Olin tänään pojan kanssa vähän hinkkaamassa saaren rantaa,no kyllähän sieltä taas jotain löytyi: n.40 kolikkoa 1920-2003 väliltä, naisten kullanvärinen Jemis merkkinen kello ja aika hyvä oli sitten toi Ruottalainen hopea kolikko.
1/12 Rd 8 öre
Kyllä on hieno tuo ruotsalainen raha,taisi E-trac antaa melkoisen signaalin tuolle,Mitenkä syvällä tuo kolikko oli?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Olisithan sinä voinut pistää kuvan myös muistakin löytämistäsi kolikoista/esineistä,oliko tuo ainoa hopearaha,jonka löysit sillä kertaa?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Tuohan on hieno.
Viimeisimmälläni reissulla löysin pellosta melko varmasti puolikkaan kolikon, joka on tosi heikossa hapessa. Siinä on tuommoinen samanlainen sormenjälkeä muistuttava kuvio, jota aluksi luulinkin omaksi sormenjäljekseni, kunnes huomasin, että se on metallissakin. Jotain merkintöjä erottuu myös suunnilleen samassa kohdassa, kuin tuossa sinun kolikossasi. Tämä minun on kuitenkin mielestäni kuparia. On vihreätä patinaa ja metalli on tummanpunertava ja syöpynyt.
Osaako joku sanoa onko juuri tätä tai vastaavaa kuparista kolikkoa leikattu kahtia joskus? Täytyy tehdä tästä mun reissusta raportti kuvineen.
Viimeisimmälläni reissulla löysin pellosta melko varmasti puolikkaan kolikon, joka on tosi heikossa hapessa. Siinä on tuommoinen samanlainen sormenjälkeä muistuttava kuvio, jota aluksi luulinkin omaksi sormenjäljekseni, kunnes huomasin, että se on metallissakin. Jotain merkintöjä erottuu myös suunnilleen samassa kohdassa, kuin tuossa sinun kolikossasi. Tämä minun on kuitenkin mielestäni kuparia. On vihreätä patinaa ja metalli on tummanpunertava ja syöpynyt.
Osaako joku sanoa onko juuri tätä tai vastaavaa kuparista kolikkoa leikattu kahtia joskus? Täytyy tehdä tästä mun reissusta raportti kuvineen.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Tuossa on sivu jossa on noista rahoista.
http://www.tonysmynt.se/gustav3.html
http://www.tonysmynt.se/gustav3.html
Sinun kolikkosi saattaa olla myös seuraavalla sivulla esiintyvä 1/2 tai 1/4 skilling -rahake (kuvat 2 ja 4):
http://www.netikka.net/jmi/suomikolikot ... av_IV.html
Kolikot ovat molemmat ohuita ja pienempiarvoinen on halkaisijaltaan 2,2cm ja toinen 2,7cm.[/quote]
Kiitosta! Tommonen se voisi olla. Liottelen vielä sitä, jos siitä saisi enemmän selville. Pistän sitten omaan topiciin kuvaa.Multamies kirjoitti:Sinun kolikkosi saattaa olla myös seuraavalla sivulla esiintyvä 1/2 tai 1/4 skilling -rahake (kuvat 2 ja 4):
http://www.netikka.net/jmi/suomikolikot ... av_IV.html
Kolikot ovat molemmat ohuita ja pienempiarvoinen on halkaisijaltaan 2,2cm ja toinen 2,7cm.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer