Tervehdys
Täällä varmaan löytyy muutamia jotka ovat Hangossa piippailleet. Joten mistä voisi aloittaa. Hankin laitteen viime kesänä ja jäänyt rantojen piippailuun.
Onko suosiollisia peltoja yms. Olen vähän arka menemään tilan omistajien oville kolkuttelemaan ja kysymään lupaa mennä heidän pelloille.
Joten pääsiskö kaveriksi jos on menoa jossain vaiheessa ja sais samalla laitteen käytölle apua. Ei tuo laiteen käyttö ole vielä täysin selvää. Vastauksia vaikka yv:llä.
t: JE
Paikkoja Hangosta
Re: Paikkoja Hangosta
Hanko on ollut viimeisten 500 vuoden aikana melkein yhtäjaksoisesti sotilaskäytössä, joten räjähteisiin törmääminen on todennäköistä ennemmin tai myöhemmin. Tämä tulee pitää mielessä. Mitä olen alueella aikaisemmin vieraillut, Hankoniemen itäosan kankaat näyttävät lupaavilta kohteilta (muista Hangon runsaat suojelualueet ja niiden rajoitukset!).Elorju kirjoitti: Täällä varmaan löytyy muutamia jotka ovat Hangossa piippailleet. Joten mistä voisi aloittaa. Hankin laitteen viime kesänä ja jäänyt rantojen piippailuun.
Kuten yleensä minkä tahansa kohteen kanssa, Kansallisarkiston Digitaaliarkistosta kannattaa etsiä alueen vanhoja karttoja ja etsiä niistä jälkiä asutuksesta. Jatkosodan aikaiset sotilasvarustukset sekä juoksuhaudat näkyvät kyllä melko selvästi esimerkiksi Maanmittauslaitoksen laserkeilausaineistosta.
Käsittääkseni tonttien omistajien puhelinnumeron yms. saa ilmaiseksi tai pienellä summalla kunnan kiinteistötoimistolta tai vastaavalta. Tonttien tunnukset saa näkyviin esimerkiksi Kansalaisen karttapaikasta.Elorju kirjoitti:Olen vähän arka menemään tilan omistajien oville kolkuttelemaan ja kysymään lupaa mennä heidän pelloille.
- MaanMatonen
- Innostunut Etsijä
Re: Paikkoja Hangosta
http://www.uudenmaanliitto.fi/files/630 ... t_E114.pdf. Tuolta sivulta löytyy esim. Hangon vanhimmat kylät ym. Niitten läheisyydestä on varmaan hyvä lähteä liikkeelle