Oman laitteen vasta hommanneena tuli mieleeni, että miten paljon Suomessa on alueita, joissa yksikään huispaaja ei ole vielä käynyt.
Osa alueista, kuten rannat, on luultavasti käyty useampaankin kertaan läpi. Mutta lienee sitä neitseellistäkin maastoa vielä aikas paljon on.
Eli ehkä muutama harrastaja vielä mahtuu piskuiseen maahamme
Ajatusleikki, johon ei mahda virallista totuutta saada
Minkä verran vielä etsittävää
Minkä verran vielä etsittävää
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Re: Minkä verran vielä etsittävää
Harrastajia on ihan älyttömästi. Itsekkin kuvittelin että täällä ei niitä juuri ole kun itse en ole koskaan yhtään huispaajaa nähnyt. No, nyt kun tuon Garretin kans tuolla ulkoilee niin jokainen juttelemaan tullut ulkoilija on joskus kokeillut tai tuntee jonkun harrastajan nimeltä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Ei Suomesta pellot lopu ja jokainen pelto on aina "uusi" kun se käännetään, eli jonkin aikaa saa vielä kaivella Metsäähän meillä riittää myöskin. Rakentamisen näkisin pahimpana uhkana peltojen harvenemisen kannalta ainakin täällä Espoossa.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Niin, ja joka vuosi ihmiset tiputtelee lisää etsittävää
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
-
- Metallinetsijä
Rannoista ylipäätään lienee piippaamatta 99,9% noin suunnilleen, vesistöistä enemmän,
ja uimarannoista tuskin läheskään kaikkia on tutkittu kertaakaan millään tasolla.
Maa-alasta myös tutkittu ehkä se 0,01%. Ja kun juuri kukaan ei läheskään kaikkea kaiva
ylös tai etsin löydä, niin tutkituilla alueillakin voi olla vaikka mitä.
Eli ei tavara kesken lopu ihan heti.
ja uimarannoista tuskin läheskään kaikkia on tutkittu kertaakaan millään tasolla.
Maa-alasta myös tutkittu ehkä se 0,01%. Ja kun juuri kukaan ei läheskään kaikkea kaiva
ylös tai etsin löydä, niin tutkituilla alueillakin voi olla vaikka mitä.
Eli ei tavara kesken lopu ihan heti.
otat etsimen menet ulkoiluttamaan sitä miltein mihin tahansa aarniometsään ni yleensä ennemmin tai myöhemmin jonkinlaisen sävelen etsin laulaa. myös vanhat jo ehkä mettittyneet uimarannat on kiinnostavia "itse huomannut" ja niistähän saa goordinaatit yleensä vanhemmalta väestöltä.. niinkuin moneen muuhunkin etsintä paikkaan
"Toivossa on hyvä elää", sano se lapamatokin.
Mutta kyllä uusiutuvaa satoa paremmin saa marjanpoiminnassa tai kalastuksessa.
Ikävä kyllä.
Mutta kyllä uusiutuvaa satoa paremmin saa marjanpoiminnassa tai kalastuksessa.
Ikävä kyllä.
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --