Tyylikästä!
Mun piti jo viime vuonna väkertää tommonen, mutta se sitten jäi. Nyt kun tuli nähtyä rantapiippailu uni, niin projekti muistui taas mieleeni.
Olen ajatellut jotain
tämän tapaista:
Siinä taitaa olla toi avonainen pääty vastakkaisella puolella, kuin moottorilapion tekemässä. Mun mielestä niin se pitää ollakkin, vaikka pitäisi päästä kokeilemaan kumpi oikeasti tuntuu paremmalta.
Sitten tommonen käyrä varsi luulisi helpottavan ton kallistamista, että saa sen kauhan sopivaan kulmaan hiekkaan työntäessä ja sitten, kun nostaa sen ilmaan ja varistelee ylimääräsen hiekan pois.
Ton kauhan aattelin tehä jostain haponkestävästä putken pätkästä, johon sitten kylkeen runsaasti vajaan parin sentin reikiä. Toiseen päätyyn sitten vahva metalliverkko, josta märkä ja paakkuinen hiekka tulisi läpi, kun vähän ravistelee ja uittaa vedessä, mutta pienet korut jäisi kuitenkin kauhaan.
Yksi ongelma on kesto-/painosuhde.
Varsi pitää saada tukevasti kauhaan kiinni ja kestää märän rantahiekan vääntäminen maasta. Varsi ei saa myöskään taittua. Kun tekee kestävän, niin helposti tulee niin painava, että ei sitä paljoa huvita nostella hiekkalastin kanssa etenkin jos on munia myöten vedessä...
Puuttuu enää materiaalit ja hitsaustarvikeet... En kyllä tiiä onko sitä taitoakaan.