella en päässyt 50g haamurajan yli kultaisilla mutta tällä kaudella mentiin tuolla viimeisimmällä rinkulalla "tavoitteen" ohi jo näin kesäkuun alkuun Tästä on hyvä jatkaa kohti kesää.
Outo tuo digivaaka, kun tuntuu hukkaavan grammoja sitä enemmän mitä enemmän siihen lyö painoa...no, parin euron vaa'alta ei kai voi odottaa liikoja.
Edit: Jaa, ääneen tätä ihmettelin ja emäntä tunnusti lipastaneensa yhden rinkulan jo tuosta kasasta sinne ne grammat siis katosivat
Outo tuo digivaaka, kun tuntuu hukkaavan grammoja sitä enemmän mitä enemmän siihen lyö painoa...no, parin euron vaa'alta ei kai voi odottaa liikoja.
Edit: Jaa, ääneen tätä ihmettelin ja emäntä tunnusti lipastaneensa yhden rinkulan jo tuosta kasasta sinne ne grammat siis katosivat
Aika hyvä kasa.
Voi Kristuksen peräpeili teidän löytöjä siis J.m.k, ehkä, rapa ja mrseeker.. Ei voi muuta sanoa kateuspäissään kuin että haistakaa huilu kultinenne googlasin tuossa hiljattain että mikä mättää kun itselle ei AU osu kelan alle. Oon diskriminoine kullan. Ei vaan jaksa joka pulltabia ja folioo kaivaa ylös nurmikoilta, kaipa roskat sitten vaan on vähissä siellä kainalosyvyydellä vedessä. Ootteko julkaissut kuvaa tai kuvia koko kokoelmistanne, tekis mieli nöyristellä lisää ja mennä takaisin nurkkaan kyykkimään käsittämättömän hienoja löytöjä, onnittelut teidän löydöt joka tapauksessa antaa puhtia tonkimiselle, sellanen `ehkä mun vuoro tulee vielä joskus`-fiilis
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointter
Garrett ACE 250, Garrett Pro-Pointter
Garrett ACE 250, Garrett Pro-Pointter
Niin ne on. Vaikka en kahluu kaivamista harrasta niin siistiä on merenpohja uimarannoilla jos vedenkorkeus on puoli metriä miinuksella. Rannan jyrkkyydestä riippuen tarkoittaa sitä että hiekkaa näkyy 5-50metriä enempi kuin normaali veden aikaan. Vaatii taitoa heittää pultabi noin paljon kauemmasPotilasK kirjoitti:kaipa roskat sitten vaan on vähissä siellä kainalosyvyydellä vedessä.
Vesietsimisen iso plussa on tosiaan tuo vähäroskaisuus verrattuna kuivan maan tonkimiseen mutta miinuksena taas se kaluston määrä ja säätäminen kuiva/märkäpukujen ym. kanssa ja syvällä se skuupin kanssa taiturointi, että sieltä ylipäätään saisi jotain nostettua (aikaa/kohde menee välillä paljon). Hintaa myös kertyy vesitiiviistä etsimestä, puvuista ja myös noista pirun kelasuojista Sellaista "käynpä tunnin heittämässä lähipaikassa" reissua ei ole vaan reissuihin menee se 3 - 4h ihan minimissään, yleensä kauemmin. Tuohon ajan löytäminen on ollut välillä hankalaa..nyt on ollut taas paremmin vapaata.
Itse pidän tuosta vesielementin tuomasta haasteesta ja siitä, että sitten kun on ne riittävän hyvät varusteet niin saa tonkia vaikka jäätävässä tihkusateessa ja tuulessa rantoja ihan kaikessa rauhassa eikä tule kylmä hyvällä kelillä kun menee, niin johan riittää yleisöä riesaksi asti. Siitä on tullut itselle sellainen rentoutumispaikka, kun rannassa on saanut kamat päälle, heittää luurit korville ja painaa ulapalle ihan vaan omine ajatuksineen ja koneen piippailut seuranaan - muu maailma saa jäädä ulkopuolelle hetkeksi aikaa bonuksena löydöt on myös monesti varsin mukavia.
Itse pidän tuosta vesielementin tuomasta haasteesta ja siitä, että sitten kun on ne riittävän hyvät varusteet niin saa tonkia vaikka jäätävässä tihkusateessa ja tuulessa rantoja ihan kaikessa rauhassa eikä tule kylmä hyvällä kelillä kun menee, niin johan riittää yleisöä riesaksi asti. Siitä on tullut itselle sellainen rentoutumispaikka, kun rannassa on saanut kamat päälle, heittää luurit korville ja painaa ulapalle ihan vaan omine ajatuksineen ja koneen piippailut seuranaan - muu maailma saa jäädä ulkopuolelle hetkeksi aikaa bonuksena löydöt on myös monesti varsin mukavia.
Parit yhteisreissut Ripan kanssa heitetty ja tässä viimeisimmän parhaat yhteiskuvassa:
Ripa juoksi vaan piparin perässä, kun mulla silmät kiilui kullista... on siinä kansalla ollut taas ihmettelemistä
Muutama roska myös siivottiin pois rannalta
Oma setti kokonaisuudessaan
Ripa juoksi vaan piparin perässä, kun mulla silmät kiilui kullista... on siinä kansalla ollut taas ihmettelemistä
Muutama roska myös siivottiin pois rannalta
Oma setti kokonaisuudessaan
Ehkä viisaampi teidän muutaman kohdalla siirtyä käytäntöön jossa onnitellaan joka kymmenennestä kullasta
Hyvin sanottu J.m.k. Olen kyllä ihaillut päivän löydöt osiossa kamujen pipari löytöjä ja nyt sain itekki. Erittäin tyytyväinen päivään vaikka pipari onkin eniten duunattu kappale
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
On se vaan väärin jos kamut saa piparia ja ite jää ilman millonkohan sitä itelle lohkeis..
No saithan sinä kuitenkin kul.. ,muuten minkähän vuoden mallia on tuo piparin päällä oleva kultanen jossa tuo erikoinen viiste,olen itse löytänyt samanlaisen ,mutta siinä vuosileima niin epäselvä ettei saa selvää.
Siinä on kaiverrus -41 mutta ikäleima on E7 eli 1958. Olisiko alkuperäiset luovutettu 40-luvulla kullankeruu kampanjaan mistä sai vastineeksi niitä alpakka sormuksia? Löysin myös kaksi muuta kultaa samasta paikasta missä on eri ikä kaiverruksille ja kullan leimalle, niin että leima on huomattavasti nuorempi kuin kaiverrettu vuosi.
Viimeksi muokannut J.m.k, 06 Kesä 2014, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voisiko olla saajan syntymävuosi ja saatu esim. rippilahjaksi?J.m.k kirjoitti:Siinä on kaiverrus -41 mutta ikäleima on E7 eli 1958. Olisiko alkuperäiset luovutettu 40-luvulla kullankeruu kamanjaan mistä sai vastineeksi niitä alpakka sormuksia? Löysin myös kaksi muuta kultaa samasta paikasta missä on eri ikä kaiverruksille ja kullan leimalle, niin että leima on huomattavasti nuorempi kuin kaiverrettu vuosi.
Onhan tuokin mahdollista, mutta yhdessä ainakin on kaksi nimeä ja päivämäärä - se tuskin on rippilahja
Noo, sitten tulee mieleen esim. "kultahääpäivä" sormus", johon kaiverrettu hääpäivä, mutta ostettu 50vuotta myöhemmin