Kruunukorkkeja

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
traknar

Kruunukorkkeja

Viesti Kirjoittaja traknar »

Heipä hei!
Tällä viikolla tuli Garret Ace 250 Italiasta kotiin ja pitihän sitä lähteä heti testaileen, saaliina kuitenkin vain -85 vuoden 5 penninen ja pirun paljon nauloja.
Mutta asiasta toiseen, jos foorumilaiset tonkii/löytää erilaisia, vanhoja ja hyväkuntoisia kruunukorkkeja niin olen todella kiinnostunut. Laittakaahan kuvia niin saatan niistä vaikka vähän pulittaakkin :)

Kevään jatkoa jokaiselle -traknar
V1
Raavas Tonkija

Re: Kruunukorkkeja

Viesti Kirjoittaja V1 »

Onko alumiinisessa kruunukorkissa mitään harvinaista? Kannattaako tarkistaa romuloota?
traknar

V1 kirjoitti:Onko alumiinisessa kruunukorkissa mitään harvinaista? Kannattaako tarkistaa romuloota?
Jos korkki on helposti löydettävisä romulootasta nii räppää ihmeesä kuva ja postaa
V1
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja V1 »

Oli vähän unohduksissa nämä korkit. Eilen oltiin oikeilla korkkiapajilla ja repäisykorkkinektaria oli niin paljon että pystyi ottamaan ihan pintapoimintana ilman piipparia... Ilmeisesti Suomen sota aluetta kun Döbelniä ja Sandelssia tavattiin niin usein.
Tällainen super awesome korkkaamaton repäisykorkki löytyi kun luulin nappaavani taas kolikon.
Etsiskelin samaan kuvaan pari alumiinista kruunukorkkia. Niissä oli vielä syksyllä korkkipuiset tiivisteet mutta on nyt tainnu murentua romulootan pohjalle.
Kuva
traknar

kiitokset kuvasta, mutta kerään ihan vain ''kuvallisia'' kruunukorkkeja. Tässä kuva kokoelmasta pari viikkoa sitten, jonka jälkeen olen saanut monia korkkeja lisää :D

Kuva
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Onhan noita :shock: :D
Joku muukin kerää näköjään korkkeja:
http://www.crowncaps.net/collection.php ... nfo=noinfo
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
traknar

Jep, komea on kokoelma tuolla edellämainitulla sivustolla. Tosin itse en kerää nuita esim. Olvin kysymys korkkeja, paino/värivirheellisiä korkkeja, eri tehtaiden tekemiä samanlaisia korkkeja ja väitä niitä erilaisiksi :D mutta kukin kerää mitä itse haluaa. Kerään vain niitä jotka ovat päällisin puolin erilaisia. Jos joku haluaa myydä kokoelmansa/löytökorkkinsa minulle niin ei muutakun viestiä tulemaan :)
Vastaa Viestiin