Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Lintsille kiitokset erinomaisesta kauhasta .
Ace 250 pääsi tänään uuteen elementtiin. 1/4 öre menee iältään omaksi vanhimmaksi tunnistettavaksi kolikoksi, taitaa olla 1657. Tuo 2 eurosen vieressä oleva lätkä on arvoitus, olisiko jostain sotilaspuvusta? Oikean yläkulman kuparilätkä on kai jostain astiasta.
Viimeksi muokannut Fiskari, 09 Loka 2013, 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mukava pirikello, penni 1874 ja syksyn kalavesiin käyttöön menevä Abu Atom.
Pikainen guuglaus ei tuonut mitään tietoa kyseisestä Kotkan Maine-polkupyörästä. Tuskin on Maine Coon kissastakaan, kuten google väitti. Onko löytynyt samanlaisia? Ilmeisesti jokin näitä pieniä nyrkkipajoja 1900-luvulta.
Juu. on Atomi vedessä tainnut pitemmän aikaa olla koska ruostuvat osat ovat kadonneet. On noita lusikoita pakillinen upotettu niin kiva joskus saada jotain takaisinpäin
Löysin myös samanlaisen loistokuntoisen Kemiöstä pellosta. Hieno ja harvinainen. Siis pyörän kellon kuvun. Luulis että joku keräilisi. Mulla on jomuutama komia. Yksi on Suurruhtinaskunnan vaakunalla?
Noita polkupyöriä tehtiin aikoinaan pienissäkin pajoissa joten niistä ei tahdo dokumentoitua tietoa löytyä. Pienilläkin nyrkkipajoilla oli ilmeisesti polkupyörätuotantoa. Kotkassa on 60 vuotta sitten toiminut Mäkisen konepaja josta taitaa tuokin kello olla kotoisin.. Varmasti ovat harvinaisia löytöjä, mutta ilmeisesti pitäisi löytää loput pyörästä jotta keräilijöitä kiinnostaisi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Fiskari kirjoitti:Veloilta kyselinkin talvella ja ei oikein osattu sanoa sielläkään. Tuon pyörän tekijöitäkään ei varmaan tänä päivänä helposti löydä.
Luulen kans että tieto noista harvinaisemmista/vanhimmista pyörätehtaista on sellaisissa ukoissa jotka ei netissä notku, eivätkä ole foorumille vastailemassa
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Olen viime aikoina tehnyt pientä sukututkimusta ja sen myötä on käynyt ilmi, että isoisälläni oli 1900 -luvun alkupuolella metallialan yritys Kotkassa. Siellä hän valmisti "Kotkan Maine" -nimisiä polkupyöriä. Ennen Kotkaan tuloaan hän ja veljensä valmistivat yhdessä "Turun Maine" -nimisisä pyöriä, ja niinkuin nimikin jo sanoo niin Turussa.
Mitähän tälle soittokellolle kuuluu tänä päivänä?
Hei!
Onkohan sinulla pirikello vielä tallella?
Isoisäni valmisti aikoinaan Kotkassa Kotkan Maine nimisiä polkupyöriä
Terveisin
Tapio Mäkinen
Puh 040 5312321