Tämä on vain ehdotus ei ole pakko toteuttaa . Olisi kiva nähdä erilaisia rahoja, joita ihmiset ovat löytäneet kauden aikana esim. yhdessä kuvassa kaikki rahat ovat kasassa tai järjestyksessä ja niistä esim. 2 omaa parhainta löytämää rahaa erillisessä kuvassa Tähän tapaan:
Friedrich Wilhelm 3 v.1797-1840
Christian 2 1518-1522 Ei ole vielä varmuutta, että onko Christianin aikainen, mutta klippa kuitenkin
Kaudenrahalöydöt
-
- Kunniajäsen
Re: Kaudenrahalöydöt
Joo, mun pitäis kiivetä lipputankoon vaikka on 21 mm laajakulma. Siellähän on kauden kolme parasta löytöä sivuilla.Pitäis laittaa valokuvausopaspalsta kans.Suositukset ym. että kuvat näkyis paremmin. Itekin mokasin viimex tänään. Sitäpaitsi yli satavuotiaat hynät ei edes kuuluis meille. Outokumpu voitais lopettaa jos ne hakis meidän kaikki kupari, hopea ja kultakolikot pois. (nikkeli unohtu.)Joopa. Taasko on vauhti päällä mulla?
Juu kyllä se kauden kolmeparhainta löytöä osio riittää, olisi vaan ollut kiva nähdä, että kuinka paljon ja erilaisia rahoja metallinetsin harrastajat ovat löytäneet
- jore ja pojat
- Kunniajäsen
Kuparikolikota löytyy varmasti ämpärillinen
Hopeakolikoitakin mukavasti, muttei ehkä täyttä ämpärillistä.
Oma lukunsa on tietysti jöröt, joita niitäkin ehkä 50 eken arvosta
Hopeakolikoitakin mukavasti, muttei ehkä täyttä ämpärillistä.
Oma lukunsa on tietysti jöröt, joita niitäkin ehkä 50 eken arvosta
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
-
- Kunniajäsen
Jospa oltais kansallisempia ja koitettais keskittyä historiaan. Eiköhän kolikot ala kärsiä jo devaltioisuudestamisesta, impanttioista isoista tai jotain? Kyllä ne hoppeet ja kullat niinkin löytyy. Pistetään piruuttaan historia uusix mitä ollaan jo hyvällä mallilla tekemässä. Siinä sivussa hukatuista patterrahat. Mikä onkaan tärkeintä? P..mpin ohessa kunnia ja isänmaa. Niihän myö tehhään!Uuusia etitään, mitä vanhempia, sen parempia. Tajunnanvirta saattaa tukkia jonkun kanavat, vaan enpä välitä jos näin vähästä. Yksinkertaisen päästä. Vai laitanko lissää vaktoja?
jore ja pojat. Paljon on löytynyt rahoja onnittelut
Kollikko. Itse ainakin yritän etsiä peltoja missä olisi paljon vanhoja rahoja eri vuosisadoilta tai muuta tavaraa ja niiden perusteella osaan päätellä, että lähellä on ollut asutusta tai sitten niitä on vain viljelty historian aikana, koska täällä on paljon peltoja, jotka ovat olleet vielä 1800-luvun alussa pelkkää metsää ja luulen, että täällä meidän kylässä ei ole tainut olla edes rautakautista toimintaa, en osaa sanoa löytämällä se selviää . Siksi itse keskityn vielä tähän myöhäis keskiaikaiseen toimintaan ja sen jälkeiseen aikaan