3 eri pellosta.
Nappeja
Toinen puoli
Rautakoukku
Koukkuja tässäki,ja käyttötarkotus mikä?
2 sormusta ja rinkula joka ehkä ollut kiinni jossaki!?
Kainuusta!
Re: Kainuusta!
Vessapaperirullan teline. Oikeasti en tiedä ja tunnistusta voisi helpottaa jos kuvassa olis vähän mittoja
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hienoja löytöjä. Outoa ettei kolikoita noussut.
Mistäpäin Kainuuta?
Mistäpäin Kainuuta?
Teknetics Eurotek Pro 8"
Tuo sormuskuvassa oikealla oleva "rinkula" on tod.näk. kyntteliköstä.
Mulla on samanlainen. Katkaisin sen mummon kyntteliköstä penskana kun siitä sai kivan sormuksen.
Laitan kuvan, jos löytyy tuolta laatikoista.
Mulla on samanlainen. Katkaisin sen mummon kyntteliköstä penskana kun siitä sai kivan sormuksen.
Laitan kuvan, jos löytyy tuolta laatikoista.
toinen sormus näyttää aivan hopealta....onko leimoja?
-
(Vessapaperitelineen) mitat 14 cm krt 12cm.Paikkakunta Ristijärvi .Sormuksessa leimat 813H ja tekijä HG.70v pellonomistaja ei tiennyt vanhemmasta sormuksesta että olis keltään tippunu mut miehen sormus ja ehkä vanhin löytämäni.Pari vanhempaa kolikkoa löyty,enpä muistanu ottaa isommasta mittaa tunnistusta varten,jätin pellonomistajalle mut toinen on 5 penniä 1866.
Voisin heittää arvauksen tuosta (vessapaperitelineestä). Kyseessä voisi olla puuastioiden valmistukseenaarre hukassa kirjoitti:(Vessapaperitelineen) mitat 14 cm krt 12cm.Paikkakunta Ristijärvi .Sormuksessa leimat 813H ja tekijä HG.70v pellonomistaja ei tiennyt vanhemmasta sormuksesta että olis keltään tippunu mut miehen sormus ja ehkä vanhin löytämäni.Pari vanhempaa kolikkoa löyty,enpä muistanu ottaa isommasta mittaa tunnistusta varten,jätin pellonomistajalle mut toinen on 5 penniä 1866.
käytetty työkalu. Kokeile googlettaa kuvahaulla esim vuolin ta vuolurauta. Noita työkaluja on varmaankin
alettu käyttää jo yli 1000 v sitten, joten ajoitus voi olla vaikeata jos ei samasta paikasta löydy mitään
muuta mielenkiintoista.
Garrett AT Pro
Garrett ACE 250 & Pro pointer.
Vanhin löytö: 6000-5500 eKr. Vanhin metallilöytö: Putkikirves v.100-300 jKr.
Garrett ACE 250 & Pro pointer.
Vanhin löytö: 6000-5500 eKr. Vanhin metallilöytö: Putkikirves v.100-300 jKr.