Skilling Liivi ordu-Reval
Bernd von der Borch, lyöty Räävelissä(Tallinnassa) välillä 1471-83

Vettä ja ruokasooda hieronta sormien välissä ´ala raiban ja siinä se oliLeijona kirjoitti:Vieläpä ihan kokonainenkin. Tarvitsiko edes puhdistaa?

Onnea on usein matkassaP.Aholainen kirjoitti:kovia jätkiä ootte löytämään vanhaa kamista.....![]()
Onnittelut on paikallaan noin vanhasta kolikosta.
Joko rahakammio on 1400-lukuisilla kyllästetty ja eivät enää lunasta noita?

Hieno vanha hopea!
Kiitti raiban, pari Erik av Pommernin örtugia olen löytänyt nehän ajoittuu 1396-1412 välille, eli melkein voi sanoa 1300-lukulaisiksiraiban kirjoitti:Onnittelut Brosse hieno kolikko.nuo 1400-lukulaiset on upeita ja harvinaisia.
Onko ketään löytänyt ruottalaista 1300-lukulaista?Siinä olisi haastetta kerrakseen

Olen aivan samma mieltä hoylan kanssa, harmittaa itseänikin kun menin liiallisuuksin puhdistamisen kanssahoyla kirjoitti:Tämä menee vähän sivuraiteille, mutta ainakin Englannissa, kun löydettiin
Hammeredejä, vanhoja taottuja hopeakolikoita, niin kysyin miten niitä
pitää puhdistaa, vastaus oli että kevyesti pehmeällä hammasharjalla ja vedellä.
Jokainen saa tietysti puhdistaa ja kiillottaa miten haluaa, mutta jos kysymyksessä
on keräilyarvokas kolikko, niin miten siinä käy, jos sen kiillottaa?

Muinaismuistolaki on kyllä eri mieltä. Sen mukaan ei saisi puhdistella mitenkään.hoyla kirjoitti: Jokainen saa tietysti puhdistaa ja kiillottaa miten haluaa,
Onhan se hyvä että tämä asia nousi esille, koska löytöjen esittelyssä monesti näkeebrosse kirjoitti:Olen aivan samma mieltä hoylan kanssa, harmittaa itseänikin kun menin liiallisuuksin puhdistamisen kanssahoyla kirjoitti:Tämä menee vähän sivuraiteille, mutta ainakin Englannissa, kun löydettiin
Hammeredejä, vanhoja taottuja hopeakolikoita, niin kysyin miten niitä
pitää puhdistaa, vastaus oli että kevyesti pehmeällä hammasharjalla ja vedellä.
Jokainen saa tietysti puhdistaa ja kiillottaa miten haluaa, mutta jos kysymyksessä
on keräilyarvokas kolikko, niin miten siinä käy, jos sen kiillottaa?
Juuri näin. Varovainen vedellä huuhtelu sen sijaan on varmaan ihan ok. Täytyyhän sun kuitenkin itse nähdä mikä kolikko on kyseessähoyla kirjoitti:Niinhän se tieytysti on noissa, museota kiinnostavissa kolikoissa,
kiitos ilkkap muistutuksesta!
Tarkoittaa siis sitä, että 1500 lukuiset ja sitä vanhemmat kolikot on
jätettävä sellaisiksi kuin ne löydettäessä on.
Mutta jos niitä ei museo lunasta, niin sitten saa puhdistaa enemmän.![]()
Meniköhän edes suunnilleen lähellekkään oikein?