Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Veikkaan sormustimen ajoitusta tuonne 1700- luvulle.On nuo hopeiset mukavia löytöjä.Niitä voi ,jos tuuri käy, löytää vuodessa yhden kappaleen
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
raiban kirjoitti:Veikkaan sormustimen ajoitusta tuonne 1700- luvulle.On nuo hopeiset mukavia löytöjä.Niitä voi ,jos tuuri käy, löytää vuodessa yhden kappaleen
Samaa aikakautta veikkaisin minäkin. Eipä ole tainnut täältä löytyä ensimmäistäkään hopeasormustinta
Hyvin on tavaraa noussut
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
raiban kirjoitti:Veikkaan sormustimen ajoitusta tuonne 1700- luvulle.On nuo hopeiset mukavia löytöjä.Niitä voi ,jos tuuri käy, löytää vuodessa yhden kappaleen
Samaa aikakautta veikkaisin minäkin. Eipä ole tainnut täältä löytyä ensimmäistäkään hopeasormustinta
Hyvin on tavaraa noussut
Minä laittaisin vanhemmaksi, varsinkin jos ei ole leimoja.
Raibanin löydöt laadultaan taas huippuluokkaa
Tuo vanhan hopeasormustin herätti hieman vanhoja
muistoja arvoitukseksi jääneestä katkenneesta hopearinkulasta
jossa ei ole pohjaa, mutta muuten kyllä koko sopisi?
Figerporillinen tuosta kokoluokasta vain huutaa jatkoa
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Voisiko tuo edellinen olla servietti rengas, vai miksi niitä nyt kutsutaan? Ehkä hiukan liian iso sormustimeksi. Muistuttaako tuo kuvio hieman jokirapua?
Itse olen yhden tuollaisen servietin löytänyt,ei ollut hopeaa ,luultavati jotain alumiiniseosta.