Terve vaan kaikille tasapuolisesti,
Olen palstalla uusi tulokas ja harrastuksen aloittelijana tutun kysymyksen äärellä, minkä etsimen hankkisin?
Vanhemmat esineet sekä niiden historia ovat aina kiinnostaneet, samoin luonnossa liikkuminen. Eräänä iltana mieleen tulikin, että miksen ole aiemmin tätä harrastusta tajunnut
Foorumia on tullut lueskeltua jonkin aikaa ja olen pyrkinyt luomaan itselleni käsitystä eri laitteiden ominaisuuksista. Hieman on tullut lueskeltua myös testejä yms.
Noh, asiaan. Aluksi olin päättänyt, että hommaan Garretin Ace 250/350 DD-kelalla, myös AT Pro oli harkinnassa. Tästä pääsin perinteiseen jahkailu -moodiin ja kahlailin netin ihmemaassa etsien uusia vaihtoehtoja. Käytännössä tiedän, että hommasin minkä laitteen tahansa, menee sen sielunelämän selvittämiseen tovi ja vain niin pystyn muodostamaan omanlaisen mielipiteen siitä, minkä tyylinen ilmaisin itselleni sopii parhaiten. Noissa budjettiluokan Garretin laitteissa etsintäsyvyys on ilmeisesti keskiluokkaa? Olen vähän ns. juminut tuohon etsintäsyvyyteen, vaikka ilmeisesti tämän palstan löydöistä suurin osa on ollut tyyliin 10-20cm syvyydellä, onko näin?
Tässä harha-ajatelmia (joita saa mieluusti korjata) siitä, mitä laitteesta voisi löytyä (herkkyydensäädön lisäksi): DD-kela (helpompi kohdentaa esine, ei välttämättä tarvi pinpointteria), etsintäsyvyyttä "perus maahan" >20cm, moniäänisyys eri metalleille, Ground Balance (ilmeisen tärkeä häriöiden vuoksi? ), volumesäätö olisi kans plussaa.
Samoiltua tulisi lähinnä metsässä ja pelloilla. Joskus ehkä puistoissa sekä rannoilla (ei kuitenkaan uimarannoilla). Tällä hetkellä ajatelmissa Golden Maskin 3, meneekö metsään? Entä olisiko GM4 parempi tunnistamaan kultaa?