Sivu 1/1
Presidentti Koiviston pikakivääri
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 11:37
Kirjoittaja Itärajan ihme
Tästä varmaan onkin ollut jo juttua mutta laitanpa kuitenkin. Asia tuli eilen mieleen linnan juhlia katellessa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6rni ... A4tk%C3%B6
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 16:58
Kirjoittaja ämpee
Muutaman Suomi-kp:n olisin ottanut mielelläni säilytettäväksi.
http://guns.connect.fi/gow/suomikp1.html
Mielellään "Koskis-lippaiden" kera.
Ammuksia ei välttämättä olisi tarvittu laisinkaan.
Onhan tuossa melkoinen pala Suomen historiaa.
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 21:04
Kirjoittaja P.Aholainen
Neljä eri kertaa olen tuolla kätköllä käynyt ohi kulkiessani.
Aina pistää miettimään kun kätköllä käy,mikä oli silloin Suomen tilanne.
Nykyisin kätkön alapuolella rinteessä aika lähellä on asuttu talo ja ihme kun kätkö ei aiemmin paljastunut.
Viimeksi kun kävin paikalla,oli paikat jo vähän ränsistyneet.
Kätkölle vievä kivituhka polku kasvoi heinää ja opasteiden puurakenteet vähän huonolla maalilla.
Kuvan opaste on kuvattu 19.07.2005 jolloin paikat oli huippukunossa.
Kovia jätkiä oli nää kätkön tekijät ja kunnioitan/nostan hattua heille.

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 22:58
Kirjoittaja Itärajan ihme
Kerran minäkin olen tuolla käynyt. Hienoja paloja historiaa, mahtaako muita ase katköjä olla noin esillä ja turisteille nähtävillä?
Lähetetty: 08 Joulu 2012, 03:52
Kirjoittaja rauski
En usko että menee kauan kunnes joku piippailia löytää asekätkön

Tiedä sitten monta on jo löytynyt mutta unohdettu ilmoittaa

Lähetetty: 08 Joulu 2012, 13:35
Kirjoittaja Itärajan ihme
Tässä kätkennässä mukana olleen Paavo Lukkarin haastattelu:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/m ... edia=13814