jamppe 2014
Re: jamppe 2014
Huh mitä settiä heppu vetelee. Onnea klipparista ja muista mukavista löydöistä
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Juu itsekki olen vähän ihmetellyt tätä "padanjalka" nimitystä, miten tuollainen edes toimisi padanjalkana, ei ainakaan tuollaisena pystyssä pysy ellei sitten ole ollut jotain "tukea".Pitkäkärsä kirjoitti:Nämä "padanjalat" joita melko usein foorumilla näkee voivat olla myös pronssin valamisesta jääneitä valukanavia joista sula prossi on valutettu muottiin.
XP Deus 2
- Pitkäkärsä
- Metallinetsijä
Onhan niitä jalkoja toki ollut kolme tai neljä kappaletta siellä pohjassa, alla pidetty pientä valkeaa ja padassa porissut maukas lammaskeitto-miksu- kirjoitti:Juu itsekki olen vähän ihmetellyt tätä "padanjalka" nimitystä, miten tuollainen edes toimisi padanjalkana, ei ainakaan tuollaisena pystyssä pysy ellei sitten ole ollut jotain "tukea".Pitkäkärsä kirjoitti:Nämä "padanjalat" joita melko usein foorumilla näkee voivat olla myös pronssin valamisesta jääneitä valukanavia joista sula prossi on valutettu muottiin.
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236
Vakka-Suomen metallinetsijät
Xp Deus, Makro Racer,AT Pro
Propointer
Viking VK40
Propointer
Viking VK40
Eli näin:Pitkäkärsä kirjoitti:Onhan niitä jalkoja toki ollut kolme tai neljä kappaletta siellä pohjassa, alla pidetty pientä valkeaa ja padassa porissut maukas lammaskeitto-miksu- kirjoitti:Juu itsekki olen vähän ihmetellyt tätä "padanjalka" nimitystä, miten tuollainen edes toimisi padanjalkana, ei ainakaan tuollaisena pystyssä pysy ellei sitten ole ollut jotain "tukea".Pitkäkärsä kirjoitti:Nämä "padanjalat" joita melko usein foorumilla näkee voivat olla myös pronssin valamisesta jääneitä valukanavia joista sula prossi on valutettu muottiin.
Nuo jalat sitten katkeilee kun tuota paiskotaan...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Tietenkin niitä jalkoja on ollut se neljä tai kolme mutta millä ne tuolla alla pysyy? En itse ainakaan löydä noista jaloista mitään kiinnitystä...?
XP Deus 2
Ne on valettu kiinni, eli ovat "yhtä puuta" tai "samaa valua" itse padan kanssa.-miksu- kirjoitti:Tietenkin niitä jalkoja on ollut se neljä tai kolme mutta millä ne tuolla alla pysyy? En itse ainakaan löydä noista jaloista mitään kiinnitystä...?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
- Pitkäkärsä
- Metallinetsijä
Mä luulen että niitä on sekä valettuja ja juotettuja, forumilla yleensä nähdyt ovat aika lyhyitä joten mistään isosta keittoastiasta tuskin on kyse ellei ole sitten maannut suoraan hiilloksen päällä, ei kyllä uskoisi että tuollainen paksu pikkunysä kovin helposti katkeaa jos on samaa valua.Haarukka kirjoitti:Ne on valettu kiinni, eli ovat "yhtä puuta" tai "samaa valua" itse padan kanssa.
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236
Propointer
Viking VK40
Propointer
Viking VK40
No joo, tai jos katkeaa niin vie mennessään palan padan pohjastakin...Pitkäkärsä kirjoitti:Mä luulen että niitä on sekä valettuja ja juotettuja, forumilla yleensä nähdyt ovat aika lyhyitä joten mistään isosta keittoastiasta tuskin on kyse ellei ole sitten maannut suoraan hiilloksen päällä, ei kyllä uskoisi että tuollainen paksu pikkunysä kovin helposti katkeaa jos on samaa valua.Haarukka kirjoitti:Ne on valettu kiinni, eli ovat "yhtä puuta" tai "samaa valua" itse padan kanssa.
Samantapaisia jalkoja on valurauta kaminoissakin
Viimeksi muokannut Haarukka, 11 Huhti 2014, 15:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vanhahkon oloinen sormus löytyi metsitetystä pellosta. Kivestä en osaa kyllä sanoa onko se lasia vai jotain muuta? Muovia se ei ainakaan ole.
Muut löydöt
Muut löydöt
Viimeksi muokannut jamppe, 11 Huhti 2014, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thanks! Mut kyllä tässä on hinkattu peltoja ja metsiä satoja tunteja, joten ihan kiva kun välillä nousee noita parempiakin löytöjäkardaani kirjoitti:Huh mitä settiä heppu vetelee. Onnea klipparista ja muista mukavista löydöistä
Mielenkiintoisen näköinen sormus. Tuollaisia on ollut jo roomalaisajalla. Näyttäisin museolle.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Tuolla aika hyvä kokoelma kaikenlaisia padanjalkoja ja kahvoja.Pitkäkärsä kirjoitti:Nämä "padanjalat" joita melko usein foorumilla näkee voivat olla myös pronssin valamisesta jääneitä valukanavia joista sula prossi on valutettu muottiin.
http://www.colchestertreasurehunting.co.uk/potlegs.htm
Garrett AT Pro
- GhostShark
Ise olen löytänyt myös ihan samanlaisen sormuksen mutta ilman kiveä. Kannattaa kysyä jostain että mitä materiaalia tuo sisältö on. Onko muuten tuossa sormuksen pohjassa pientä reikää mihin tuo kivi tulee. Jos on niin se saattaisi viitata että kivi on timantti.
- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
Vanhimmat kolikot: Hopeinen 1ör 1667, Hopeinen 5ör 1709,
Hopeinen 5kopeekka 1838
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
Vanhimmat kolikot: Hopeinen 1ör 1667, Hopeinen 5ör 1709,
Hopeinen 5kopeekka 1838
Mielenkiintoinen sormus,oliko smaradgi vihreä kivi irti löydettäessä?
Vesa Immonen tietää noista sormuksista jotain.
Vesa Immonen tietää noista sormuksista jotain.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Huippulöytö tuo sormus!
Aika isokokoinen, paljonko halkaisija?
Onko pronssia?
Aika isokokoinen, paljonko halkaisija?
Onko pronssia?
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Gator digger.
Ööööö... Nyt tuli niin monta kysymystä et mistäköhän alottaisin? Joo, elikkäs kivi löyty ensin ja sitten hokasin heti että jossain "täytyy olla" myös sormus ja niinpä se yhden turvepaakun sisältä löytyikin. Eli melko varmasti on ollut kiinni, mutta hyvin hatarasti kun ei tuohon sormukseen ole tullut mitään näkyviä vaurioita noston yhteydessä.
Eikä ole reikää tuossa kiven kiinnityskupissa ja veikkaisin edelleen tuon olevan lasia
Materiaali voi painon perusteella hyvinkin olla pronssia, mutta tarkkaa painoa en osaa sanoa, kun puuttuu edelleen piippailijan "perusvaruste" eli digitaalivaaka noiden pienten esineiden punnitsemisiin, joten vinkkejä otetaan vastaa mikä kannattaa ostaa.
Halkaisija on ollut varmaan aika likeellä 18mm, nythän on se toisinpäin sitä ja toisinpäin tota.
Eikä ole reikää tuossa kiven kiinnityskupissa ja veikkaisin edelleen tuon olevan lasia
Materiaali voi painon perusteella hyvinkin olla pronssia, mutta tarkkaa painoa en osaa sanoa, kun puuttuu edelleen piippailijan "perusvaruste" eli digitaalivaaka noiden pienten esineiden punnitsemisiin, joten vinkkejä otetaan vastaa mikä kannattaa ostaa.
Halkaisija on ollut varmaan aika likeellä 18mm, nythän on se toisinpäin sitä ja toisinpäin tota.
Ihan kuin tuo sormus olisi valettu tuon kiven kanssa yhdeksi paketiksi.
Ei kai kivet kestä valussa tulevia lämpotilavaihteluja halkeilematta. Jonkin sortin hartsilla se on liimattu.
on kyllä kiva katella noita jamben löytöjä...hyviä ovat.
,,,mutta tulee kyllä pakosti mieleen,että käydäänkö töis ollenkaa vai piiputellaanko vain
ei vaan karehtien noita löytöjä ja tietty tunteja pelloilla.
,,,mutta tulee kyllä pakosti mieleen,että käydäänkö töis ollenkaa vai piiputellaanko vain
Osuit asian ytimeen Työttömällä on keskivertoa enemmän aikaa ja mahdollisuuksia harrastaa, mut ens kuussa työt kutsuu joten pakostakin joutuu vähän hiljentämään tahtia..ehkä kirjoitti:on kyllä kiva katella noita jamben löytöjä...hyviä ovat.
Taas on tullu muutamassa eri paikassa huispailtua..
Romppeet
Sormuksen katkelma? Sopii sormen muotoon kun nenä päähän.
Romppeet
Sormuksen katkelma? Sopii sormen muotoon kun nenä päähän.
Viimeksi muokannut jamppe, 14 Huhti 2014, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kimanton
- Metallinetsijä
- Viesti:
Mulla on tohon alimman kuvan katkelmaan jatkoa..pitää sovittaa niitä yhteen
XP Deus
Team KRE, http://kymenrautakaudenetsijat.wordpress.com/
- kimanton
- Metallinetsijä
- Viesti:
Onko toi revolveri lelu? Hauska löytö joka tapauksessa
XP Deus
Tarina kertoo että isäntä olis hukannu ihan oikean pistoolin (revolverin) aikanaan, mut eipä tosta ole paljoa jäljellä jos on sama Painon perusteella vois olla oikea, ei tunnu lelulta.kimanton kirjoitti:Onko toi revolveri lelu? Hauska löytö joka tapauksessa
Pistin öljykylpyyn, putsailen ja palautan omistajalle
Viimeksi muokannut jamppe, 26 Huhti 2014, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.