Kahden etsinnän kolme parasta...

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
brosse
Kunniajäsen

Kahden etsinnän kolme parasta...

Viesti Kirjoittaja brosse »

...löytöä. Eilen illansuussa oltiin koko KHME:n porukka ennakkoon lupaavalta tuntuneessa kohteessa. Eipä tullut paljon muita löytöjä kuin tavanomaiset rupiset kuparikolikot ym.
Yhden hopeisen kolikon sentään löysin Johan III 2 öre 1572/tai 3.
Tänään aamupäivällä tein pikaisen etsinnän paikalla jossa keväällä jo porukalla teimme katsauksen, mitään erikoista silloin löytämättä.
Löytöinä nyt paljon roskaa ja pari kuvaamisen arvoista, RUK-satianen ja pieni hela ilmeisesti vyön sellainen?

Eilinen kolikko:

Kuva

Kuva

Tämän aamuiset.
RUK:

Kuva

Kuva

hieno pieni vyön koristehela:

Kuva

Kuva
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks

Kuva
kollikko
Kunniajäsen

Re: Kahden etsinnän kolme parasta...

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Ei niitä 72 lyöty. Mitä tekin onnettomat teette? Onko toi kartotusta vai kilpailua? Kauhee hätä ettiä jotain munkkia. Jos haluaisinlöytää jotain asiallista, menisin metsään. Vai menisinkö? On niin helppoa kuleksia tasamaalla ja jopa kynnöksellä. Pahalla päällä oon kun ottopikkuveli kuoli eilen. Pitäkää hiljainen hetki kun nukutte? 42 v kalastaja päijänteeltä uupui veneeseen. Tää on viimeinen kerta kun ette näe minun itkevän. Häneltä hienoja vinkkejä Padasjoen nuijamiesaikoihin ja paikkoihin.
ilkkap
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

kollikko kirjoitti:Ei niitä 72 lyöty. Mitä tekin onnettomat teette? Onko toi kartotusta vai kilpailua? Kauhee hätä ettiä jotain munkkia. Jos haluaisinlöytää jotain asiallista, menisin metsään. Vai menisinkö? On niin helppoa kuleksia tasamaalla ja jopa kynnöksellä. Pahalla päällä oon kun ottopikkuveli kuoli eilen. Pitäkää hiljainen hetki kun nukutte? 42 v kalastaja päijänteeltä uupui veneeseen. Tää on viimeinen kerta kun ette näe minun itkevän. Häneltä hienoja vinkkejä Padasjoen nuijamiesaikoihin ja paikkoihin.
Osanottoni.
brosse
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja brosse »

kollikko kirjoitti:Ei niitä 72 lyöty. Mitä tekin onnettomat teette? Onko toi kartotusta vai kilpailua? Kauhee hätä ettiä jotain munkkia. Jos haluaisinlöytää jotain asiallista, menisin metsään. Vai menisinkö? On niin helppoa kuleksia tasamaalla ja jopa kynnöksellä. Pahalla päällä oon kun ottopikkuveli kuoli eilen. Pitäkää hiljainen hetki kun nukutte? 42 v kalastaja päijänteeltä.
Ensiksikin otan osaa suruusi.

Toiseksi, kyllä tuota kolikkoa on lyöty vuosina 1572-75.

Kolmanneksi, voisitko taas pysyä asialinjalla :)

Neljänneksi ,ei tämä harrastus meille eikä minulle ole tosiaankaan mitään kilpailua eikä kuuluisuuden hakua.

Viidenneksi, ei me olla mitään onnettomia vaan ikionnellisia siitä, että olemme tämän joskus kauan sitten harrastuksen löytäneet ja aloittaneet :D

Kuudenneksi, kyllä sitä ollaan melkein yhtäpaljon metsissä touhuttu kuin pelloillakin :)

seitsemmäneksi, buenas noches :D
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks

Kuva
kollikko
Kunniajäsen

En taas tiedä mitä sanoa mutta 250 garretilla taas löyty mahtikoneiden jäljiltä isojakin kolikoita. Mikä bannit ettei voi luottaa mihinkään? Voi, voi mitä paskaa koko teknolokia.Pitäskö bambutikulla alkaa tikutaan niinku aikanaan. Huoh...Justiin ku olin innostunut at prohonkin. Jotain noi fyysikot ja inssit voi tehdä kuinvain mainoskia. Pettynyt olen pahasti. Antakee armoo?
kollikko
Kunniajäsen

Hyvät Perustelut brosse. Vedän kaikki takaisi kun saan ajateltua ensin. Eihän tää ole mikään 24 palsta. Suututti vaan koko maailma eikä se kaikille kuulu. Koitin asiaakin, muttei menny läpi. Noches amigos!
karhu72
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja karhu72 »

kollikko kirjoitti:Ei niitä 72 lyöty. Mitä tekin onnettomat teette? Onko toi kartotusta vai kilpailua? Kauhee hätä ettiä jotain munkkia. Jos haluaisinlöytää jotain asiallista, menisin metsään. Vai menisinkö? On niin helppoa kuleksia tasamaalla ja jopa kynnöksellä. Pahalla päällä oon kun ottopikkuveli kuoli eilen. Pitäkää hiljainen hetki kun nukutte? 42 v kalastaja päijänteeltä uupui veneeseen. Tää on viimeinen kerta kun ette näe minun itkevän. Häneltä hienoja vinkkejä Padasjoen nuijamiesaikoihin ja paikkoihin.
Osanottoni

Kolikko on 1573 Tyyppiä III, joita on kolmea varianttia ja tämä näyttäisi olevan b variantti eli Z-R.

Johan III aikana 2 ören kolikoita lyötiin 1570-1592, viittä eri tyyppiä ja tätä tyypin III kolikkoa on lyöty vuosina 1572-1574.

Tässä ehdoton ykkösteos Ruotsin kolikoihin. Kirja on julkaistu 1976, mutta on edeellen paras tuon aikakauden Ruotsalaisista kolikoista.
Kirja on edelleen kallis ja kysytty, hintaa on noin 100€.

Kuva
XP Deus
Gotland, Søren Norby, skilling (Christian II, 1518 - 1523), Lyöty Kuusistonlinnassa

http://www.numismaatikko.fi
Pitkäkärsä
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Pitkäkärsä »

Löysin pariviikkoa sitten samanlaisen kolikon Paraisilta, yritin laittaa kuvan tänne mutta on liian iso kuva ladattavaksi palvelimelle.
Näitä samoja kolikoita tuntuu löytyvän jatkuvasti ympäri Suomea, on tainnut olla aika yleistä valuuttaa.

Ohessa linkki jossa on kuva kolikostani, en ole varma toimiiko.

https://drive.google.com/file/d/0B_Qy2a ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B_Qy2a ... sp=sharing

täältä ainakin löytyy: http://vasumet.blogspot.fi/
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236

Vakka-Suomen metallinetsijät

Xp Deus, Makro Racer,AT Pro
Propointer
Viking VK40 :shock: :shock:
Vastaa Viestiin