Antoisa pelto on sattunut kohdalle
Tosi hieno solki toiseksi alimmassa kuvassa vasemmassa ylänurkassa
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Oisko kellään tietoa noista sineteistä tai ainakin luulen että ovat sinettejä? Kuulat luultavasti musketti aseesta. Muutakin saa kertoa kuvien esineistä ken tietää.
- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
GhostShark kirjoitti:Oisko kellään tietoa noista sineteistä tai ainakin luulen että ovat sinettejä? Kuulat luultavasti musketti aseesta. Muutakin saa kertoa kuvien esineistä ken tietää.
Ja voisiko muuten tuossa alimman kuvan ylimmäinen pieni esine olla pieni pala kupurasoljesta ? Näyttää ihan kuin siinä olisi pieni nyppylä tai sitten vain näen väärin
Kannattaa säilyttää kolikot tuossa kunnossa kun näyttävät niin hyviltä. Maa-aines pestä lämpimällä vedellä pois ja hiukan sormienvälissä hangata. Kovemmille savijäämille oon näyttänyt hieman Viledan Miraclean tahranpoistajatyynyä.
Hyvän paikan oot kyllä löytäny. Onnittelut.
Hienoja löytöjä,varsinkin nuo hopeiset kolikot(tippa) ja hieno koristeellinen solki.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Hienokuntoinen sormus. Tuo lohikäärme näkyy olevan melko yleinen aihe tuollaisissa sormuksissa, kun täältäkin sellaisia on löytynyt useita.
Kaiken kaikkiaan tosi hyviä löytöjä
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Todella mielenkiintoisen näköinen tuo sormus! Näkykö mitään kaiverruksia tms sisällä? Ja muutenkin hienot löydöt. Samoilla suunnilla tulee joskus piippailtua ja tuo tippa ja öörevanhus antaa kyllä lisämotivaatiota. Omat kymenlaaksosta vanhimmat kolikkolöydöt 1700-luvun alusta..
Onko kukaan (leijona?) muuten kysellyt tuommoisista sormuksista museoväeltä? Minulla tuli heti mieleen lohikäärmeestä viikingit.
vinkki: Nuo isot kirjaimet saa vaihdettua tällaisiksi normaaleiksi tuosta näppiksen vasemmassa laidassa olevasta Caps Lock napista tai sitten jos päästät Shiftin pohjasta jos se sinne on jumittunut..
Löytyi tuossa muutamia viikkoja takaperin jo toinen, tuollainen lohikäärme sormus samasta pellosta. Tässä sormuksessa on vaan pinnassa hiukan jotain hopean väristä kiiltoa.
- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop