Museoviraston maksamat löytöpalkkiot
Re: Museoviraston maksamat löytöpalkkiot
Kyllä se käypä hinta oli.Se historiallinen arvo on toista.Nämä tiedot Tuukalle on tärkeitä.Tuukka on varmaankin Pohjoismaiden paras Viikinkiaikaisten rahojen tutkija ja tunnistaja.Omasta, lähes samanajan rahasta Kuningas Stephen v.1100 sain toistasataa euroa.,ihan OK.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Oli mielestäni hyvä hinta,kun ajatellaan kuntoa.iipe kirjoitti:Pronssikautinen putkikirves 500e
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... ves#p90732
Oma toinen löytämäni Stephen hopearaha v.1135 palkkio 75 e,tosin pieni pala puuttui,mutta ihan ok.
Viimeksi muokannut raiban, 04 Tammi 2014, 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Valuvirhe
Saas nähdä kauan menee että rupee tipahtelee killinkejä tilille. Tilinumeron pistin eilen Ei oo helppoo olla PA...
"Hei,
Lunastamme aisakellon Kansallismuseon kokoelmiin, mutta muut esineet palautetaan teille. Virasto ei kerro lunastussummaa etukäteen. Päätöksestä on toki sitten mahdollisuus valittaa."
Eli viikinkiaikainen soljenkatkelma tulee takas mut aisakello kelepas Noh, olihan se hieman hienompi kello, ei vissiin niin tavanomainen suomessa.
Jänskättää että tuleeko 30€ vai 100€+ ... Eihän tätä rahantakia tehdä mutta kummiskin
"Hei,
Lunastamme aisakellon Kansallismuseon kokoelmiin, mutta muut esineet palautetaan teille. Virasto ei kerro lunastussummaa etukäteen. Päätöksestä on toki sitten mahdollisuus valittaa."
Eli viikinkiaikainen soljenkatkelma tulee takas mut aisakello kelepas Noh, olihan se hieman hienompi kello, ei vissiin niin tavanomainen suomessa.
Jänskättää että tuleeko 30€ vai 100€+ ... Eihän tätä rahantakia tehdä mutta kummiskin
Garrett AT PRO
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
Vanhin kolikko: hopeinen 4 öre Klipping
kausi 2013: 10 kolikkoa löytynyt
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Toimitin 2.5 vuotta sitten tavaroita(kupurasolki,tasavartinensolki,risti,sormus,jne) maakuntamuseoon tampereelle,ei ole mitään kuulunut? Pistin pari päivää sitten sähköpostia tutkijalle.
Lunastuksiin käytettävissä oleva budjetti on 5000 euroa vuonna 2014.
moderaattori
moderaattori
Sekin jaetaan "sulle mulle" periaatteella löydöstö riippumatta ettei kenenkään iskisi kateus Onkohan missään muualla maailmassa samanlainen käytäntö?iipe kirjoitti:Lunastuksiin käytettävissä oleva budjetti on 5000 euroa vuonna 2014.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Ite lohkaisin n.10% koko kauden budjetista, joten olen pahoillani jos muille ei jää niin paljon Ja tuohon saamaani lunastuspäätökseen olen kyllä tyytyväinen, asiaan varmaan vaikutti entuudestaan "tuntematon" muinaisjäännös, sekä muutama mahdollisesti rautakaudelta oleva irtolöytö.
Tuskin on vastaavaa käytäntöä!
Kyllähän mä sellastakin jo ajattelin tuossa, että Tauruksen ja mun, vuoden sisällä saadut löytöpalkkion (500e+500e (+ jos ja kun jotain muutakin, ainakin mä oon saanut) syö tuon jo paljon pienemmäksi... Nämä meni tietysti vuoden 2013 budjetista, mutta tuskin meidän kaikkien tahti ainakaan hidastuu.
Kyllähän mä sellastakin jo ajattelin tuossa, että Tauruksen ja mun, vuoden sisällä saadut löytöpalkkion (500e+500e (+ jos ja kun jotain muutakin, ainakin mä oon saanut) syö tuon jo paljon pienemmäksi... Nämä meni tietysti vuoden 2013 budjetista, mutta tuskin meidän kaikkien tahti ainakaan hidastuu.
Viimeksi muokannut iipe, 28 Tammi 2014, 09:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
moderaattori
moderaattori
iipen ja mun löydöt vie myös ison osan tämän vuoden kakusta. Pahoittelut siitä. Siihen vielä kollikon kirves ja miekkamies niin ei paljoa jää
Garrett AT Pro
heh
Nii ja juu, pahoittelut minultakin!
Nii ja juu, pahoittelut minultakin!
moderaattori
moderaattori
Pitäiskön MV:n anoa lisärahotusta tuohon budjettiin? Se on EHKÄ jäänyt hieman jalkoihin tässä harrastajamäärien noustessa...
Sitä ne ei just nimenomaan halua, tyhmiä metallinetsijöitä heidän reviirilleen sotkemaan. Voihan sitä aina viljellä kiitosta ja taputella päähän miten hyvin toimittu, mutta totuus on aivan toinen. Kummasti vaan nekin olalle taputtelijat kaikkosivat heti kun saivat sormuksen haltuunsa. Hyvä kun edes sähköpostiin kehtasivat laittaa päätöksen. Toivottavasti muille ei käy samoin.jamppe kirjoitti:Pitäiskön MV:n anoa lisärahotusta tuohon budjettiin? Se on EHKÄ jäänyt hieman jalkoihin tässä harrastajamäärien noustessa...
Garrett AT Pro