Itsellä ensimmäinen kone oli SeaHunter MKII. PI vehje. Signaalit nappasi hieman syvemmältä kuin Excalibur II. Jonkin sortin diskriminaatio oli jota en käyttänyt koska kaikki signaalit haluan kuulla niin syvältä kuin mahdollista ja pienetkin esim. kultaesineet haluan kaivaa ylös. Diskriminaatio selkeästi vähensi signaaleja sulkien pois myös hyviä signaaleja.
Äänimaailma on suppea SeaHunterissa. Taisi olla yksi ääni josta kyllä hieman oppi kuulemaan eri variaatioita. Käytännössä kaiken joutuu kaivamaan SeaHunterin kanssa ylös ja roskaisessa ympäristössä se on rasittavaa. Veljelleni juuri suosittelin Garrett At Prota ekaksi koneeksi jos aikoo kahlailla ja tutkiskella maastoa. Sullahan taitaa olla Garrett At Gold.
Itse olen katsellut parempaa kullan haistajaa ja vehjettä jossa olisi numeerinen näyttö. Vertailin aiemmin At Prota ja At Goldia mutta en nyt muista mikä se juttu oli että hylkäsin Goldin. (tais olla huono soveltuvuus suolaveteen) Joka tapauksessa kultakonetta en ole löytänyt suolaveteen kelpaavana.
Excalibur II:ssa kuitenkin on parempi äänimaailma ja eritoten diskriminointi. Rautamöhköt jää kaivamatta ellei nyt juuri niitä halua kaivaa. Huonona puolena mainitsen että ei ole numeerista näyttöä joka voisi antaa hyviä vihjeitä targetista. Äänimaailman kanssa joutuu kouluttamaan korvaa mutta se on hyvä että sentään on eri ääniä ja ihan hauskaakin se on arvuutella itseä että mikä se siellä piippailee
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Puhtaassa ympäristössä voi mennä pinpoint modella ja tarkistaa löydöt rauta pois diskriminoiden. Pinpoint modella löytää ihan mukavan syvältä hyviä signaaleja! Säästä Excaliburiin tai lähde koittaan jonkun SeaHunteria
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Oletko käyttänyt At Goldia merivedessä? Miten toimii?
Tähän mun ketjuun voi laittaa mielipiteet SeaHunter vs Excalibur tai kertoa hyvän kultakoneen meriveteen.