Tuollaisia tänään muiden rojujen ohella... Ei rautakautista, vaikka kovin odotuksin lähdettiin isän kanssa liikkeelle. Isä se nosti taas Juuhanin markkasen ja ihan mun nokkani edestä...
2 Kristianii, 2 Juuhanii ja 2 Gustav II Adolfii 1613 ja 1615
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
On hieno setti,Onnittelut,missä on muut löydöt....ruottalaiset kupari ööret?
Nekin on hienoja.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Saattaahan tuossa r.kautistakin olla, muuta minä en tunnista...
Hopeelusikan varsi oli sit vielä ja pronssisormus. Kupariset rahat on nyt mitä on, hyvä suhde sattui vaan noille hopeisille.
(puhtaasti roskat ja muut täysin merkityksettömät siivottu pois kuvasta.)
Millainen kiinnitys nappikasan oikeassa reunassa olevassa "kukkaa" muistuttavassa napissa on (onko yleensäkään nappi?) On vaan mukavan säännöllisen epäsäännöllinen
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Täytyy kyllä nostaa lippiksiä Iipeelle löydöistä
6 vanhaa hopeista on kyllä uskomaton saavutus nykypäivänä
ja hienoja ovat muutkin löydöt
Tankojen analyysin tulosta odotellaan.
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Olin just laittamassa viästiä kahesta hoppeesta. En kehtaa. On ne äijiä. Markkinapaikka oltava. Pari tuntia olin eilen ja kaksi hopeista. Kertoivat vanhat patut että laituri siirrettiin toiseen paikkaan kun vesi pakeni melko nopeesti 1700 lopulla. siitä toi kauhee kolikkomäärä parilta aarilta. 83 kpl. Laitan kuvia.Lähen ens viikolla Auttoisiin. Onko kukaan lähistöllä? Ilmoitin tähän kun tiedän luettavan. Anteeksi.
Viimeksi muokannut kollikko, 30 Huhti 2014, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Analyysejä en eilisessä viimeisessä yövuorossani ehtinyt tekemään, mutta 4 vapaata ja ekassa aamussa sit! Se nyt puuttuis, josko noiden kuuden lisäks olis viikinki hopeetankoja ja kaksin kappalein.. Joksikin sinkiksi noita ulkonäön puolesta epäilen. Koristeellinen kukkanappi näyttää takaa tältä: