Harvinaisen ehjä risti
Jotenkin ei näytä sormustimen osalta, koska kuvio kiertää alareunan kolon. Jospa löytyi jotain todella vanhaa. Olisiko sormuksesta
Laittaisitko kuvia eri asennoista.
Edit: Onkohan tuo yläreunan kuluneisuus tullut käytössä, eikä pellon muokkauksessa. Tämä on mielenkiintoinen
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Kyllä nuo kasteristit on harvinaisempaa herkkua,ainakin meikäläiselle,Onnittelut!
Toivelistalla olisi hopeinen sellainen
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Joo kiitti Raiban/Leijona...ristilöytö on niitä halutuimpia löytöjä minulle sormuksien,kilikellojen,sormustimien ym. joukossa.
Nyt alkoi tuo kikkare kiinostamaan minuakin kun nuo pisteet kiertää noita reikiä.
Valokuvat on jotenkin keltaisia taas kun keinovalossa kuvasin.
Perkules pitää pyytää tuota velimiestä varmaan apuun kuvaus hommiin.....tässä kuvaus hommissa mie oon ihan kädetön.
Olen edelleen sitä mieltä, että tuo on sormuksen katkelma.
Jotenkin tähän tyyliin, eri kuviolla vaan (näistäkin alempi on vanhempi):
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
P.Aholainen kirjoitti:Kikkareen kaarre sopii paremmin sormukseen kuin sormustimeen.
Onko myytti murrettu?
Nyt on hyvä etsintäpaikka. Tuohan voi olla vaikka kuinka vanha.