ei kaupan
-
- Metallinetsijä
ei kaupan
Myytkö löytösi kahvikupilla ja kunniakirjalla? Minä en ainakaan myy. HÄHHÄÄHHHHH. Sitten kun museo rupeaa lunastamaan oikealla hinnalla löydöt niin ruvetaan kauppoihin. Sitä vaan ei nämä löytäjät tajua että on myyjän markkinat eikä mitkään museon sanelupolitiikkahinnat. Kukahan näitä löytöjä tekee? harrastajat vai museo??? Mietippä sitä. Sinne jäisi maan alle jos harrastajia ei olisi. Itse en suostu tuohon sanelupolitiikkahintaan eli löydöt jää mulle...
Re: ei kaupan
No, toivotaan ettet tuolla asenteella löydä mitään merkittävää...
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer
Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
-Garret Pro pointer
Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
- jore ja pojat
- Kunniajäsen
Ei millään pahalla, mutta me ainakin olemme lahjoittaneet
kaikki MV:tä kiinnostavat löytömme. Hieman eripuraa tuli
vanhasta dirhehmista. Ei sekään rahasta, vaan kun juniorit
olisivat tunnesyistä halunneet "omistaa" löydön!
Ymmärämme toki vastakkaisenkin ajattelun, mutta tämä
tonkiminen on ainakin meille ns . harrastus ja melko
edullinen ja terveellinen sellainen.
Ainakin Joren mielestä kaikki vanhat
löydöt kannattaa antaa mv- viranomaisille
lahjotuksena tahi lunastettavaksi.
PS:
Useita kunniakirjoja/diplomeita on vuoden sisällä
vielä saamati, mutta ei se oikeasti vaikuta
perus- suhtautumiseen .
Kaikki aikanaan
Diplomitkin
kaikki MV:tä kiinnostavat löytömme. Hieman eripuraa tuli
vanhasta dirhehmista. Ei sekään rahasta, vaan kun juniorit
olisivat tunnesyistä halunneet "omistaa" löydön!
Ymmärämme toki vastakkaisenkin ajattelun, mutta tämä
tonkiminen on ainakin meille ns . harrastus ja melko
edullinen ja terveellinen sellainen.
Ainakin Joren mielestä kaikki vanhat
löydöt kannattaa antaa mv- viranomaisille
lahjotuksena tahi lunastettavaksi.
PS:
Useita kunniakirjoja/diplomeita on vuoden sisällä
vielä saamati, mutta ei se oikeasti vaikuta
perus- suhtautumiseen .
Kaikki aikanaan
Diplomitkin
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
+1Lintsi kirjoitti:No, toivotaan ettet tuolla asenteella löydä mitään merkittävää...
-
- Kunniajäsen
Tiedän että kaverilla on kärhämää ko. tahon kanssa.Olkoonkin näin.Systeemille eivät voi(ali) palkatut tutkijat ja säännönmukaiset päättäjät mitään voine.En nyt että tällä herrasmiehellä olisi mitään ihmeellistä. Näin vain toisella samanmielisellä maailman upeimman hopeisen 1500 luvun putelin. Seuraa unissakin, oli niin kaunis.Itekkin oon miettinyt pärjäisinkö ilman tätä insestistä amaa. Täällä on vain niin hienoa porukkaakin ja viattomia.Logistiikkaa ja ...................Syntiähän tää on jos ei kuviakan oo misään tallessa.Kaikki tää häviääkö jonkun toimesta, nips?
Viimeksi muokannut kollikko, 24 Joulu 2013, 03:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hei monissa maissa tää meidän harrastus on erittäin luvanvaraista/kiellettyä, joten eikö kannattaisi olla hyvin tyytyväinen että täällä jotain saapi tonkia ihan luvan kanssa ja edistää suomen niin tuntematonta muinaishistorian tietämystä.Tallessa on kirjoitti:Myytkö löytösi kahvikupilla ja kunniakirjalla? Minä en ainakaan myy. HÄHHÄÄHHHHH. Sitten kun museo rupeaa lunastamaan oikealla hinnalla löydöt niin ruvetaan kauppoihin. Sitä vaan ei nämä löytäjät tajua että on myyjän markkinat eikä mitkään museon sanelupolitiikkahinnat. Kukahan näitä löytöjä tekee? harrastajat vai museo??? Mietippä sitä. Sinne jäisi maan alle jos harrastajia ei olisi. Itse en suostu tuohon sanelupolitiikkahintaan eli löydöt jää mulle...
Itse ainakin olen.
