Todella vanha kolikkoko?
Todella vanha kolikkoko?
Onko vanha kolikko vai mikä?
Ehkä tosi vanha kolikko tai sit joku syöpynyt poletti.
Paksuus tuolla on n. 2/3 mm tai 1/3mm. Eli tosi ohut ja kilisee niinku vanhat merirosvorahat.
Halkaisija n. 20 mm, ei täysin pyöreä joten paikoittain halk n. 23 mm.
Ehkä tosi vanha kolikko tai sit joku syöpynyt poletti.
Paksuus tuolla on n. 2/3 mm tai 1/3mm. Eli tosi ohut ja kilisee niinku vanhat merirosvorahat.
Halkaisija n. 20 mm, ei täysin pyöreä joten paikoittain halk n. 23 mm.
Our treasure is someone's trash.
-
- Kunniajäsen
Re: Todella vanha kolikkoko?
Merirosmorahat tunnistaa että ne onvat arkussa ja yleensä luita löytyy ympäristöstä pääkalloineen.
Hienoa jos kolikot kilisee, mulla ne yleensä vaan lukee tylysti sittemmin:Syötä lisää rahaa.
Hienoa jos kolikot kilisee, mulla ne yleensä vaan lukee tylysti sittemmin:Syötä lisää rahaa.
-
- Kunniajäsen
Toisaalta saattaisi ollakin ? Noitahan vois verrata hukkuneeseen lottokuponkiinkin.Saakeli, kun tiedän omistavani muutaman arvokolikon. En vain tiedä pahkeisista minkä, tai mikä niistä. Turha arpoa. Tunnisteita esiin ja varovasta pikkuhiljaa rohkeampiin puhdistusmenetelmiin reippaasti! Oonko nyt asiallinen ja aiheessa pysäyttävä?
Olet kyllä asiallinen ja pysäyttävä. Hmm. Taidan rohkaistua putsailemaan sitä hiukan lisää. Kiitos siitä. Mun mielikuvituksella näen kuviointia mm. Nuo vihreät alueet. Ylin kuva ja kolikon oikea reuna vihreä lintunen?kollikko kirjoitti:Toisaalta saattaisi ollakin ? Noitahan vois verrata hukkuneeseen lottokuponkiinkin.Saakeli, kun tiedän omistavani muutaman arvokolikon. En vain tiedä pahkeisista minkä, tai mikä niistä. Turha arpoa. Tunnisteita esiin ja varovasta pikkuhiljaa rohkeampiin puhdistusmenetelmiin reippaasti! Oonko nyt asiallinen ja aiheessa pysäyttävä?
Annoin sille virtaavaa vettä ja pumpulipuikkoa. Ei muutosta. Ei näillä taidoilla ja vehkeillä.
Ei taida vanha kolikko olla,ennen 1600-lukua rahat oli hopeaa,ne yleensä tunnistaa ja 1600- 1800-luvun kupariset on hyvässä hapessa.Veikkaan myös jotain poletin tapaista.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ekassa kuvassa olen hahmottavani nuolet ristissä vaakunan sisällä, eli voisi olla ööre jostain 1720-luvulta.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Ei kannata niin suppeasti ajatella, kyllähän noita kolikoita on kaikenlaisia.
Vaikka harvemmin löytyy, niin onhan niitä tuollaisiakin:
http://www.colchestertreasurehunting.co ... finds.html
EDIT; Jos ei värit vääristä, niin näyttääkin enemmän kyllä pronssilta, kuin kuparilta..
Vaikka harvemmin löytyy, niin onhan niitä tuollaisiakin:
http://www.colchestertreasurehunting.co ... finds.html
EDIT; Jos ei värit vääristä, niin näyttääkin enemmän kyllä pronssilta, kuin kuparilta..
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer
Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
-Garret Pro pointer
Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Juu, olispa kiva noita tunnistella. Sulla taitaa vielä näkyä jälkiä kirjaimista kolikon ylä- ja alareunassa.
Nyt alkoi sydän tykyttelemään. Pitää tupakkia poltella. Kohta kuva em. "poletista"
Harmittavan huonossa kunnossa. Jäänee tunnistamatta. Koko tosin voi antaa vinkkejä ja metallin koostumus. Jälkimmäiseen tuskin kannattaa turvautua. Lienee kohtuullisen arvokasta touhua vieläkin tuo metallin koostumuksen analysointi. Parempaa onnea seuraavan kolikon kanssa. Ja ei näistä mestareista täällä tiedä mitä ne kolikossasi näkevät. Itse en näe ...
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Itse kokeilisin vielä jotain kuvankäsittely ohjelmaa, jolla voit muuttaa kuvan tehosteita. Varjostusta, sävyjä, värilämpöä jne. Myös kuvan ottaminen esim. kirkkaalla led-valolla annetussa vastavalossa voi tuoda esiin varjoja joista voi hahmottaa jotain.
Noilla konsteilla olen lähes aina saanut kolikoista jonkinlaiset tunnisteet esiin.
Itse arvioisin kolikon olevan Daler 1700-luvun alusta.
http://colnect.com/fi/coins/list/curren ... _riksdaler
Noilla konsteilla olen lähes aina saanut kolikoista jonkinlaiset tunnisteet esiin.
Itse arvioisin kolikon olevan Daler 1700-luvun alusta.
http://colnect.com/fi/coins/list/curren ... _riksdaler
kylläpä oli sen verta "paistettu",että ei voi sanoa muuta kuin että komee kupari lätkä.
siitä oli pikmentit jääneet liotus "kuppiin"...se ei todellakaan auta vaikka sitä lioittais...tai antais sähköä,jos aihio on surkee....
siitä oli pikmentit jääneet liotus "kuppiin"...se ei todellakaan auta vaikka sitä lioittais...tai antais sähköä,jos aihio on surkee....