Tervehdys kaikille!
Olen myöhäiseen keski-ikään ehtinyt kärttyinen eteläpohjalainen juntti, jonka perheeseen kuuluu laumanjohtaja (alfa)rouva, pari tenavaa, kaksi hevosta, yksi isänpäivälahjaksi saatu poni ja koira. Olen siis perheen ravintoketjussa alimmalla tasolla kuten arvata saattaa. Pitkä ja kapea leipä on lähtenyt viimeiset parikymmentä vuotta ympäristöhallinnosta ja rokotustodistuksessa seisoo FM. Arkeologiasta en tiedä mitään paitsi mitä olen työn puolesta kaavoitukseen liittyviä raportteja saanut lukea. Paljon olen oppinut tältä palstalta löytöjen tunnistuksesta ym. Kunnioitettavaa osaamista väellä näyttäisi olevan. Palstalla on myös muutama einoleino, joiden pullonhengen (?) vaikutuksen voimalla kirjoitetuilla "hengentuotteilla" on ainakin hyvä viihdearvo.
Itse piippailusta sen verran että tykin- ja musketinkuulaguru Nuuskis sai aikaan uudelleenaktivoitumisen menneenä syksynä. Cskuuppi vm. 1990 ei välttämättä ole se käyttäjäystävällisin ja löytämisen kannalta tehokkain jatkuvaan piipitykseen; siksi syksyn saalis onkin niitetty Nuuskiksen Deussilla. Sen myötä olen joutunut muuttamaan mielipiteeni ranskalaisista elektroniikan valmistajina
Laitepäivityksiä on siis edessä. Piippailun lisäksi vapaa-ajanharrastuksiin kuuluu kalastus kaikissa muodoissa, paikallishistoria (lähinnä Suomen sodan 1808 taistelut), pienimuotoiset tutkimushankkeet (että pysyy byrokraatilla kosketus maastotöihin), LC sekä edellä mainitut kaviopedot eli hevoiset.
Mukavaa Joulun odotusta ja järisyttäviä löytöjä tulevana vuonna kaikille palstalaisille!
-Rökäs