Aurajoen rantojen pilaajalle
- Pitkäkärsä
- Metallinetsijä
Aurajoen rantojen pilaajalle
Tässä viikolla kun lupia kyselin maanomistajilta niin tuli ilmi että aurajoen rannoilla sijaitsevilla pelloilla on ilman lupia kaiveltu todella törkeällä tavalla, satoja peittämättömiä kuoppia siellä täällä.
Mikä v*ittu siinä voi olla niin vaikeaa potkaista se kuoppa täyteen ja astua päälle pari kertaa???
Lisäksi pellot joissa kasvaa heinää tai ovat niittynä, ei niitä edes kynnetä joten siellä varsinkin irroitetaan siisti paakku joka laitetaan nätisti takaisin samaan reikään.
Kysykää siis luvat ja hoitakaa homma siististi tai kohta maanomistajat sopivat yhdessä että harrastus loppuu kokonaan.
Mikä v*ittu siinä voi olla niin vaikeaa potkaista se kuoppa täyteen ja astua päälle pari kertaa???
Lisäksi pellot joissa kasvaa heinää tai ovat niittynä, ei niitä edes kynnetä joten siellä varsinkin irroitetaan siisti paakku joka laitetaan nätisti takaisin samaan reikään.
Kysykää siis luvat ja hoitakaa homma siististi tai kohta maanomistajat sopivat yhdessä että harrastus loppuu kokonaan.
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236
Vakka-Suomen metallinetsijät
Xp Deus, Makro Racer,AT Pro
Propointer
Viking VK40
Propointer
Viking VK40
Re: Aurajoen rantojen pilaajalle
Juu sekään ei vielä oo selvinny kuka täällä paimionjoenrannoilla yrittää tehdä hallaa harrastuksellemme... ja se että jos jonkun piippaajan nään niin takuulla meen jututtamaan, en pahassa mielessä vaan ihan harrastukseen liittyen... eli jos punanen farkkugolffi (jossa on katolla pari "pientä" antennia) pysähtyy kohdille ni se oon minä...
sahurix@sahurix.org
Kalustona: Garret AT PRO, Garrett Pro-Pointer
Varaalustona: Garrett ACE 150, Eagle Eye pinpointer
Vanhin kolikko: 5mk vuodelta 1949
Olen myös törmännyt kyseisiin kuoppiin ja kun olen maanomistajalta lupia kysellyt,
niin vastaus on ollut "EI koska joku on mennyt kaivelemaan ilman lupia".
niin vastaus on ollut "EI koska joku on mennyt kaivelemaan ilman lupia".
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
nää on niitä jotka seuraa jenkki hehkutusta töllöttimestä ja eikun tonkimaan. v....tu mitä vatipäitä!
ite menossa kaverin tiluksille paimionjoen rannoille, kaveri tuumas että kun näkyy piippailioita niin tekis mieli tyhjentää molemmat piiput
ite menossa kaverin tiluksille paimionjoen rannoille, kaveri tuumas että kun näkyy piippailioita niin tekis mieli tyhjentää molemmat piiput
Iloinen mieli korvaa puutuvan järjen
-
- Kunniajäsen
NIINPÄ, POIJAAT! Tässäpä hieman jokaiselle kohtaansa järjestäytyä hieman. Eikö vaan olisi hieno sanoa että nyt on porukkaa joka pitää paikallisten puolta ja vastuullista näinollen m.v:nkin kannalta? Ei sitä vasumettiakaan kannata pelätä. On vaa seura, ei siis järjestö. poliittista tai aattellista on vain se että oman maakunnan historiaa ja metallinetsintää pyritään edistämään joukkovoimalla. Mukaan vaan. Kun ehitään niin kehitetään kaksikielisiä brosyyria ja käyntikortteja.Tännekin Kemiönsaareen on tervetulleita ensin seuroihin kuuluvat.
Nonis. Tätä oon peljänny et näin käy. Isännät kyllästyy luvattomiin häärääjiin ja lupia ei enää tule vaikka ei isännillä periaatteessa mitään etsintää vastaan ole. Voi hitsin hitsi!!!! Mitä tehään?
Eläköön TV viihde ja toivotaan että saadaan kotimainen versio niin käy kuin espanjassa, jossa laitteiden maahantuonti on laitonta ja jos kärähtää niin tulee nussakka sakko ja laitteet valtiolle ja muut tarvikkeet, ehkä auto millä on tullu pelipaikalle.
Iloinen mieli korvaa puutuvan järjen
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Jos epäilee pellolla olevan luvattomia piipparoijia niin soitto pellon omistajalle kysyen onko luvallisia etsijöitä.timppa kirjoitti:Nonis. Tätä oon peljänny et näin käy. Isännät kyllästyy luvattomiin häärääjiin ja lupia ei enää tule vaikka ei isännillä periaatteessa mitään etsintää vastaan ole. Voi hitsin hitsi!!!! Mitä tehään?
