Tassa on kuva alueesta jossa ristiin ja rastiin haravoin. Aikaa kaytin noin nelisen tuntia.

Etsimena oli muuten Ace 250. Olisin ottanut Newforce R1sen , mutta olen kokenut ongelmaksi sen koon. Ace menee kuitenkin kohtuullisen pieneen reppuun kolmessa osassaan. C. Scope vaatisi melkein rinkan, jos sen meinaisi mahduttaa.Pakko myontaa etta olen ehka laiminlyonnyt uutta etsinta, mutta lupaan etta ensiviikolla ottaa sen kunnon kayttoon kun todella mahtava paikkakin on luvassa.
Jonkun aikaa piippailtua ensimmainen kunnon signaali kaivautti maankamarasta tallaisen. Hattukin pannulle loytyi mutta valitettavasti kunto oli sellainen etta "puhaltamallakin" siihen sai tuhoa. Sinansa hieno esine. Onko kellaan noista pannuista mitaan tietoa, esim. nettisivujen muodossa?Kahvia alkoi mieli tekemaan..

Pienen hetken paasta hyva signaali ja oksan alta paljastui tallainen. Mikahan ihme mahtaa olla kysymyksessa? Nayttaa joltain tulpalta. Painava on.

Paatin kokeilla lahella olevaa rinnetta, joka oli todella jyrkka. Kummallista mitenka kamera valehtelee.. Kuvassa pidan toisella jalalla puusta tukea etten "tipu". Kokeilin rinnetta koska siina oli, aivan kuin kulkuvaylan nakoinen aukko.

Rinteessa olikin kolikko ja alhaalla lisaa.

Rinteen alapuolelta loytyi nama kolikot. Kolme markan kolikkoa 1981, 82 ja 85. Paremmat olivat kuitenkin 5 penninen 1942, ensimmainen minulla laatuaan ja 5 markkaa vuodelta 1946.

Loytyipa samasta paikkaa viela pienen pieni kolikko myoskin mutta selvaa siita ei saa.. Veikkaan 25 pennista...

Lisaksi viime hetkilla loytyi viela nappeja. 1 kpl, hopean varilla kuorrutettu,tai ehkapa enemmankin kromattu, sitten tavamoaminen 4 reikainen ja sitten ehkapa vanhin, pahasti syopynyt.

Jotain tuli taas opittua. Vanhalta paikalta ja sen laheisyydeta kaikki nama esineet. Ja jotain sinne jai vielakin. Rauhallinen etsiminen, mielikuvitus, oli apuna talla kertaa. Harva varmaan lahtee jyrkimpaan mahdolliseen rinteeseen etsimen kanssa... No nyt en malta odottaa ensiviikkoon.Kaikille oikein hauskaa vappua!! JA MUISTAKAA! PULLONKORKIT PUSSIIN