Kesällä Turussa kadonneet sormukset

Oletko kadottanut kallisarvoisen korusi tai tippuiko esim. työkoneestasi vaikeasti saatava osa. Vai muistatko jo vuosia sitten kadottaneesi jonkin metalliesineen jonnekkin, mistä et koskaan enää kuvitellut sen löytyvän. Kirjoita tälle foorumille ja kysy jos joku aarremaanalla.comin jäsenistä osaisi auttaa.
koovee

Kesällä Turussa kadonneet sormukset

Viesti Kirjoittaja koovee »

Tervehdys! Olen uusi käyttäjä - ja hieman epätoivoinen, sillä kadotin kesäkuussa sekä kihla- että vihkisormukseni sekä yhden Kalevalakorun pronssisormuksen välillä Turun keskusta - Kärsämäki. Laitoin ne helteellä hetkeksi taskuun, koska sormeni olivat turvoksissa, ja kuinkas kävikään, sen koommin en niitä nähnyt...Kyseessä on siis kaksi noin 3-4 mm:n sileää kultasormusta, toisessa timantti, molemmissa kaiverrukset (näistä tarkempaa tietoa privana). Kalevalasormus on mallia Karjaan sormus ja aika jo kulunut. Olen siis luonnollisesti kiinnostuneempi niistä kultaisista.

Olen kysellyt poliisilaitokselta ja löytötavaratoimistoista sekä keskustan liikkeistä (myös kultaa ostavista) tuloksetta. Kesällä kuljin siis keskustassa ja pyörällä pyöräteitä keskustasta joen kumpaakin puolta Kärsämäkeen (Paltta, Takavirves...) eli alue on aika laaja, mutta olen jo miettinyt metallinpaljastimella etsimistä, kun en muuta enää keksi. Kotonakin on kivikkopiha, jossa saattaisi olla, silmämääräisesti vain ei etsintä onnistu. Tai sitten olen helteen sumentamana laittanut ne kotona piiloon pieniltä lapsiltani, enkä vain kuollaksenikaan muista, minne, enkä löydä mistään. Ehkä laitteella voisi etsiä sisälläkin...?

Olisi kiva saada tähän apua ennen lumentuloa, ehtisiköhän joku auttaa tai lainata laitetta? Pliis? :?
Pitkäkärsä
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Pitkäkärsä »

Ei kyllä hyvältä vaikuta :( Pyöräteiden reunustat on täynnä folioita ja alumiinia jotka antaa hyvin samankaltaista signaalia/ id lukemaa kuin kulta, jos matka olisikin vaikka 100 metriä, mutta eikös tuosta tule jo useampi kilometri?
Pihasta ehkä voisi yrittää, jos ne olisivat vaikka pudonneet samalla kuin kaivaa vaikka kotiavaimia?
Ja olethan muistanut tarkistaa pyykinpesukoneen sihdin, jos vaikka olisi päässyt housujen kanssa pesukoneeseen?
Ehkä laitteella voisi etsiä sisälläkin...?
Sisällä on yleensä liikaa haittatekijöitä jotka haittaa etsimistä, mm. sähköjohdot, naulat ja valurautainen paistinpannu.
Vanhin tunnistettu raha: Roomalainen kolikko Maximinius Thrax 235 - 236

Vakka-Suomen metallinetsijät

Xp Deus, Makro Racer,AT Pro
Propointer
Viking VK40 :shock: :shock:
Vastaa Viestiin