taas löyty kolikko mutta eipä paljon muuta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

taas löyty kolikko mutta eipä paljon muuta

Viesti Kirjoittaja Landis »

Alkuillan olin piipparoimassa jälleen ja kolikkohan taas löytyi. Tällä kertaa Venäjän vallan ajalta. Menin summassa yhdelle pellolle etsimään jolta aikaisemmin löysin sen 1600-luvun alun kolikon.

Kuva

Kuva

Haluttaisi etsiä järjestelmällisesti sen pellon mutta kun omia jälkiään ei näe niin vaikeaa on. Jos kiintopisteen katsoo pellonreunasta, niin vinoon kävelee silti :? Parhain keksintöni aikaisempina vuosina oli käyttää kahta keppiä joita siirsi sopivasti. Pitää varmaan soveltaa sitä konstia :?
Tuo pelto on vielä sellainen, ettei sitä juuri muokata. On heinällä oikeastaan joka vuosi. Pelto on noin neliön muotoinen...
mitenkähän toimisiko ne GPS -laitteet apuna pellon tutkimisessa, vai riittääkö tarkkuus? :)

edittiä: Muut löydöt olivat pullon korkki jossa oli vielä lasinen särkynyt pullon suu kiinni, jotain ohuen kuparilevyn palasia olisiko jostain kiposta ollut ja tietysti rautaa ilmaisin huomasi tiuhaan jota en esille kaivanut.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio