Ace 250 toiminta

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Kaikuliini

Ace 250 toiminta

Viesti Kirjoittaja Kaikuliini »

Morjensta vain kaikille!Hommasin pariviikkoa sitten tuon 250.Pari Kysymystä sen toiminnasta mikä ihmetyttää?!!Eli olen käynyt potentiaalisella rannalla mistä nousee hiluja 1900 luvun alusta lähtien aina euroihin asti,siis kymmeniä kappaleita ja muuta roinaa myös,mutta hopea/kulta korujen osuus on 1 hopeasormus ja 1 messinkiketju,eli mikä tuota vehjettä riivaa vai enkö osaa hommaa vai onko normaalia että hopea/kultakoruja ei löydy??Tuolla tuskin on käynyt kukaan piippailemassa ,koska hiluja on todella reippaasti tosin 1 ja 2 euron kolikot on vähissä.Olen tyyliin kaivanut joka piippauksen ylös.
Eli mikä asetus on paras noihin kulta/hopeakoruihin?Olen käyttänyt jewelry moodia herkkyys 2pykälää alle täydet.
Syy 1-2 kolikkojen niukkuuteen?
kiitokset etukäteen vastauksista!
Cujo
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Itse olen tämän viikon vasta harrastellut. Ekana päivänä nousi hopeinen Kalevala korvakoru metsätieltä, siihen se sitten jäikin :lol: Rannoilla oon käynyt pari kertaa ja tuloksena muutama euro ja markka sekä vanhimpana 1963 50 P. Ei noita koruja maassa kasva, jos epäilet laitteen toimivuutta mene sen kanssa pyörähtämään kultasepänliikkeessä :wink:
Lintsi
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Kyllähän se vaan niin on, ettei ole oikotietä onneen.....

Älä anna hienojen löytökuvien hämätä, niitä koruja ei tosiaankaan kasva puussa, eikä maassa.... Tuurilla voi tietysti kuka tahansa löytää jotain hienoa, mutta kyllä se oikeasti vaatii paljon kokemusta, sekä tietoa ja taitoa.. + Paljon "turhia" reissuja.....

Täytyy tosiaan osata käyttää laitetta oikein; Tehokkuus + tarkkuus, mutta paljon tärkeämpää on oppia näkemään ja lukemaan ympäristöään.. Ymmärtää kuinka maastossa on liikuttu ja missä on tapahtunut/tehty jotain....
Paljon paikallistuntemusta, sekä Wanhojen JA uusien karttojen tutkimista....

Itse olen "vasta" pari vuotta harrastanut, mutta käyttänyt satoja tunteja maastossa ja karttojen äärellä. Myöskin jutellut ja vaihtanut ajatuksia tuttujen ja tuntemattomien ihmisten kanssa.
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer

Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
Cujo
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Kyllä tuli niin vihreenä lähdettyä tähän ilman mitään tietoa historiasta, ympäristöstä jne. Hyviä pointteja Lintsi ja paljon opittavaa edessä 8)
Kaikuliini

Viesti Kirjoittaja Kaikuliini »

Lintsi kirjoitti:Kyllähän se vaan niin on, ettei ole oikotietä onneen.....

Älä anna hienojen löytökuvien hämätä, niitä koruja ei tosiaankaan kasva puussa, eikä maassa.... Tuurilla voi tietysti kuka tahansa löytää jotain hienoa, mutta kyllä se oikeasti vaatii paljon kokemusta, sekä tietoa ja taitoa.. + Paljon "turhia" reissuja.....

Täytyy tosiaan osata käyttää laitetta oikein; Tehokkuus + tarkkuus, mutta paljon tärkeämpää on oppia näkemään ja lukemaan ympäristöään.. Ymmärtää kuinka maastossa on liikuttu ja missä on tapahtunut/tehty jotain....
Paljon paikallistuntemusta, sekä Wanhojen JA uusien karttojen tutkimista....

Itse olen "vasta" pari vuotta harrastanut, mutta käyttänyt satoja tunteja maastossa ja karttojen äärellä. Myöskin jutellut ja vaihtanut ajatuksia tuttujen ja tuntemattomien ihmisten kanssa.

Morjensta;kiiitti hyvistä vinkeistä,juu en todellakaan ole vaipunut synkkyyteen ja luullut että kultaa ja hopeaa nousee suokuokalla, vaan pointtina oli saada tietoa jos teen jotain väärin tuon vehkeen kanssa.Ace näkyy antavan virhepiippauksia ja kuoppia on tullut kaivettua turhaan.Esim kone antaa hyvää piippiä ja kun kaivan kuopan niin piippi häviää mystisesti ja montusta tai sen vierestä ei todellakaan löydy mitään .Olen tutkiskellut vanhoja karttoja ym paikallishistoriaa mikä on todellakin auttanut paikantamaan paikkoja.Paljon on vielä tosiaan opittavaa.Todella hieno harrastus jokatapauksessa ja ite olen koukahtanut täysin tähän :D
Sotamursu
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Sotamursu »

Kaikuliini kirjoitti: Ace näkyy antavan virhepiippauksia ja kuoppia on tullut kaivettua turhaan.Esim kone antaa hyvää piippiä ja kun kaivan kuopan niin piippi häviää mystisesti ja montusta tai sen vierestä ei todellakaan löydy mitään
Itselleni kävi juurikin näin; Hyvä signaali, joka hävisi kun kaivoin kuopan. Mitään ei löytynyt.
Kaivoin vähän lisää, ja syvältä löytyi hopeasormus. Eli tässä tilanteessa maaperä jotenkin vahvisti sormuksen signaalia.

Laite voi myös lakata antamasta signaalia, jos pieni esine kääntyy kaivaessa toisin päin.
Teknetics Eurotek Pro 8"
rankeri
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja rankeri »

Ja ottakee huomioon että ace havaitsee vain liikkeestä. Koko toiminta perustuu liikeeseen. Ettei vaan oo käyny niin, että kaivat kuopan ja laitat kelan sinne kuoppaan ja ihmettelet, kun ei soi. (näin alussa itselläni)
Kannattaa tutustua etsimesi kelan toimintaperiaatteeseen, niin hiffaat että miksi joskus ei soi. Metaldetectingworld -sivustolla on hyvin selitetty miten nuo erilaiset kelat toimii.
-Garret Ace250, C.scope cs990 & Garret ProPointer-
Vastaa Viestiin