Mittää mistää tiijä...
Lintsi kirjoitti:No, toivotaan ettet tuolla asenteella löydä mitään merkittävää...
Ja vielä +2
Mittää mistää tiijä...
vastaus kysymykseen en myy.
kaikki vanhempi tavara on LAHJOITETTU paikalliseen maakunta museoon.
alkavat pian aikaa katteleen kiaroon tätä mejän harrastusta jos rahan takia alamma tonkimaan.
kaikki vanhempi tavara on LAHJOITETTU paikalliseen maakunta museoon.
alkavat pian aikaa katteleen kiaroon tätä mejän harrastusta jos rahan takia alamma tonkimaan.
No täytyypä todeta että melkoinen provo on heitetty taas. Yleinen linja Museoissa on että rahalla ei osteta , tämähän on turvattu jo lain säädännöllä. Lain rikkomista ei kuitenkaan voi valvoa mutta
selvää on että "pimeän"kokoelman kertyessä käry käy jossain vaiheessa..
Jos Museot siirtisivät raha arvolla ostamiseen tuntuvilla summilla räjähtäisi kaupankäynti
reliktien osalta myös mustassa kaupassa ja se taas johtaisi hauta alueitten ja tärkeitten muinaisalueitten raiskaamiseen pelkän voiton tavoittelun nimissä.
Museokentässä esineen määrittelee ainoastaan tieteellinen/historiallinen arvo rahan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Suomessa ollaan aivan erikoisasemassa vapaudessa yleensä käyttää metallinpaljastimia, eikö se jo ole hienoa.
Jokainen historiallisesti arvokas , hukattu esine (yksityiskokoelmiin) tms. voi olla se tärkeä pala jolla
muodostetaan kuva omasta historiastamme.
Omaan arvoonsa jätän tällaiset provot...
selvää on että "pimeän"kokoelman kertyessä käry käy jossain vaiheessa..
Jos Museot siirtisivät raha arvolla ostamiseen tuntuvilla summilla räjähtäisi kaupankäynti
reliktien osalta myös mustassa kaupassa ja se taas johtaisi hauta alueitten ja tärkeitten muinaisalueitten raiskaamiseen pelkän voiton tavoittelun nimissä.
Museokentässä esineen määrittelee ainoastaan tieteellinen/historiallinen arvo rahan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Suomessa ollaan aivan erikoisasemassa vapaudessa yleensä käyttää metallinpaljastimia, eikö se jo ole hienoa.
Jokainen historiallisesti arvokas , hukattu esine (yksityiskokoelmiin) tms. voi olla se tärkeä pala jolla
muodostetaan kuva omasta historiastamme.
Omaan arvoonsa jätän tällaiset provot...
En nyt ymmärrä kirjoittajan asennetta. Itsellä ei ole jäänyt mitään pahaa sanottavaa siitä, kuinka museovirasto/paikallismuseo on minua kohdellut. Jokakerta olen saanut todella ystävällisen vastauksen tiedustellessani jonkin esineen kiinnostavuutta museoväen kantilta. Vaikka omat löytöni ovat olleet lähinnä epämääräisiä katkelmia, eivät he ole kertaakaan kyseenalaistaneet esineen arvoa tutkimusmielessä. Viimeisin viesti MV:ltä oli mielestäni jopa kannustava ja jäi itselle niin hyvä fiilis, että tässä ollaan avustamassa omalla harrastuksella ammattilaisten työtä. Tästä syystä Erityisen isot kiitokset ja hyvän joulun toivotukset MV:n Päivi Maaraselle, joka meidän löytöviesteihimme jaksaa aina vastata ystävällisesti.
Ja esineet olen paikallismuseolle lahjoittanut pois. Mitään diplomia en ole saanut toistaiseksi, enkä sellaista kaipaakkaan. Koko touhussa mielestäni tärkeintä on ollut se tunne, joka löytäessä tulee. Löytämisen riemu.
Ja esineet olen paikallismuseolle lahjoittanut pois. Mitään diplomia en ole saanut toistaiseksi, enkä sellaista kaipaakkaan. Koko touhussa mielestäni tärkeintä on ollut se tunne, joka löytäessä tulee. Löytämisen riemu.
eikähän tämä ollutkin heitetty tahalla......
olishan se hienoa jos joskus löytäis sellaista joka kiinnostais mv
-
- Metallinetsijä
Nyt joku jopa ymmärsi mistä on kysymys.ehkä kirjoitti:eikähän tämä ollutkin heitetty tahalla......