Jos tietää varmuudella että on luvattomia kaivajia niin eikun soitto poliisille.
moderaattori
Joopajoo, poliisit paikalle vaa... tää oli viikon paras!!!
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Eli onko ymmärrettävissä että sinun mielestä on sallittua kaivaa ilman lupia?Nuuskis kirjoitti:Joopajoo, poliisit paikalle vaa... tää oli viikon paras!!!
edit:
Lisään tähän jatkoksi että vain näin saadaan luvattomat kaivajat pois luvattomilta paikoilta.
Poliisiasian kun tekee ja alkaa sakkoja tulemaan niin hillitsee se hieman.
moderaattori
Tekisitkö itse rikosilmoituksen, jos joku kävisi pellollasi kaivamassa, mikähän mahtaisi olla epäilty rikos? Ei tosiaankaan tulisi mieleen soittaa poliisille tälläisessä tilanteessa, haloo.. justihin joo, joku kuokkii mun pellolla tulisittako ajaa sen pois... kyllä nyt focus harhailee pahasti jollai.
Tottakai luvat pitää olla kunnossa, kun toisten pelloille mennään. En ole väittänyt sitä vastaan!!!
Tottakai luvat pitää olla kunnossa, kun toisten pelloille mennään. En ole väittänyt sitä vastaan!!!
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Soittaisin varmasti poliisit paikalle niin saisin vielä dokumentin asiasta miksi ovat maillani luvatta kaivamassa.
Tänne vaan kokeilemaan miten käy jos luvatta tulette tonkimaan mailleni.
Tänne vaan kokeilemaan miten käy jos luvatta tulette tonkimaan mailleni.
moderaattori
Minun maallani ovat piipparit käyneet luvan kanssa, ja saavat tulla toistekin. Mutta ilman lupaa ei kenenkään tarvitse tulla.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
ärkoo kirjoitti:Minun maallani ovat piipparit käyneet luvan kanssa, ja saavat tulla toistekin. Mutta ilman lupaa ei kenenkään tarvitse tulla.
Näinhän se on, mutta kun maanomistajalla ja "city piippaajalla" on nykyään hiukan toisistaan poikkeavat käsitykset jokamiehen oikeuksista.
Vanhat rehdit tavat eivät enään ole arvossaan..
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Muuta alan roinaa..
- hamarapuoli
- Metallinetsijä
Joen rannan piippaajista oli taas sunnuntain Turun Sanomissa juttua, melkein koko sivu. Harmillisesti en löytänyt sitä netistä, kun se TS:n etsi arkistosta-haku on jotenkin niin onneton.
Minelab CTX3030
Minelab Pro-find 25
Honkkarin istutuslapio ja appiukolta peritty ruuvari
Minelab Pro-find 25
Honkkarin istutuslapio ja appiukolta peritty ruuvari
- Pitkäkärsä
- Metallinetsijä
Kuulin kanssa tuosta mutten ole juttua nähnyt, kärsäkin on vitivalkoinen johtuen vit.....ksen aiheuttamasta verenkierto häiriöstä.hamarapuoli kirjoitti:Joen rannan piippaajista oli taas sunnuntain Turun Sanomissa juttua, melkein koko sivu. Harmillisesti en löytänyt sitä netistä, kun se TS:n etsi arkistosta-haku on jotenkin niin onneton.
Täytyy ottaa toimittajaan yhteyttä jos voisi julkaista vastineen ja kertoa että kyseessä on pari r*nkkaria jotka tavattaessa väännetään solmuun.
Viimeksi muokannut P.Aholainen, 14 Huhti 2014, 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kirosanaa muokattu
Syy: kirosanaa muokattu
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236
Propointer
Viking VK40
Propointer
Viking VK40
Tuo "piraattipiippaaja" joka täälläpäin oli huispannu vanhalla hautausmaalla oli liikkeellä viron kilvissä olevalla autolla...
Härkätien varressa ja tosiaan museoviraston jostain katselin että ko. pellolle on jotain löytöjä osunut aikain saatossa, veikkaanpa ettei tuo piippailija ei ilmottanut löydöistään yhtään mihinkään...
samalla alueella on muuten tuokin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Marttilan_taistelu
Härkätien varressa ja tosiaan museoviraston jostain katselin että ko. pellolle on jotain löytöjä osunut aikain saatossa, veikkaanpa ettei tuo piippailija ei ilmottanut löydöistään yhtään mihinkään...
samalla alueella on muuten tuokin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Marttilan_taistelu
sahurix@sahurix.org
Millä perustein saisivat sakkoja?P.Aholainen kirjoitti:Eli onko ymmärrettävissä että sinun mielestä on sallittua kaivaa ilman lupia?Nuuskis kirjoitti:Joopajoo, poliisit paikalle vaa... tää oli viikon paras!!!
edit:
Lisään tähän jatkoksi että vain näin saadaan luvattomat kaivajat pois luvattomilta paikoilta.
