Tänään tonkaistua
-
1944 ja tamperelainen, tekijäkin löytyi leimoista mutta unohdin joHeta kirjoitti:Tuo korvakoru on aika vanha, hieno. Päättelen tuosta kiinnityksestä, korvanlehti väliin ja ruuvata kiinni, auts nipistää
"Kannattaa muuten katsoa nuo 20-senttiset läpi. Vuosimalli 2000 on harvinainen"
Mä käyn kaikki käsieni lävitse kulkevat (siis kaikki) 20 senttiset läpi eikä ole muuten yhtään vm.2000 kolikkoa näkynyt, toki vasta noin kolme vuotta olen etsinyt
Yhden risurahan olen piipparilla löytänyt, rupunen oli mutta 7 euroa siitä sai huutonetissä (ehjä löytyi jo kokoelmista..) ja on muuten ainoa esine piipparilla löydetyistä jonka olen myynyt Käypä valuutta on toki pankkiin viety..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Jos vm. 2000 kakskytsenttinen on harvinainen 500 000 lyöntimäärällä niin eikös sitten nuo lukemattomat 790 000-800 000 lyöntimäärän omaavat kolikotkin ole nimellisarvoaan arvokkaampia? Ja noitahan löytyy... Ja mihin ihmeeseen noita 1-2 sentin kolikoita on lyöty 51 miljoonaa kun ei niitä edes ole kierrossa?
ps. sori offtopic mut kun on kolikoista kiinnostuneen ketju niin lienee vähemmän offtopic?
ps. sori offtopic mut kun on kolikoista kiinnostuneen ketju niin lienee vähemmän offtopic?
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Ei noista numismatiikan koukeroista ota aina selvää. Toivottavasti tähän saadaan joku numismaatikko vastaamaanpatti kirjoitti:Jos vm. 2000 kakskytsenttinen on harvinainen 500 000 lyöntimäärällä niin eikös sitten nuo lukemattomat 790 000-800 000 lyöntimäärän omaavat kolikotkin ole nimellisarvoaan arvokkaampia? Ja noitahan löytyy... Ja mihin ihmeeseen noita 1-2 sentin kolikoita on lyöty 51 miljoonaa kun ei niitä edes ole kierrossa?
-
- Metallinetsijä
Onneksi olkoon. Mulla oli 4 vuotta sitten 60 kpl risu 2 euroisia suoraan paketista kotoisin olevia eli parasta aa ryhmää. Tenavat löysi kätkön laatikostani ja kantoi ne pikkuhiljaa huomaamattani läheiseen lidliin ja ostivat niilla karamellia...
Euro ace 350 cid V8
Garrett At Gold --> 5x8 DD & 12x13 Nel tornado
Garrett Pro pointer
Vanhin aarrekolikko 2 Ör 1573
CMAS P1
Toyota Land Cruiser BJ45
Garrett At Gold --> 5x8 DD & 12x13 Nel tornado
Garrett Pro pointer
Vanhin aarrekolikko 2 Ör 1573
CMAS P1
Toyota Land Cruiser BJ45
Voi vain arvailla mikä oli fiilis, kun tajusit tapahtuneenRautaLanka kirjoitti:Onneksi olkoon. Mulla oli 4 vuotta sitten 60 kpl risu 2 euroisia suoraan paketista kotoisin olevia eli parasta aa ryhmää. Tenavat löysi kätkön laatikostani ja kantoi ne pikkuhiljaa huomaamattani läheiseen lidliin ja ostivat niilla karamellia...
Hiukan saman suuntainen fiilis varmaan kun mennä viikolla likka, Juuri häntä asiasta varoitettuani. pamauttaa auton ovella kunnon vekin viereisen auton oveen
On ne lapset vaan ihania
- Reino Raappahousu
- Metallinetsijä
lyöntimäärät
Lyöntimäärien perusteella ei ihan yleinenReino Raappahousu kirjoitti:Eikös se harvinainen ole vm.2000 2€, eikä 20senttinen?prklviekoon kirjoitti:
Tuolla vauhdilla ostaa uuden etsimen joka kuukausi.
Kannattaa muuten katsoa nuo 20-senttiset läpi. Vuosimalli 2000 on harvinainen.
http://www.suomenpankki.fi/fi/setelit_j ... aarat.aspx
Hinnastossakin lyöntikiiltoinen kolikko 30 egee.
Vanhin raha: 5 p, 1866
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
No, viikkorahoista pois. Kyllä se 1500 euroa joskus on maksettu takaisinRautaLanka kirjoitti:Onneksi olkoon. Mulla oli 4 vuotta sitten 60 kpl risu 2 euroisia suoraan paketista kotoisin olevia eli parasta aa ryhmää. Tenavat löysi kätkön laatikostani ja kantoi ne pikkuhiljaa huomaamattani läheiseen lidliin ja ostivat niilla karamellia...
Kierrosta olen ottanut talteen 10 cnt 2002 ja 20 cnt 2000. Eipä niillä nyt mitenkään kovin paljoa arvoa ole, mutta ehkä 300 vuoden päästä . Lisäksi tottakai risuraha ja 2006 väärä kartta. Leimakiiltoiset ja UNC kolikot ovat sitten eri asia...Reino Raappahousu kirjoitti:Eikös se harvinainen ole vm.2000 2€, eikä 20senttinen?prklviekoon kirjoitti:
Tuolla vauhdilla ostaa uuden etsimen joka kuukausi.
Kannattaa muuten katsoa nuo 20-senttiset läpi. Vuosimalli 2000 on harvinainen.
Ace 350
- tehokaivaja17