Hei arvon palstalaiset!
Maanantaina sain vihdoin tuon ace 250 dd kelalla varustettuna ja olen siis uusi harrastaja,joten kaikenlaisia vinkkejä saa laittaa laitteen käytöstä hyviin etsintäpaikkoihin välillä. Olen noin 8 tuntia piippaillut ja saaliina on: pullonkorkkeja ja muuta metalliromua kymmenittäin,muutama hylsy,1 luoti,muutama euroraha ja 1 markka sekä pennejä 3kpl. Olen 24-vuotias vantaalla asuva mies ja jos kukaan huolii seuraansa aloittelevaa piipparoijaa niin laittakaa YV:tä ja vähän pidemmällekin voin lähteä,kun on oma auto käytettävissä.
T. aloitteleva piipparoija.
Harrastuksen juuri aloittanut
Harrastuksen juuri aloittanut
Viimeksi muokannut henkka89, 23 Touko 2014, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-At pro+5x8dd
-pro pointer at
-pro pointer at
Re: Piippailukaveria pääkaupunkiseudulle
Tervetulo harrastuksen pariin, selvästikkin olet laitetta jo oppinut käyttämään, tuollaisiahan ne löydöt etupäässä onhenkka89 kirjoitti:saaliina on: pullonkorkkeja ja muuta metalliromua kymmenittäin,muutama hylsy,1 luoti,muutama euroraha ja 1 markka sekä pennejä 3kpl.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Re: Piippailukaveria pääkaupunkiseudulle
Haarukka kirjoitti:Tervetulo harrastuksen pariin, selvästikkin olet laitetta jo oppinut käyttämään, tuollaisiahan ne löydöt etupäässä onhenkka89 kirjoitti:saaliina on: pullonkorkkeja ja muuta metalliromua kymmenittäin,muutama hylsy,1 luoti,muutama euroraha ja 1 markka sekä pennejä 3kpl.
Kiitosta vaan ja onhan tämä mielenkiintoinen harrastus vaikka kaverit pitävät aivan hulluna,mutta nauranhan minäkin sauvakävelijöille Onhan tässä tullut katsottua youtubesta muutama(kymmen) pätkä Acerin toimintatavoista ja treenattua pinpointtaamista ,mutta olisi kiva saada vinkkejä paikoista minne mennä etsimään seuran kanssa tai ilman.
-At pro+5x8dd
-pro pointer at
-pro pointer at
Re: Harrastuksen juuri aloittanut
Itsekkin aloittelin keväällä piipparoimaan, ja Vantaalla asustelen. Hyviä paikkoja Vantaalla en tiedä minäkään, ja olen hieman arka kysymään tuntemattomilta maanomistajilta lupia pelloille. Onnekseni olen itsekkin autolla varustettu, niin pääsen syksyllä tutun maanomistajan pelloille Janakkalaan miekkamiehen maisemiin. Muutenkin teen aika paljon reissuhommia, ja piippari aina mukana autossa, niin tulee sitten piippailtua hieman ympäri maata.
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
-
Re: Harrastuksen juuri aloittanut
aloitin viimeviikolla itsekin tämän harrastuksen. Ostin Garret 350 Euron . Lauantaina kävin kaivelemassa
, saaliina kilokaupalla pullonkorkkeja ja muutama hylsy. Tuli rahalöytökin, 5 penniä vuodelta 1976. (jee)
Saatua oli myös naurut naapurilta joka aidalta huuteli että aarteitako etsiskelet kun takapihalla kokeilin kojetta.
Tämä on ensimmäinen viesti minkä ikinämilloinkaan olen millekään keskustelu-tahi muulle palstalle laittanut.
Kehun lisää kun on aihetta.
, saaliina kilokaupalla pullonkorkkeja ja muutama hylsy. Tuli rahalöytökin, 5 penniä vuodelta 1976. (jee)
Saatua oli myös naurut naapurilta joka aidalta huuteli että aarteitako etsiskelet kun takapihalla kokeilin kojetta.
Tämä on ensimmäinen viesti minkä ikinämilloinkaan olen millekään keskustelu-tahi muulle palstalle laittanut.
Kehun lisää kun on aihetta.