Poliisiasian kun tekee ja alkaa sakkoja tulemaan niin hillitsee se hieman.
Ihan mielenkiinnosta, onko tullut uusi laki jossa tää harrastus huomioidaan erikseen, vai onko yhä rikoslain alainen eli vähäistä suurempi haittaa ajattelu? Nummi-Pusulassa on ongelma esim puisto-osastolla liettualaisista ja romanialaisista kaivelijoista jotka yleisilläkin alueilla jättää kuoppia ja rikkoo nurmet..
En siis hyväksy luvatonta kaivelua tällä kyselylläni, toivoisin vain että tällaisia väitteitä perustellaan varsinkin kun näin vakavista asioista keskustellaan. Luvaton etsiminen on se asia joka pilaa harrastajien mainetta eniten ja mikä vaikuttaa suuresti mahdollisiin tuleviin lupiin.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Joka tapauksessa jos minun maille tulee lapioiden kanssa luvattomia tonkijoita niin soitan paikalle poliisit.
Lähtö tulee luvattomille ja poliisien asia on tuo sakottaminen jos niitä alkavat kirjoittamaan.
Jos reilusti tulee luvat kysymään kaivelulle niin varmasti luvan saa.
Lähtö tulee luvattomille ja poliisien asia on tuo sakottaminen jos niitä alkavat kirjoittamaan.
Jos reilusti tulee luvat kysymään kaivelulle niin varmasti luvan saa.
moderaattori
Meinaatko että poliisia kiinnostaisi jos sanoisi että joku liikkuu mun pellolla tai metsässä? Eri asia jos alue on aidattu, viljelty, asumuksen välittömässä läheisyydessä tai pihapiirissä, roskaat, häiriköit, viet maata lavallisen, katkot puita tms. mikä täyttäisi kotirauhan rikkomisen, vaihgonteon tai hallinnan loukkauksen tunnusmerkit. Myös sellaista kuin jokamiehen poisto-oikeutta ei ole olemassakaan. En halua tällä yllyttää ketään "luvattomaan etsintään" mutta kannattaa olla tarkkana miten toimia tai käy vielä niin että itse syyllistyy rikokseen
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Meillä hellapoliisi pitää huoltaa luvattomien poistosta
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Tervetuloa kokeilemaan minun maille.Taurus kirjoitti:Meinaatko että poliisia kiinnostaisi jos sanoisi että joku liikkuu mun pellolla tai metsässä? Eri asia jos alue on aidattu, viljelty, asumuksen välittömässä läheisyydessä tai pihapiirissä, roskaat, häiriköit, viet maata lavallisen, katkot puita tms. mikä täyttäisi kotirauhan rikkomisen, vaihgonteon tai hallinnan loukkauksen tunnusmerkit. Myös sellaista kuin jokamiehen poisto-oikeutta ei ole olemassakaan. En halua tällä yllyttää ketään "luvattomaan etsintään" mutta kannattaa olla tarkkana miten toimia tai käy vielä niin että itse syyllistyy rikokseen
Tarkan paikan saa yv.llä
Kysyin asiaa poliisilta ja vastaus oli että kyllä löytyy pykälä jolla sakot rapsahtaa jos lapiolla kaivellaan ilman lupaa.
moderaattori
Onhan se luvatonta toisten maita ilman lupaa kaivella, mutta ennen kuin se poliisi on siellä metsässä niitä monttuja todistusaineistoksi kuvaamassa niin ne ovat ehtineet kasvaa umpeen. En usko että tuollaisessa tapauksessa on maallikolla kiinniottolupaakaan epäillyn rikollisen suhteen. Vaikka siltä nimen saisikin väkivalla uhkaamalla puristettua, niin jälkeenpäin se voi sanoa ettei ole ollut siellä päinkään. Sitten kun poliisi on työnsä tehnyt, syyttäjä päättänyt syyttää, oikeus määrännyt sakot ja vahingonkorvauksen niin summat on sellaisia että metsänomistajallekkin jää epäselväksi että kumpi voitti ja kannattikoP.Aholainen kirjoitti:Kysyin asiaa poliisilta ja vastaus oli että kyllä löytyy pykälä jolla sakot rapsahtaa jos lapiolla kaivellaan ilman lupaa.
Mutta älkää rikkoko lakia, ilman lupaa kaivaminen on rikos.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G