Landis oli tehnyt kyselyn kolikoistaan numismaatikkojen keskusteluun ja sitä kautta pääsin tänne sivuillenne tonkimaan. (kaivelin käyttäjätiedoista linkin sivuillenne ).
Sain vihiä pellolta löytyneistä kolikoista ja eilen ja tänään etsiskelin kuumeisesti josko sinne olisi jäänyt vielä jotain.
Tänään tärppäsi ja löysin 1/4 Ör vuodelta 1636. Tämä oli ensimmäinen kolikkolöytöni koskaan, ja olen erittäin tyytyväinen päivän saaliiseen.
Kokeilen liittää kuvankin mukaan, katotaan onnistuuko. http://www.aijaa.com/v.php?i=497418.jpg
Edit:
Kokeilen liittää kuvan vielä tekstinyhteyteen.
Viimeksi muokannut AIV, 25 Huhti 2007, 08:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vau, onneksi olkoon!
Erittain hyva alku siis!!
Nayttaisi olevan viela jopa suhteellisen hyvakuntoinen siis ottaen huomioon etta se on viettanyt melkein 400 vuotta mullassa.
t.pekka
---------------------------
Whites MXT/ XLT & Deus
Kanta-Hämeen menneisyyden etsijät
Kolikko on todellakin hienosti säilynyt, juuri katsottiin kaverin kokoelmaa ja siellä oli samanlainen joka ei ikinään ole ollut maassa.
Minun löydös oli paljon paremmassa kunnossa ja kaverini oli joutunut ostamaan omansa.
Tarkoitus olisi vielä kertaalleen mennä samaan paikkaan tutkiskelemaan.
Kolikko on kylla mahtava, todella hyvassa kunnossa.. Talla kannattaisi osallistua jo paras loyto 2007 kilpailuun ja muillekkin muistutus kilpailusta...
Panda kirjoitti:Kolikko on kylla mahtava, todella hyvassa kunnossa.. Talla kannattaisi osallistua jo paras loyto 2007 kilpailuun ja muillekkin muistutus kilpailusta...
Miten tuohon kisaan voi osallistua?
Ja nythän on kausi vasta aluillaan, parempaakin voi olla luvassa tai ainakin toivotaan.
Wow!!! siinä on ikää kertynyt kolikolle ja kunto mitä mahtavin kun miettii että onhan se yli 370 vuotta vanha.Mun euronkolikot uimarannalta on huonommassa kunnossa ku toi on Tässä huomaa että vanhanajan materiaalit oli kestävää laatua.Onnittelut löydöstä!!!