Mikä vika carret ace 250

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
tomi asnab
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 21:36
Paikkakunta: Turku

Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja tomi asnab »

Piippauskausi alkaa. Osaako joku neuvoa missä vika, eli carret ace 250 piippaa jokaiseen kohteeseen johon osuu, kuten heinä, myös kun ravistaa. Olisko vika lavassa, johdossa tai sitten itse boxin ohjelmassa? :evil:
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Onko johto kierretty varren ympärille tiukasti?
Tarkista onko kelan johdon liitin kiinni kunnolla boxissa.
Ja jos nuo on kunnossa niin kokeile uusilla pattereilla.
moderaattori
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Tyypillinen ACE 250:n ongelma. Mulla aikoinaan piippaili omiaan jokaisesta vähänkin jäykemmästä heinästä ja jopa käden heiluttaminen kelan edessä aiheutti haamupiippejä. Ei tuohon ole oikeen mitään tehtävissä, kuin herkkyydet vain alhaisiksi. Tarkista kuitenkin vielä, että piuha on kunnolla kiinni ja hyvin kierretty varren ympärille.
Kuva
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Ihan normaalia Acelle jos kilkattaa ravistaessa. Kannattaa kuitenkin tarkistaa kelan ruuvin kireys ja boksiin menevä johto jos tuntuu että kilisee ihan älyttömästi.
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
tomi asnab
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 21:36
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja tomi asnab »

thanks oikeestaan noi kaikki oon jo kokeillu, teen varmuudeksi uudestaan, vika alkoi noin puolen vuoden käytön jälkeen yllättäen ja on todella ärsyttävä. Yritän herkkyyden säätöä seuraavaksi, kunhan pääsen maastoon
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mikä vika carret ace 250

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Joo, erittäin ärsyttävää se on. Varsinkin kun se haamu on yleensä hyvä piippi ja odotukset nousee välittömästi tappiin, ja vain todetakseen jälleen haamupiipin. Metsässä mustikkavarpujen seassa meno oli aikamoista ding ding -meininkiä.
Tuon haamupiippiongelman takia en enää ole oikein kenellekkään suositellut ace 250:stä. Itse jaksoin sitä yhden kauden. Tuosta hintaluokasta kannattaakin ennemmin ostaa vaikka EuroTekin etsin.
Kuva
Vastaa Viestiin